blog

6 اپلیکیشن خودمراقبتی برای محققان

6 اپلیکیشن خودمراقبتی برای محققان

همه افرادی که در اطراف جامعه پژوهشگر هستند از فشارهای «publish or perish» آگاه هستند. علاوه بر این مشکلات دیگری وجود دارد که محققان باید به طور منظم آن ها را پشت سر بگذارند – پذیرش شکست، تمرکز مداوم، تامین مالی، ایجاد تعادل بین خواسته‌های شخصی و حرفه‌ای زندگی‌شان و غیره. علاوه بر این، فقدان حمایت سیستمیک کافی می تواند مقابله با فشارهایی که دائماً تجربه می کنند برای محققان دشوارتر است. این را کسانی که در حال حاضر با مشکلات سلامت روان دست و پنجه نرم می کنند می توانند بهتر متوجه شوند. ما در واقعیت با این موضوع مواجه شده‌ایم که چقدر دانشگاه برای کسانی که با سلامت روان خود دست و پنجه نرم می کنند دشوار است.

“مراقبت از خود را تمرین کنید” – این چیزی است که این روزها اغلب می شنویم، اما بسیاری از کسانی که از دوران کودکی به اندازه کافی خوش شانس نبوده‌اند که آن را تمرین کنند، ممکن است آن را فقط کادر دیگری در انتظار علامت زدن در چک لیست بدانند. آب کافی در روز بنوشید، ورزش کنید، غذای سالم بخورید… اینها چیزهایی نیستند که به طور طبیعی برای بسیاری از افراد به وجود می آیند.

علاوه بر این، اگر خواسته‌های زندگی اجتماعی، تحصیلی، حرفه‌ای و شخصی شما زیاد باشد، ممکن است در نهایت به نیازها و خواسته‌های خود رسیدگی نکنید. این ممکن است برای شما ضرر داشته باشد. با گذشت زمان، استرس یا اضطراب می تواند روی هم انباشته شود و بر سلامت کلی شما تأثیر بگذارند. اگر در موقعیتی نیستید که بتوانید کمک حرفه‌ای بخواهید، یا نمی‌توانید نوع کمکی را که می خواهید پیدا کنید، اولین قدم جایگزین برای مراقبت از خود به شیوه‌ای جامع تر چیست؟

در اینجا لیستی از 6 اپلیکیشن خودمراقبتی آورده‌شده‌است که می تواند به شما کمک کند تا در تجربیات دشوار، حالات ذهنی و احساسات خود به شما کمک کند.

Habitica

حجم: 8.5 مگابایت

این برنامه کوچک زیبا مانند یک RPG (بازی نقش آفرینی) طراحی شده است. شما می توانید آواتار خود را بسازید و از طریق یک مدل بازی‌سازی‌شده در شکل گیری عادت پیشرفت کنید. هنگام ثبت‌نام، از شما خواسته می‌شود که انتخاب کنید روی کدام حوزه‌ها تمرکز کنید (شامل کار، ورزش، خلاقیت و غیره می‌شود) و به شما اجازه داده می‌شود تا هر تعداد که می‌خواهید انتخاب کنید.

 پس از اتمام انتخاب، Habitica لیستی از کارهایی را که باید هر روز انجام دهید را پیشنهاد می کند. می توانید وظایف موجود را ویرایش کرده و کارهای خود را اضافه کنید. آواتار شما، مانند اکثر بازی‌ها، با سلامت کامل شروع می‌شود که اگر عادت‌های خود را به طور مداوم انجام ندهید، کاهش می‌یابد. همانطور که تجربه بیشتری به دست می آورید و سلامتی خود را حفظ می کنید، سطوح بالاتری را طی می کنید. هر چه جلوتر باشید، قابلیت‌های بیشتری را می‌توانید باز کنید. این بازی دارای ویژگی‌هایی مانند مسافران زمان و حیوانات خانگی است و طلایی که در بازی به دست می آورید می تواند برای خرید ویژگی‌های درون بازی استفاده شود. اگر می‌خواهید یک اپلیکیشن جذاب برای پاسخگویی به شما کمک کند – چه با نوشتن روزانه، وقت گذاشتن برای عزیزانتان یا خوردن کمی سالم‌تر، Habitica یک برنامه خوب برای شروع است.

موجود برای: iOS، Android

قیمت: رایگان؛ اشتراک نیز موجود است.

 

SuperBetter

حجم: 4 مگابایت

SuperBetter یکی دیگر از اپلیکیشن‌های بازی‌سازی‌شده و عادت‌ساز است که از شما می‌خواهد سه حرکت و تلاش را انجام دهید و با یک فرد بد در روز بجنگید تا دوز روزانه خود را از “مولتی ویتامین SuperBetter” دریافت کنید. پاورآپ‌ها فعالیت‌هایی هستند که انعطاف‌پذیری ذهنی، عاطفی و/یا فیزیکی شما را تقویت می‌کنند. به عنوان مثال، «یک لیوان آب بنوشید» انعطاف‌پذیری فیزیکی شما را افزایش می‌دهد، در حالی که «خودت را در آغوش بگیر» انعطاف‌پذیری عاطفی شما را افزایش می‌دهد و غیره. در پایین سمت چپ صفحه، سطح فعلی و انعطاف پذیری شما قرار دارد. شما با 1 انعطاف‌پذیری در سطح 1 شروع می‌کنید. در بازی پیشرفت می‌کنید و با اتمام دوز روزانه مولتی ویتامین «SuperBetter» سالم می‌مانید.

این یک اپلیکیشن خوب برای امتحان کردن و متعادل کردن روال روزانه خود است. شما مجبور خواهید شد برای هر بخش از زندگیتان یک وظیفه بگنجانید – بنابراین ممکن است لازم باشد برای کارهای تحقیقاتی خود زمان اختصاص دهید، اما همچنین باید برای برخی از چیزهایی که از آنها لذت می برید و سرگرمی ها یا مهارت های جدیدی که ممکن است بخواهید به خود زمان بدهید.

موجود برای: iOS، Android

قیمت: رایگان

 

Sanvello

حجم: 48 مگابایت

هنگام جستجو در وب‌سایت‌ها و پلتفرم‌ها برای اپلیکیشن‌های سلامت روان، متوجه شدم که Sanvello به شدت کاربردی است. علاوه بر این، pn Google Playstore، در زیر “انتخاب ویرایشگر” فهرست شده‌است. کنجکاو بودم که بفهمم این تبلیغات در مورد چیست، اپلیکیشن را دانلود کردم. قبل از اینکه بتوانم به صفحه ثبت نام برسم، Sanvello از من می‌خواهد که از میان مجموعه‌ای از موضوعات (مانند امواج، نهر جنگل، و غیره) انتخاب کنم. حداکثر سه حوزه راکه می‌خواهم روی آنها تمرکز کنم میتوانم انتخاب کنم- برای مثال، “احساس شادی بیشتر”. یک زمان خاص از روز را انتخاب کنید که در آن مدتی برای خودم وقت بگذارم.

البته این برای من با استفاده از Sanvello ترجمه می شود. زمانی را انتخاب کردم و متوجه شدم که سانولو در آن زمان، روز بعد، یک اعلان برای من ارسال کرده است. مجبور شدم یک ردیاب خلق و خوی آن روز را پر کنم، احساساتم را بررسی کنم، و به صفحه اصلی خود هدایت شدم، جایی که لیستی از چیزهایی که در انتظارم بود، توصیه شده‌بود. این فهرست تنظیم‌شده بر اساس پرسشنامه‌ای است که Sanvello از من خواسته است تا افسردگی، استرس و اضطراب خود را آزمایش کنم.

همچنین دریافتم که Sanvello این گزینه را در اختیار پزشکان قرار می‌دهد تا در صورت تمایل بیمار به داده‌های بیماران خود دسترسی داشته باشند. برای روشن‌ترشدن، اگر کاربری به Sanvello ملحق شود و متخصص سلامت روان او کدی برای Sanvello در اختیار او قرار دهد و آنها از آن کد برای نگه‌داشتن داوطلبانه ارائه‌دهنده مراقبت‌های روانی خود در این کد استفاده می‌کنند. سپس پزشک با داده‌هایی که هر روز توسط کاربر پر می شود هماهنگ است. با این حال، این ویژگی فقط در ایالات متحده موجود است.

فهرست‌های انتخاب‌شده Sanvello با خواندن پیشنهادی، تمرین‌ها و لیست‌های پخش Spotify ارائه می‌شوند که برای خلق و خو و موقعیت خاص هر کاربر طراحی شده‌اند. اگر به دنبال ترکیبی از منابع هستید که به شما کمک کند تا سلامت روان خود را به طور روزانه هدایت کنید، Sanvello مکان خوبی برای بودن است.

موجود برای: iOS، Android

قیمت: رایگان؛ اشتراک در دسترس است .

 

Simple Habit

حجم: 248 مگابایت

به عنوان یک کاربر معمولی این اپلیکیشن، Simple Habit را به هر کسی توصیه می کنم. برخلاف سایر اپلیکیشن‌های موجود در این لیست، مستقیماً به مشکلات سلامت روان رسیدگی نمی‌کند. در عوض هدف آن آوردن ذهن آگاهی به زندگی روزمره است. این اپلیکیشن همه را به مدیتیشن تنها به مدت پنج دقیقه در روز تشویق می کند. با این حال، تمرکز این برنامه، مانند سایر برنامه های موجود در این لیست، روی ثبات و ایجاد یک تغییر کوچک است که هر روز آن را تمرین می کنید.

یک کتابخانه رو به رشد از دوره‌های مدیتیشن هدایت‌شده وجود دارد که توسط بیش از 100 استاد و درمانگر ارائه شده است که دیگران را به مراقبه تمرین کرده و تشویق می‌کنند. این برنامه همچنین دارای گزینه “SOS” در صفحه شعاعی در صفحه “On the Go” خود است. در یک لحظه، هر کسی (کاربران رایگان یا ممتاز) می‌تواند به دوره‌های کوتاه مدیتیشن هدایت‌شده که تحت «SOS» در دسترس هستند، مانند حمله پانیک، افسردگی، درد و غیره دسترسی پیدا کند. جدای از این ویژگی، صفحه «در حال حرکت» جلسات کوتاهی را برای کسانی که ممکن است بخواهند هنگام مسافرت یا استراحت کوتاه بین کارها تمرین ذهن آگاهی داشته باشند، ارائه می دهد.

اگر قبل از ارائه مقاله استرس دارید یا دائماً نگران آخرین نتایج در مورد مطالعه خود هستید، ممکن است اکنون زمان خوبی برای زدن دکمه “SOS” و انجام یک جلسه مراقبه سریع باشد.

موجود برای: iOS، Android

قیمت: رایگان؛ اشتراک در دسترس است (به کاربران اجازه می دهد محتوا را برای استفاده آفلاین بارگیری کنند)

 

Stop, Breathe and Think

حجم: 12 مگابایت

مشابه Sanvello، Stop, Breathe and Think نیز یک اپلیکیشن مورد انتخاب ویراستاران در Google PlayStore است. برخلاف سایر اپلیکیشن‌های موجود در لیست، این برنامه به شما امکان می دهد بدون ثبت نام از آن استفاده کنید. بنابراین، اگر مطمئن نیستید که آیا این برنامه برای شما مناسب است یا خیر، می‌توانید فقط یک بررسی انجام دهید.

از شما خواسته می شود که احساس فیزیکی و عاطفی خود را مشخص کنید. پس از آن اپلیکیشن دوره‌های کوتاه گوش‌دادن را در اختیار شما قرار می دهد که می توانید به عنوان دوره‌های تمرکز حواس فکر کنید. دوره‌ها به زبان‌های انگلیسی، اسپانیایی یا یونانی در دسترس هستند. با این حال، گزینه یونانی فقط برای کاربران ممتاز در دسترس است.

همچنین به کاربران این امکان را می دهد تا با ارائه یک تایمر خودمراقبتی، مراقبه یا تمرینات تنفسی بدون هدایت را تمرین کنند. این یک برنامه بدون فیلتر است که به شما امکان می دهد از طریق مدیتیشن و تمرینات تنفسی روی بهبود سلامت خود تمرکز کنید. همانطور که روزانه تمرین می‌کنید، برچسب‌هایی به دست می‌آورید و می‌توانید حالات خود را در یک دوره زمانی پیگیری کنید.

موجود برای: iOS، Android

قیمت: رایگان؛ اشتراک موجود است

 

 The Safe Place

حجم: 2.8 مگابایت

بخش “درباره برنامه” از برنامه در مورد چگونگی عدم آگاهی جدی در مورد سلامت روان در جامعه سیاه پوست صحبت می کند. مکان امن برای آموزش جامعه سیاه پوستان در آمریکا در مورد سلامت روان آنها طراحی شده‌است.

این برنامه به بخش هایی مانند پروژه #HowBlackDoesItFeel، آمار سلامت روان سیاه، نقل قول های الهام بخش، سوالات خودارزیابی، نقل قول های الهام بخش سیاه، ویدئوها و پادکست ها، منابع سلامت روان، کلاس ها و کتاب ها تقسیم می شود.

اگر عضوی از جامعه هستید و احساس می کنید دانشگاه بینش لازم برای درک مبارزات شما را ندارد، ناامید نشوید. می توانید با این اپلیکیشن شروع کنید، که تلاشی است تا به کسانی که در جامعه سیاه پوست با بیماری روانی دست و پنجه نرم می کنند بدانند که تنها نیستند.

موجود برای: iOS و Android

قیمت: رایگان

 

کلام آخر

بنابراین، اینها چند اپلیکیشن بودند که فکر می کردم می توانند به شما کمک کنند تا در خلق و خوی شروع به مراقبت از خود شوید. شاید نتوانید زمان کافی را برای تمرکز بر روی خودتان داشته باشید. می توانید از همین حالا و اینجا شروع کنید. با این حال، اگر مبارزه شما با سلامت روان مداوم است، ممکن است خوب باشد که از برنامه‌ها فراتررفته و با یک متخصص سلامت روان تماس بگیرید. در این بین دست نگه دارید. تا جایی که می توانید کمک بخواهید و اعتماد کنید که افراد زیادی در این دنیا هستند که بدون شناخت شما، می خواهند زندگی خوبی داشته باشید. پس از همه، آیا این تمایل در وهله اول باعث شد تا برنامه هایی مانند این ایجاد شوند؟

(1 رای)

نویسنده

afsaneh es

دیدگاه بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *