blog

مهارت های خود مدیریتی برای محققین سرآمد

مهارت های خود مدیریتی برای محققین برجسته

مهارت های خود مدیریتی، در تمام سطوح شغلی به محققان کمک می کند. این مهارت ها به شما کمک می‌کند زمان و زندگی شخصیتان را چگونه بگذرانید. اهمیتی ندارد که شما در چه سطح شغلی قرار دارید، ما نکات و توصیه های مهمی داریم که به شما کمک می کند تا در ایجاد تعادل بین خواسته های خود موفق شوید.

مهارت های خود مدیریتی برای محققان در تمام سطوح شغلی آن ها مهم است. آن ها اغلب باید برای تحقیق، آموزش، توسعه و زندگی شخصی خود وقت بگذارند. فارغ از سطح شغلی شما، در اینجا چند نکته و توصیه مهم برای موفقیت در ایجاد تعادل بین خواسته های خود آورده شده است.

 

خودمدیریتی چیست؟

خود مدیریتی به عنوان «توانایی مدیریت آگاهانه افکار، رفتارها و عواطف به طور موثر» تعریف شده است. خودمدیریتی با هوش هیجانی، خودتنظیمی و خودآگاهی نیز مرتبط است.

 

چگونه مهارت های خود مدیریتی می تواند به شما کمک کند؟

مهارت های خود مدیریتی به افراد کمک می کند تا به فعالیت خود ادامه دهند، اهداف قابل دستیابی را تعیین کنند و آرامش خود را در مواقعی که تحت فشار هستند، حفظ کنند. یک فرد از طریق قابلیت اطمینان، قابل اعتماد بودن، سازگاری، وظیفه شناسی و توانایی مدیریت زمان و استرس خود، مهارت های خود مدیریتی موثری را نشان می دهد.

 

چرا مهارت های خود مدیریتی برای محققان مهم است؟

مشاغل پژوهشی شامل دستیابی به دانش و همکاری با سایر محققان و کمک های سودمند به علم و جامعه است.

خواسته های شغلی از محققان تازه کار تا محققان جاافتاده بسیار متفاوت است. فارغ از سطح شغلی شما، مهارت های خود مدیریتی برای محققان بسیار مهم است.  این مهارت به آن ها کمک می کند تا در حرفه خود موفق و مؤثر باشند.

محققین تازه کار

محققان تازه کار شغلی معمولاً در سطح پایین تر از استخدام رسمی فعالیت می کنند. آن ها برای اجتناب از مطالعات ضعیف، انجام مطالعات تکرارپذیر و حفظ استانداردهای روش شناختی بالا تحت فشار هستند. آن ها همچنین در جهت تصدی و مدیریت مسئولیت های آموزشی و مشاوره ای کار می کنند.

محققین جاافتاده

از سوی دیگر، محققان جاافتاده، تجربه قابل توجهی دارند و اغلب در زمینه های خود، پیشرو هستند. آن ها معمولاً استخدام رسمی هستند و نسبت به پژوهشگرانی با تجربه‌ی کمتر، انعطاف بیشتری در حرفه‌ی خود دارند.

 

ویژگی های مهم خود مدیریتی محققان موفق

تعهد به تحقیق

محققان به طور طبیعی کنجکاو هستند و به دنبال دانش و همچنین پاسخ به مشکلات پیچیده هستند. آن ها معمولاً به هیچ منبع خارجی برای نشان دادن تعهد خود به تحقیق نیاز ندارند . تعهد جدی به تحقیق یکی از ویژگی های اصلی زیربنای کار محققان موفق است.

خود انگیزشی

خود انگیزشی ، توانایی ابتکار عمل و به پایان رساندن وظایف مهم است. محققان می توانند وظایف مورد نیاز برای تکمیل وظایف مهم یا حل مشکلات جاری را پیش بینی و برنامه ریزی کنند.

محققان با انگیزه درونی زیاد بر اساس علایق و تمایل خود برای دستیابی به موفقیت هدایت می شوند. بنابراین، آن ها اغلب در دستیابی به اهداف خود موفق تر هستند.

اولویت بندی، سازماندهی و آماده سازی

وظایف و فعالیت های مهم و همچنین دستیابی به اهداف در تحقیق، مستلزم حداقل حواس پرتی و توانایی قوی برای تمرکز اس. محققان مهمترین مسئولیت ها را تعریف و اولویت بندی می کنند و بر روی آن ها تمرکز می کنند همچنین حواس پرتی را به حداقل می رسانند.

محققان سیستم‌های سازمانی را توسعه می‌دهند که در این سیستم ها راه‌های مؤثری برای مدیریت زمان، ساده‌ سازی فعالیت‌های روزانه و نگه داشتن اطلاعات و موارد مهم و در دسترس را پیدا می‌کنند.

در نهایت، آن ها برای کارهایی که در دست اقدام دارند، آماده می شوند و زودتر به جلسات، کلاس ها و سخنرانی ها می رسند. محققان از روز قبل برای روز بعد، برنامه ریزی می کنند و پروژه ها را زودتر ارزیابی می کنند. علاوه بر این، از آنجایی که وظایف متعدد بر کارایی عملکرد و کیفیت کار تأثیر منفی می گذارد، محققان موفق اغلب بر روی یک کار در یک زمان تمرکز می‌کنند.

مدیریت زمان

مهارت های مدیریتی زمان، به محققان این امکان را می دهد که وظایف را اولویت بندی کنند، از حواس پرتی اجتناب کنند و تمرکز خود را حفظ کنند. این مهارت ها برای تعیین و رعایت ضرب الاجل ها، کار کردن روی یک کار در یک زمان و تفویض مناسب مسئولیت ها مفید هستند.

کسانی که مهارت های مدیریت زمان را دارند، کار خود را با راه های جدید برای تکمیل یک کار بهینه می کنند.

مدیریت زمان نیز برای تعیین و دستیابی به اهداف مهم است. محققان معمولاً روی اهداف مرتبط با تحقیق، نوشتن و تدریس کار می‌کنند. بنابراین، مدیریت زمان به خوبی می تواند به موفقیت محقق کمک کند.

سازگاری، پاسخگویی به تغییرات و انعطاف پذیری

محققان با بودجه های محدود، تغییر سیاست های دانشگاه یا محل کار، نیازهای دانشجویی، تعهدات خانوادگی و موارد دیگر سروکار دارند. حتی با برنامه‌ریزی و آماده‌سازی مناسب و دقیق، باز هم چالش های غیرمنتظره به وجود می آیند.

توانایی انطباق، پاسخ مثبت به تغییرات و انعطاف پذیری برای موفقیت به عنوان یک محقق ضروری است.

مراقبت از خود، مدیریت استرس و تعادل بین کار و زندگی

مراقبت از خود و کاهش استرس می تواند شامل یک رژیم غذایی سالم، یک رژیم ورزشی و مشارکت فعال در فعالیت هایی مانند سرگرمی ها، مدیتیشن یا یوگا باشد. مدیریت استرس به محقق اجازه می دهد تا آرام بماند، به ویژه تحت فشار، و همچنین احساسات خود را مدیریت کرده و حرفه ای بودن خود را حفظ کند.

فرسودگی شغلی که با خستگی شدید و کمبود انگیزه مشخص می شود، ممکن است برای برخی از محققان به دلیل ساعت های طولانی تمرکز شدید بر یک کار و فعالیت ذهنی در طی چندین هفته یا چند ماه کار ایجاد شود.

حل مسائل سخت و تکمیل وظایف دشوار برخی از لحظات پر ارزش در حرفه یک محقق را شامل می شود. اما کارهای دشوار به هر حال به دلیل سنگینی می تواند منجر به استرس و اضطراب شود.

حفظ تعادل بین کار و زندگی ، مراقبت از خود و مدیریت استرس، کلیدی برای جلوگیری از فرسودگی شغلی و کاهش اضطراب مربوط به کارهای سخت و طاقت فرسا است.

 

چگونه مهارت های خود مدیریتی خود را ارتقا دهیم؟

در اینجا چند مورد کلیدی وجود دارد که برای بهبود مهارت های خود مدیریتی باید به آن ها توجه کنید:

  • خودتان را بشناسید و بدانید چه کسی هستید و نیستید و با مجموعه ای از نقاط قوت خاص خود کار کنید.
  • به قول و تعهد خود عمل کنید. آنچه را که می گویید انجام دهید، تا باعث ایجاد اعتماد شود. علاوه بر این، مراقب باشید که به چه چیزی بله می گویید.
  • برنامه‌ریزی استراتژیک را بلد باشید و فعالیتی که قرار است انجام شود و اقداماتی که برای رسیدن به آن باید انجام دهید را بدانید.
  • اولویت ها را تعیین کنید. ابتدا وظایفی را که باید تکمیل شوند مشخص کنید و قبل از کارهای دیگر روی آن ها تمرکز کنید.
  • خودآگاه باشید. افکار و احساسات خود را ارزیابی کنید و رفتارهای خود را کنترل و احساسات خود را تنظیم کنید، چرا که بر عملکرد و نحوه درک شما توسط دیگران تأثیر می گذارد.
  • مراقب خودتان باشید. مراقب سلامت جسمی، روانی و عاطفی خود باشید، مرزهای خود را بشناسید، تعادل بین کار و زندگی خود را حفظ کنید و در صورت نیاز استراحت کنید.
  • از انجام چند کار به صورت همزمان خودداری کنید. توجه خود را در یک زمان روی یک کار متمرکز کنید.
  • پیگیر باشید. تکرار کلید تغییر رفتار است. پشتکار تضمین می کند که به تمرین آن دسته از رفتارهایی که مهارت های خود مدیریتی شما را بهبود می بخشند، ادامه دهید.

کلام آخر

اجازه دهید بیان به شما کمک کند تا از طریق ویرایش، ترجمه، قالب‌بندی و سایر خدمات، زمان خود را به طور مؤثرتری مدیریت کنید.

نویسنده

afsaneh es

دیدگاه بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *