blog

یک ویراستار چه کاری انجام می دهد؟

یک ویراستار چه کاری انجام می دهد؟

ممکن است استاد به شما گفته باشد که باید قبل از ارسال، اثر خود را ویرایش کنید. با اینکه بسیاری از ما این موضوع را در محیط‌های آموزشی و کاری دیده‌و‌ شنیده‌ایم، اما عجیب نیست که بپرسیم «ویراستار چه کاری انجام می‌دهد و چه چیزی در فرآیند ویرایش دخیل است؟» فرآیند ویرایش به تعدادی از سطوح ویرایش، از جمله ویرایش اساسی یا تکوینی، ویراستاری انتشار، ویرایش صوری و تصحیح اشاره دارد. با این حال، برخی از این نوع ویرایش‌ها فقط در دنیای نشر اتفاق می‌افتد و ممکن است برای افراد عادی که یک سند مکتوب تهیه می‌کنند صدق نکنند.

به طور کلی، یک ویراستار، وضوح و خوانایی سند با تمرکز بر جریان متن، دستور زبان، استفاده از کلمات، املا، علامت گذاری، سازگاری و سبک متن، بهبود می بخشد. با توجه به انواع مختلف ویرایش و سبک های ویرایش منحصر به فرد ویراستاران، باید قبل از اینکه ویراستار سند شما را بررسی کند، اهداف خود را مشخص کنید – این به شما کمک می کند تصمیم بگیرید به دنبال چه هستید و کدام ویراستار را انتخاب کنید.

اگر در حال نوشتن سندی برای شغل خود هستید، باید بدانید که سرپرست شما یا سایر مخاطبان سند به چه چیزی اهمیت می‌دهند.

به عنوان مثال، اگر سند به شخصی ارائه شود تا به آنها در تصمیم گیری کمک کند، استفاده از نکات کلیدی ممکن است مفید باشد. با این حال، استفاده از نکات کلیدی ممکن است در همه شرایط مناسب نباشد. ممکن است شخصی که سند را به او ارائه می کنید بخواهد از لحن، سبک یا قالب خاصی استفاده کنید. این بر انتخاب ویراستار شما تأثیر می گذارد زیرا می خواهید مطمئن شوید که ویراستار با سبک یا قالب مورد نیاز شما آشنایی دارد.

اگر در حال نوشتن یک سند برای کلاسی هستید که در آن شرکت می کنید. باید تمام دستورالعمل های ارائه‌شده توسط استاد را مرور کنید و سند شما نیز احتمالاً باید از راهنمای سبک مورد نیاز آنها تبعیت کند. (به عنوان مثال، سبک APA، سبک MLA). ) همچنین می‌خواهید دستورالعمل‌های قالب‌بندی را بدانید و این اطلاعات را در اختیار ویراستار خود قرار دهید. ویراستار شما سند را از نظر جریان، دستور زبان، املا و علامت گذاری بررسی می کند. همچنین می تواند اصلاحاتی را در رابطه با نیازهای استاد شما انجام دهد. بنابراین ارائه این اطلاعات به ویراستار مهم است.

با استفاده از رایانه ها و برنامه های نرم افزاری برای ویرایش اسناد، ویراستار شما احتمالاً از Microsoft Track Changes برای ویرایش سند شما استفاده می کند. این به شما این امکان را می دهد که هر ویرایشی را که ویراستار انجام می دهد را ببینید. سپس می توانید انتخاب کنید که همه تغییرات را بپذیرید یا تجدید نظرها را به صورت جداگانه بررسی کنید. ویراستارشما همچنین ممکن است نظراتی را در سند ارائه دهد، مانند استناد به قسمتی که نامشخص است یا بخشی که ممکن است حذف شود.

پس از اینکه سند ویرایش‌شده خود را از ویراستار دریافت کردید.

ممکن است سؤالاتی داشته باشید که از ویراستار بپرسید یا بخواهید در مورد زمینه های خاصی از سند خود با او بحث کنید. اکثر ویراستاران برای این ارتباط را می‌پذیرند. به طور خلاصه، یک ویراستار خوانایی سند شما را با اصلاح دستور زبان، املا، و علائم نگارشی و همچنین بهبود جریان و وضوح متن بهبود می بخشد. اگر قبلا از خدمات ویرایش استفاده نکرده اید، ممکن است از اینکه یک ویراستار‌خوب چقدر می‌تواند مفید باشد، شگفت زده شوید.

نویسنده

afsaneh es

دیدگاه بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *