blog

نحوه استناد به شبکه های اجتماعی

نحوه استناد به شبکه های اجتماعی

در نتیجه پیشرفت‌ های تکنولوژیکی و اهمیت روزافزون معیارهای سطح مقاله، رسانه‌های اجتماعی به یک منبع معتبر اطلاعات تبدیل شده‌اند. به طور کلی سه راه برای استناد به منابع رسانه های اجتماعی وجود دارد:

  • با استفاده از URL
  • به عنوان یک ارتباط شخصی
  • به عنوان یک ورودی مرجع با استناد درون متنی

در زیر، نشان می دهیم چه زمانی از این اشکال استناد استفاده می‌کنیم:

URL

یک URL می‌تواند برای ارجاع به وب‌سایت رسانه‌های اجتماعی به صورت کلی به جای یک محتوای خاص از وب‌سایت ارائه شود. به عنوان مثال، هنگامی که شما به توییتر یا فیس بوک در مقابل یک توییت در توییتر یا یک پست در فیس بوک اشاره می کنید، می توانید به سادگی آدرس وب سایت های داخل پرانتز را استناد دهید.

مثال: “ژورنال PLOS Medicine یک حساب کاربری فعال در توییتر (https://twitter.com/PLOSMedicine) دارد که در آن آخرین اطلاعات در مورد مجله پست می شود.”

ارتباط شخصی

محتوای یک وب سایت رسانه های اجتماعی را اگر محتوا در دسترس خوانندگان شما نباشد، می توان به سبک ارتباط شخصی استناد داد. این موضوع ممکن است در صورتی اتفاق بیفتد که نویسنده دسترسی به محتوای ذکر شده را از طریق تنظیمات حریم خصوصی محدود کرده باشد و یا اینکه اگر ارتباط از طریق یک پیام خصوصی در یک وب سایت شبکه اجتماعی برقرار شده باشد.

مثال: « G.I. Park (ارتباط شخصی، 24 مارس 2014) اظهار داشت که سیستم آموزشی فعلی در ژاپن مزایای خاصی را ارائه می دهد.

ورودی فهرست مرجع

اگر محتوای نقل‌قول‌شده یا بازنویسی‌شده قابل بازیابی باشد، می‌توان محتوای منابع رسانه‌های اجتماعی را به‌عنوان ورودی فهرست مرجع به همراه استناد درون متنی متناظر گنجاند.

در زیر، قالب‌های‌استناد در رسانه‌های اجتماعی را از انجمن روان‌شناسی آمریکا و انجمن زبان مدرن گردآوری کرده‌ایم:

استناد

*اگر فقط نام کاربری شناخته شده است، می توانید آن را بدون کروشه استناد دهید.

نویسنده

afsaneh es

دیدگاه بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *