blog

.et al به چه معنا است؟ و چگونه از آن در مقاله تحقیقاتی خود به درستی استفاده کنید؟

استفاده ازet al

اختصارات لاتین، مانند، etc. ، versus ، circa، et al. ، ibid. و id.، اغلب در نوشته های آکادمیک نوشته می شوند. با وجود این که عبارات انگلیسی آن ها نیز قابل قبول است، اما محققان از اختصارات لاتین استفاده می کنند زیرا زمان کمتر و کاراکترهای کمتری برای نوشتن صرف می شود. با این حال، درست نوشتن این موارد همیشه آسان نیست. در این مقاله، ما بر روی یکی از این مخفف ها، .et al ، متمرکز می شویم. و معنا و مفهوم و نحوه استفاده ازet al را برایتان ذکر می کنیم.

 

.et al در متون آکادمیک به چه معناست؟

تعداد نویسندگان مشترک در یک نشریه آکادمیک، اصولاً نامحدود است. تصور کنید که باید نام همه نویسندگان را در فهرست کتابشناسی مقاله خود بنویسید. اینجاست که .et al برای نشان دادن نویسندگان دیگر در یک اثر آکادمیک وارد عمل می شود. .et al شکل مخفف et alia (یا et alii یا et aliae، به ترتیب مذکر و مؤنث جمع) است. با توجه به فرهنگ لغت کمبریج، مترادف های .et al عبارتند از « also»، « extra» ، « .and » « et al  بیشتر برای نشان دادن بیش از دو نفر استفاده می شود. همچنین می تواند به گروه هایی از نویسندگان مشترک که قبلاً به طور کامل ذکر شده اند، اشاره کند. به عنوان مثال، هنگامی که یک گروه از نویسندگان را چندین بار در مقاله خود ذکر می کنید، با استفاده از et al. می تواند نقل قول ها را ساده‌تر کنید.

 

نحوه استفاده از et al.

تعداد نویسندگانی که باید قبل از.et al فهرست شوند به نوع راهنمای سبک مورد استفاده بستگی دارد. چند دستورالعمل در مورد نحوه استفاده ازet al. در استنادها و مراجع در زیر آورده شده است.

 

راهنمای سبک APA

فهرست منابع: .et al هرگز در لیست مرجع در APA استفاده نمی شود.

استناد درون متنی: استفاده ازet al. فقط در صورت ذکر حداقل سه نویسنده (ویرایش هفتم). از نام خانوادگی نویسنده اول در عبارت علامت یا پرانتز استفاده کنید و سپس .et al مثلا،

پرانتزی: (Smith et al., 2020)

غیر پرانتزی: Smith et al. (2020)

 

راهنمای سبک MLA

فهرست منابع: استفاده از.et al هنگام ارجاع کار با سه یا چند نویسنده؛ فقط شامل نویسنده اول و سپس کاما و سپسet al. که با نقطه ختم می شود، است.

استناد درون متنی : استفاده از.et al هنگام استناد به اثری با سه نویسنده یا بیشتر. پس از نام نویسنده، شماره صفحه به جای سال آمده است. مثلا،

پرانتزی: (James et al. 157-65).

غیرپرانتزی : James et al. (157-65)

 

راهنمای سبک شیکاگو

فهرست منابع: زمانی که منبعی بیش از 10 نویسنده دارد، هفت نفر اول و سپس «et al.» را بیاورید. در غیر این صورت، نام هر نویسنده را باید ذکر کنید.

استناد درون متنی: هنگامی که منبعی دارای چهار یا تعداد بیشتری نویسنده است، فقط نام نویسنده اول و سپس ” et al.” را ذکر کنید. مثلا،

(Bay et al. 2017, 465)

 

راهنمای سبک ونکوور

فهرست منابع: هنگامی که منبعی بیش از شش نویسنده دارد، شش نفر اول و سپس « et al.» را ذکر کنید. در غیر این صورت، نام هر نویسنده را باید ذکر کنید.

استناد درون متنی: هنگامی که منبعی دارای سه نویسنده یا بیشتر است، فقط نام نویسنده اول و سپس ” et al.” را ذکر کنید. استفاده ازet al. مستقیماً در متن و به دنبال آن شماره منبع. مثلا،

Doornbos et al. (5) agree that only one solution is viable.

 

اشتباهات رایجی که هنگام استفاده از  et al. باید از آن ها اجتناب کرد.

جمع در مقابل مفرد

چون عبارتی که به « .et al» ختم می شود. به گروهی از افراد اشاره دارد، زمانی که عبارت “.et al” فاعل است، از افعال جمع استفاده کنید.

عبارت نادرست: Smith et al. (2015) states that …

عبارت درست: Smith et al. (2015) state that …

همچنین « .et al» جمع است و حداقل دو نفر را نشان می دهد. بنابراین، شما نمی توانید از.et al برای جایگزینی تنها یک نویسنده استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر با سه نویسنده سر و کار دارید و دو نام را تایپ کرده اید، آخرین نویسنده را نمی توان با et al. جایگزین کرد.

 

علائم نگارشی

 ” .Et al” معمولاً به صورت “” et all, ” et. al,” ” et. al., “et-al. “، یا “et al” به یاد داشته باشید،  “et al.” از دو کلمه تشکیل شده است که بعد از “al” همیشه یک نقطه می‌آید. نقطه نشان می دهد که این اصطلاح مخفف است.

 

استفاده از سبک نادرست

در مورد راهنمای سبکی که قصد دارید استفاده کنید قبل از شروع به نوشتن مقاله خود تحقیق کنید. استفاده از et al. در یک جمله در صورت استفاده از APA، MLA و غیره می تواند متفاوت باشد.

 

اسم ملکی

هنگام استفاده از اسم ملکی، بعد از”et al.” از “s” استفاده کنید.

عبارت نادرست:  In Smith et al.s’ study.

عبارت درست: In Smith et al.’s study.

اما، بهتر است هنگام استفاده ازet al از اسامی ملکی استفاده نکنید. در عوض، جمله را تغییر دهید

 “Smith et al. (2015) found that . . .”  یا  “In a study by Smith et al.”

 

حروف کج

هنگام استفاده از « et al.»، کج کردن حروف ضروری نیست. این مورد بیشتر یک دستورالعمل مربوط سبک مورد استفاده است و می تواند در سبک های مختلف، متفاوت باشد.

” .et al” در مقابل ” Etc.” و “Et Alibi”:  ” et al.”، گاهی اوقات با ” Etc.” و”Et Alibi” اشتباه گرفته می شود. اما این عبارات معانی و کاربردهای متفاوتی دارند. ” .Etc” معنی “باقی مانده” در پایان فهرست کردن مواردی به جای اسم آن ها استفاده می شود. “Et Alibi” به معنای “و ​​جای دیگر” است و هنگام فهرست کردن مکان ها یا مکان ها استفاده می شود.

در نهایت، به یاد داشته باشید که هدف از استفاده از.et al این نیست که نقش نویسنده اول را مهمتر از دیگران نشان دهیم، بلکه صرفاً صرفه جویی در فضا و زمان است.

نویسنده

afsaneh es

دیدگاه بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *