blog

نگارش علمی: از شروع جملات با عدد یا مخفف خودداری کنید.

نگارش علمی: از شروع جملات با عدد یا مخفف خودداری کنید.

از نظر سبک، اکثر مجلات به نویسندگان توصیه می کنند که هیچ جمله ای را با مخفف یا عدد شروع نکنند. با این حال، کلمات اختصاری به طور کلی در ابتدای جملات قابل قبول هستند، زیرا کلمات اختصاری کلماتی هستند مانند  laser  و radar  و یا نشان دهنده نام سازمان ها می باشند. مانند NASA و CERN

در بخش نتایج یک مقاله تحقیقاتی معمولی، ممکن است بخواهید جملات را با اعداد شروع کنید، مانند “15٪ از گیاهان زنده ماندند” یا “48٪ از بیماران بهبود یافتند.” در چنین مواردی، اعداد را مانند «پانزده درصد گیاهان . . ” یا «چهل و هشت درصد از بیماران . . ” یا جملات را مانند “از گیاهان تحت درمان، 15٪ زنده ماندند” یا “نزدیک به نیمی (48٪) از بیماران بهبود یافتند، بنویسید. کلمه «per cent» در بریتانیا رایج‌تر است در حالی که اکثر ناشران آمریکایی «percent» را ترجیح می‌دهند.

همین توصیه در مورد اختصارات در ابتدای جملات نیز صدق می کند: یا مخفف را کامل بنویسید و یا آن را بازنویسی کنید. در نام‌های علمی، متداول است که جنس را پس از اولین تکرار، به حرف اول آن مخفف می‌کنند تا زمانی که فقط یک جنس نشان داده شود. (مثلاً Aspergillus niger در ابتدا و بعد از آن A. niger). با این حال، بهتر است جنس را به طور کامل در ابتدای جمله بیان کنید.

نویسنده

afsaneh es

دیدگاه بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *