blog

نکاتی در مورد حروف بزرگ در لیست های Bullet Point

نکاتی در مورد حروف بزرگ در لیست های Bullet Point

در حین نوشتن یک مقاله آکادمیک، ممکن است از نکات مهمی استفاده کنید. حال، در لیستی از Bullet Point ، اینکه آیا هر مورد با یک حرف بزرگ شروع می شود یا خیر، بستگی به علامت نگارشی که قبل از نشانگر قرار می گیرد، دارد. حروف بزرگ معمولاً شروع یک جمله را نشان می دهند. با این حال، در لیست Bullet Point  ، شروع یک نکته نیز با فاصله و نشانگر (چه گلوله، یک عدد یا یک حرف.) نشان داده می شود. به همین دلیل است که استفاده از حروف بزرگ در مواردی که لیستی از Bullet Point   را تشکیل می‌دهند، گاهی اوقات یک سبک است.

اغلب، متنی که چنین فهرست‌هایی را معرفی می‌کند، با دو نقطه پایان می‌یابد.

مانند «ارزش خاک برای کشاورزی به عوامل زیر بستگی دارد:». اگر فرض کنیم که فقط یک نقطه، یک علامت سوال یا یک علامت تعجب می تواند پایان یک جمله را نشان دهد. منطقی است که موارد تشکیل دهنده لیست را با حروف کوچک شروع کنیم زیرا جمله ای که با “ارزش خاک ” شروع می شود، هنوز به پایان نرسیده است.

با این حال، بسیاری این منطق را بیش از حد سفت و سخت یا بی ربط می دانند، و دیدن لیستی از Bullet Point  را که در آن هر مورد با وجود دو نقطه قبل از نقطه اول با یک حرف بزرگ شروع می شود، بسیار معمول است.

اگر هر مورد در لیست یک کلمه باشد یا فقط دو تا سه کلمه داشته باشد.

نوشتن با حروف بزرگ زیاده‌روی است، زیرا هر مورد از یک خط جدید شروع می شود و قبل از آن یک علامت  قرار می گیرد. حروف بزرگ نیز عملکرد مفیدی ندارند.

اگر فهرستی با یک جمله کامل معرفی شود، هر نقطه باید با حرف بزرگ شروع شود. به همین دلیل است که برای معرفی لیستی که در آن هر مورد یک کلمه است یا فقط از دو یا سه کلمه تشکیل شده است، بهتر است از علامت دونقطه استفاده کنید. از طرف دیگر، اگر هر مورد در لیست با کلمات زیادی، اغلب با کاما و حتی نقطه ویرگول اجرا می شود، بهتر است لیست را با یک جمله کامل معرفی کنید و هر مورد در لیست را نیز یک جمله کامل یا یک گروه کامل کنید.

وقتی فهرستی با یک جمله ناقص معرفی می‌شود، جمله ناقص را «باز» بگذارید. (بدون نقطه‌گذاری) هرگز از حروف بزرگ برای شروع یک مورد در چنین لیست هایی استفاده نکنید. در عوض، با یک حرف کوچک شروع کنید و آخرین مورد را با یک نقطه تمام کنید، در نتیجه این جمله را کامل کنید.

این رهنمودها به شما کمک می کند تا مقاله تحقیقاتی قابل ارائه تری بنویسید.

نویسنده

afsaneh es

دیدگاه بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *