blog

6 نوع مقاله ای که مجلات منتشر می کنند: راهنمایی برای پژوهشگران تازه کار

6 نوع مقاله ای که مجلات منتشر می کنند: راهنمایی برای پژوهشگران تازه کار

زمینه تحقیق مستلزم داشتن استمرار است و اکثر محققین شب بی خوابی های زیادی را برای انجام تحقیقات و مستندسازی نتایج داشته‌اند. در دنیای رقابتی دانشگاه، از شما انتظار می رود که در اوایل تحصیل خود شروع به انتشار مقاله کنید، و بسیاری از محققان تازه کار در مورد چگونگی انتشار مقاله در مجلات با نگرانی هایی مواجه هستند. اگرچه تحقیقات پژوهشی گاهی سال ها طول می کشد تا تکمیل شود، اما به این معنی نیست که تا زمانی که تحقیق خود را کامل کنید، نمی توانید هیچ مقاله منتشر شده‌ای داشته باشید.

 مقالات علمی مختلفی وجود دارد که برخی از آن ها نیاز به تحقیقات پژوهشی دارند (طبقه‌بندی‌شده به عنوان مقالات‌اولیه) و برخی بر اساس سایر آثار منتشرشده (مقالات‌ثانویه) هستند. داشتن ایده روشن در مورد انواع مختلف مقالاتی که می توانید در مجلات منتشر کنید بسیار مهم است. این کار به شما کمک می کند راه هایی را که از طریق آن می توانید تحقیق خود را منتشر کنید را شناسایی نمایید و تشخیص دهید که چه نوع مقاله ای برای مطالعه شما مناسب است.

نشریات مختلفی در زمینه های متفاوت وجود دارد. به عنوان مثال، کارآزمایی بالینی فقط در زمینه پزشکی امکان پذیر است، در حالی که مطالعه تجربی در زمینه علوم اجتماعی رایج تر است. لازم به یادآوری است که همه مجلات هر نوع مقاله‌ای را منتشر نمی کنند. بنابراین، اکثر ناشران مجلات، دستورالعمل های دقیق و مشخصی را برای نویسندگان آینده نگر برای مقالات مختلف منتشر می کنند. مشخصات مربوط به انواع مقالات منتشرشده را می توان در بخش راهنمای نویسندگان در وب سایت یک مجله پیدا کرد. اگر مجله هدفی در ذهن دارید، باید بررسی کنید که آیا آن نوع مقاله ای را که می خواهید بنویسید منتشر می کند یا خیر.

برخی از انواع احتمالی مقالات علمی عبارتند از:

 

1- مقاله پژوهشی (Original research)

این نوع تحقیقات مطالعات مفصلی هستند که تحقیقات پژوهشی را گزارش می کنند و به عنوان مقالات اولیه طبقه بندی می شوند. شامل فرضیه، پیشینه مطالعه، روش ها، نتایج، تفسیر یافته‌ها و بحث در مورد پیامدهای احتمالی هستند. مقالات پژوهشی طولانی هستند، با محدودیت کلمات از 3000 تا 6000، و حتی می تواند تا 12،000 کلمه برای برخی از مجلات باشد. این مطالعات نیاز به زمان زیادی دارند.

 

2- مقاله مروری (Review article)

مقالات مروری، تحلیلی انتقادی و سازنده از مقالات منتشرشده موجود در یک زمینه، از طریق خلاصه، تجزیه و تحلیل و مقایسه و اغلب شناسایی شکاف ها یا مشکلات خاص و توصیه هایی برای تحقیقات آینده ارائه می کنند. اینها به عنوان مقالات‌ثانویه در نظر گرفته می شوند زیرا معمولاً داده‌های جدیدی از کار تجربی نویسنده ارائه نمی دهند. مقالات مروری به طور کلی می توانند سه نوع باشند:مقالات مروری، مرور سیستماتیک، و متاآنالیز. مقالات مروری بسته به مجله و حوزه موضوعی آن ممکن است دارای طول متفاوتی داشته باشد. برای مرورهای روایی یا مرور مقالات، طول مقاله می تواند بین 8000 تا 40000 کلمه باشد در حالی که مرورهای سیستماتیک معمولا کمتر از 10000 کلمه هستند. با این حال، برخی از مجلات نیز بررسی های کوتاه تری را منتشر می کنند که در حدود 3000 تا 5000 کلمه هستند.

 

3- مطالعه موردی بالینی (Clinical case study)

مطالعات موردی بالینی جزئیات موارد واقعی بیمار را از عمل پزشکی یا بالینی ارائه می دهد. موارد ارائه‌شده معمولاً مواردی هستند که کمک قابل توجهی به دانش موجود در این زمینه می کنند. انتظار می رود این مطالعه علائم، تشخیص و درمان یک بیماری را مورد بحث قرار دهد. این مطالعات به عنوان مقالات اولیه در نظر گرفته می شوند و معمولاً تعداد کلمات مشابه یک مقاله پژوهشی دارند. مطالعات موردی بالینی به تجربه عملی زیادی نیاز دارد و ممکن است قالب انتشار مناسبی برای محققان تازه کار نباشد.

 

 

4- کارآزمایی بالینی (Clinical trial)

این مطالعه هم ویژه رشته‌های پزشکی است، کارآزمایی‌های بالینی روش‌شناسی، اجرا و نتایج مطالعات کنترل‌شده را که معمولاً با گروه‌های بزرگ بیمار انجام می‌شود، توصیف می‌کنند. مقالات کارآزمایی بالینی نیز طولانی هستند و معمولاً به اندازه یک مقاله پژوهشی هستند. کارآزمایی‌های بالینی همچنین به تجربه کاری عملی و همچنین استانداردهای بالای اخلاقیات و قابلیت اطمینان نیاز دارند. بنابراین این قالب برای محققان با تجربه بیشتر مفید است.

 

5- دیدگاه،نظر و تفسیر (Perspective, opinion, and commentary)

پژوهش های Perspective مروری علمی از مفاهیم اساسی یا ایده های رایج در یک زمینه هستند. این مطالعات معمولاً مقالاتی هستند که دیدگاه شخصی را در نقد مفاهیم گسترده مربوط به یک حوزه ارائه می کنند. یک مقاله Perspective می تواند مروری بر یک مفهوم واحد یا چند مفهوم مرتبط باشد. اینها به عنوان مقالات ثانویه در نظر گرفته می شوند و معمولاً مقالات کوتاهی هستند که در حدود 2000 کلمه هستند.

مقالات نظری دیدگاه نویسنده را در مورد تفسیر، تحلیل یا روش‌های مورد استفاده در یک مطالعه خاص ارائه می‌کنند. این مطالعات اجازه می دهد تا نویسنده در مورد نقاط ضعف و قوت یک نظریه یا فرضیه نظر دهد. مقالات نظری معمولاً مبتنی بر انتقاد سازنده هستند و باید با شواهد پشتیبانی شوند. چنین مقالاتی باعث ترویج بحث در مورد مسائل جاری در مورد علم می شود. این ها هم مقالات نسبتا کوتاهی هستند.

تفسیرها مقالات کوتاهی هستند که معمولاً در حدود  1000 تا 1500 کلمه هستند که توجه را به یک مقاله، کتاب یا گزارش منتشرشده جلب می‌کنند، یا انتقادی از آن ارائه می‌کنند.

 

6- نقد کتاب (Book review)

نقد کتاب در اکثر مجلات دانشگاهی منتشر می شود. هدف از نقد کتاب ارائه‌ی بینش و نظر در مورد کتاب های علمی اخیر منتشرشده‎‌است. نقد و بررسی کتاب نیز مقالات نسبتاً کوتاهی است و زمان کمتری می‌برد. نقد کتاب گزینه خوبی برای مقالات اولیه برای محققان حرفه ای است، زیرا به محقق اجازه می دهد تا در جریان مقالات جدید در این زمینه بماند و در عین حال به فهرست مقالات خود اضافه کند.

نویسنده

afsaneh es

دیدگاه بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *