blog

تبدیل پایان نامه دکتری به کتاب در پنج مرحله

تبدیل پایان نامه دکترا به کتاب در پنج مرحله

زمان و تلاشی که برای پایان ‌نامه دکتری خود صرف کرده‌اید، نه تنها برای شما، بلکه برای سایر محققان نیز بسیار ارزشمند است. اما شاید برای شما این سوال پیش بیاید که آیا پایان ‌نامه دکتری شما برای مخاطبان عام نیز به عنوان یک کتاب یا نشریه دانشگاهی جالب است ؟ تبدیل پایان نامه خود به یک کتاب کامل، به آسانی ارسال آن برای یک ناشر نیست.

در این مقاله، ما به برخی از مراحل ضروری و نکاتی برای تبدیل پایان‌نامه دکتری به کتاب خواهیم پرداخت.

مواردی که باید در تبدیل پایان‌ نامه به کتاب در نظر بگیرید.

از آن‌جایی که اکثر پایان نامه های دکتری به صورت مقاله در مجلات منتشر می‌شوند، هنگام بررسی گزینه‌های موجود در مورد نحوه انتشار تحقیقات خود،موارد مختلفی وجود دارد که باید در نظر بگیرید. بسته به دامنه و وسعت موضوع خود، ممکن است بخواهید فقط از بخش‌هایی از پایان نامه ی خود در یک کتاب استفاده کنید یا با سایر محققان در مجموعه‌ای از تحقیقات همکاری کنید. گزینه دیگری که مورد بحث قرار می‌گیرد تبدیل پایان نامه به مقاله ژورنالی است که اولین گام برای نوشتن یک کتاب کامل است.

اما اگر هدف شما این است که پایان‌نامه دکتری خود را به عنوان یک کتاب کامل منتشر کنید، باید مواردی را در نظر بگیرید. این موارد همان چیزهایی هستند که یک ناشر بالقوه کتاب نیز به آن‌ها توجه خواهد کرد، زیرا هدف ناشران این است که آثار نویسندگان را به خوانندگان ارتباط دهند.

اول و مهمتر از همه، آیا این کتاب مورد توجه بخش وسیعی از خوانندگان خواهد بود؟ ثانیاً، یک ناشر بررسی می‌کند که آیا کیفیت کار بالا است، به خصوص اگر مخاطبان آن متشکل از محققان و متخصصانی در زمینه موضوع شما باشند. و در نهایت،از آنجایی که ماهیت یک پایان نامه پژوهشی مستلزم بررسی همتایان و تجزیه‌و‌تحلیل دقیق یافته‌های آن است، بنابراین برای کتاب مرتبط با تحقیق به فرآیند مشابهی نیاز خواهد بود. بنابراین،ناشر از خود می‌پرسد که آیا این اثر به درخواست‌های کارشناسان این حوزه پاسخ می‌دهد؟

یک پایان‌نامه برای فارغ التحصیلی حائز اهمیت است و مخاطبان بسیار محدودی دارد. اما یک کتاب هدف متفاوتی دارد. یعنی هدف این است که اثر را به مخاطبان وسیع‌تری برساند. به همین ترتیب، یک کتاب یک کار بسیار شخصی‌تر است. در ;کتاب صدای شما به عنوان یک نویسنده جنبه مهمی از نوشته را برجسته می‌کند. فرمت پایان نامه در مقایسه با کتاب مانند مقایسه سیب با پرتقال است.

چه مدت طول می کشد تا پایان نامه دکترا به کتاب تبدیل شود؟

همانطور که در بالا اشاره شد، تبدیل پایان نامه دکترا خود به یک کتاب به این معنی است که شما باید پایان نامه خود را از جنبه های مختلفی مورد بررسی قرار دهید. به عنوان مثال، نوشتن برای مخاطبان وسیع تری از پایان نامه یا کمیته پایان نامه. این مورد اساساً به این معنی است که شما در حال بازنویسی پایان نامه خود هستید، بنابراین مدت زمانی که طول می کشد به چندین عامل بستگی دارد، از جمله اینکه چقدر سریع کار می کنید، چقدر زمان به کار ویرایش و بازنویسی اختصاص می دهید، و اینکه آیا پشتیبانی دارید یا خیر.

شاید بهتر باشد که پایان نامه دکترا خود را به عنوان طرح کلی یک کتاب در نظر بگیرید. با در نظر گرفتن این موضوع، به طور واقع بینانه، شما باید حداقل روی 18 ماه تا دو سال حساب کنید تا پایان نامه خود را به یک کتاب تبدیل کنید. اگر کار پیچیده باشد و به تحقیقات اضافی قابل توجهی نیاز باشد به زمان بیشتری ، و اگر با همکارانی کار می کنید که به این روند کمک می کنند، به زمان کمتری نیاز دارد.

پنج مرحله ضروری

تبدیل پایان نامه دکترا خود به یک کتاب به این معنی است که از برخی جهات باید مجددا طرح را شروع کنید. این کار شامل عنوان، عنوان فصول و حتی منابع است. کتاب شما باید بسیار خواناتر و شخصی تر از پایان نامه باشد  و اطلاعات ضروری را برجسته کند.

مرحله 1 عناوین

عنوان کتاب شما اولین چیزی است که مخاطب شما با آن مواجه می‌شود. به همین ترتیب، عناوین فصل‌ها می‌توانند به خواننده/خریدار بسیار بیشتر از محتوای کتاب اطلاعات در اختیارشان بگذارد. در مورد عناوین کتاب و فصل کمی فکر کنید تا به فرمول بندی طرح اولیه خود در مورد چگونگی ساختار کتاب کمک کنید.

مرحله 2 بررسی و ویرایش اولیه

پایان نامه خود را مرور کنید تا ببینید آیا بخش هایی که قبلاً نوشته اید با طرح کلی که در اولین پیش نویس عناوین فصول خود ایجاد کرده اید، متناسب است. در اینجا احتمالاً متوجه خواهید شد که باید شرایط را تغییر دهید. این بررسی اولیه به شما کمک می‌کند تا با رفتن به مرحله بعدی، موضوعات را یکپارچه کنید.

مرحله 3 تحقیقات اضافی

پس از بررسی اولیه، متوجه خواهید شد که در کجا به اطلاعات بیشتری نیاز دارید تا جنبه های کلیدی کار خود را مشخص کنید. این کار همچنین برای نقل قول‌های نویسندگان دیگر نیز مفید خواهد بود و می‌تواند به گسترده‌تر کردن قلمروی شما کمک کند.

مرحله 4 بازبینی و ویرایش فعال

این مرحله ممکن است بیشترین زمانی را که برای تغییر پایان نامه خود به کتاب نیاز دارید، بگیرد. همچنین مرحله‌ای است که باید بیشترین تلاش را برای نوشتن مطالب به طور جذاب تر از پایان نامه دکترا بکنید.

مرحله 5 پیشنهاد

شما باید یک پیشنهاد را به ناشر انتخابی خود ارسال کنید. این یک مرحله اضافی است که همه ناشران به آن نیاز دارند و حداقل باید شامل عنوان کاری، کلمات کلیدی، اطلاعات نویسنده و/یا ویراستار، توصیف مخاطبان کتاب، اطلاعات پیش‌زمینه تحقیق، فواید برای مخاطب.

نویسنده

afsaneh es

دیدگاه بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *