blog

از دستوراتی مانند “به جدول 2 مراجعه کنید” و “به شکل 6 مراجعه کنید” خودداری کنید.

شکل

استفاده از شکل ها و جداول به عنوان مکمل متن در مقالات تحقیقاتی بسیار رایج است. برای مثال ، شکل‌ها می‌توانند اطلاعاتی که انتقال آن ها از طریق کلمات غیرممکن است را منتقل کنند . از طرفی جداول می ‌توانند داده‌ ها را کارآمد تر و قابل فهم تر از متن ارائه دهند. خوانندگان مقالات تحقیقاتی این موضوع را به خوبی می دانند . در واقع ، در مرور و مطالعه  یک مقاله ، خوانندگان اغلب در کنار جداول یا اشکال توقف می کنند تا درک کنند که مقاله در مورد چه چیزی توضیح داده‌است .

 شکل ها، جداول و ضمائم مشابه در متن شماره گذاری می شوند . خوانندگان با این قاعده و قانون به خوبی آشنا هستند و نیازی نیست که به طور خاص از آن ها خواسته شود که از طریق دستورالعمل ‌هایی به این جداول و اشکال و ضمائم مراجعه کنند و آن ها را مطالعه کنند.

به نویسندگان توصیه می شود که در صورت ذکر یافته های مربوطه ، به جدول یا شکل مراجعه کنند . مانند “بذرها در دمای بالا تر از 25 درجه سانتی گراد سریع تر جوانه می زنند . ( جدول 2 ) ” یا ” یکی از عوارض جانبی دارو، بثورات پوستی بود . ( شکل 6 ) ” و بقیه موارد را به خواننده بسپارید ، تا اینکه از عباراتی مانند ” به جدول 2 مراجعه کنید ” ، ” به شکل 6 مراجعه کنید . ” و ” به ضمیمه A مراجعه کنید . ” استفاده کنید .

نویسنده

afsaneh es

دیدگاه بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *