blog

تأثیر انتشار با دسترسی آزاد بر پژوهشگران و نگرش آنها به مدل «Pay-to-Publish»

انتشارات با دسترسی آزاد

‌تأثیر انتشار با دسترسی آزاد با افزایش تعداد پیش‌چاپ‌ها از سال 2020 مشهود است – سالی که همه چیز را به‌جز صنعت تحقیقات علمی و انتشارات متوقف کرد. از این رو، با توجه به این افزایش در انتشارات با دسترسی آزاد، بسیاری از محققان به طور عمده به انتشار در مجلات دسترسی آزاد متوسل شده‌اند. در حال حاضر، حتی STM Trends 2026 با انتشار تم خود برای امسال – The Beauty of Open in Scale – افزایش دسترسی آزاد را در سه تا پنج سال آینده پیش بینی کرده است. با این حال، هزینه‌های پردازش مقاله که توسط برخی از پلتفرم‌های دسترسی آزاد وضع می‌شود. نگرانی‌هایی را در میان محققانی که می‌خواهند دانش را به اندازه بیشتری منتشر کنند، ایجاد کرده است. علاوه بر این، بیشتر محققان ممکن است از فرصت های بودجه در داخل و خارج از انتشارات دسترسی‌آزاد آگاه نباشند.

آکادمی Enago برای سنجش دیدگاه‌های نویسندگان و محققان و درک آنها از مکانیسم «Pay-to-Publish» در حال انجام یک نظرسنجی جهانی با عنوان «آگاهی درباره فرصت‌های تأمین مالی برای پژوهش و انتشارات دسترسی‌آزاد و نگرش درک‌شده نسبت به «پرداخت» است. مدل Pay-to-Publish به عنوان بخشی از ابتکار ارزیابی ریسک تحقیق آن است. ما معتقدیم که یافته های این نظرسنجی با پاسخ شما به عنوان یک محقق فعال قوی خواهد بود.

نظرسنجی در مورد چیست؟

این نظرسنجی به جنبه‌های مهم زیر می پردازد:

  • آگاهی از فرصت های مالی موجود در دانشگاه
  • نگرانی های مربوط به هزینه‌های پردازش مقاله برای انتشار با دسترسی آزاد
  • چالش‌هایی که در هنگام درخواست کمک هزینه، به ویژه پرداخت هزینه چاپ در مجلات دسترسی آزاد وجود دارد.
  • پیامدها و محدودیت‌ها، اشکالات و نگرانی‌های مربوط به هزینه‌های پردازش مقاله برای انتشار با دسترسی‌آزاد
  • تأثیر هزینه‌های پردازش مقاله بر پیشرفت علم و انتشار آن
  • راه حل های بالقوه برای غلبه بر چالش های مرتبط با «Pay-to-Publish»

شما می توانید با نظر خود تفاوت ایجاد کنید. این نظرسنجی به زبان‌های زیر موجود است: انگلیسی، ژاپنی، چینی و کره‌ای. اکنون در نظرسنجی شرکت کنید و شانس بردن جوایز هیجان‌انگیزی مانند کوپن‌های آمازون و یک ویژگی ویژه در وب‌سایت آکادمی Enago برای بهترین پاسخ‌دهندگان نظرسنجی را داشته باشید.

نظرات خود را به اشتراک بگذارید!

نویسنده

afsaneh es

دیدگاه بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *