blog

استناد به پادکست (راهنمای سبک MLA، APA و شیکاگو )

استناد به پادکست (راهنمای سبک MLA، APA و شیکاگو )

‌پادکست به عنوان یک پلتفرم در حال تبدیل شدن به یک منبع اطلاعاتی بسیار متنوع و محبوب است. تا چند وقت پیش، پادکست‌ها برای سرگرمی و بخش خبری مورد استفاده قرار می گرفتند. امروزه از آن به عنوان یک ابزار آموزشی نیز استفاده می شود. پادکست های آکادمیک به طور فزاینده ای جای خود را در دنیای دیجیتال باز کرده‌اند، یافته های تحقیقاتی را منتشر می کنند، تخصص آکادمیک را به نمایش می گذارند، و دسترسی به مخاطبان جدید ایجاد می کنند.

پادکست‌ها نیز منبع منحصر به فردی برای محققان هستند. این منبع به پژوهشگران کمک کرده است تا یافته‌های پژوهشی خود را به اشتراک بگذارند و افرادی را که به طور مستقیم و غیرمستقیم (اعضای هیئت علمی) در پژوهش مشارکت دارند، با اعتبار و استناد به محققان برجسته کنند. فناوری پادکست به یک پلت فرم موثر برای انتشار تحقیقات آکادمیک، ارتباطات تحقیقاتی و ترویج تبدیل شده است.

در این مقاله به منبع اطلاعاتی پادکست‌ها و نحوه استناد به آنها در قالب های مختلف می پردازیم. بنابراین اگر به پادکست استناد می کنیم، چه عوامل مهمی را باید در استناد خود لحاظ کنیم؟ در این مقاله ما، نمونه هایی از فرمت کلی نقل قول از یک پادکست و به خصوص اینکه چگونه این نقل قول ها باید در سبک های نوشتاری APA، MLA و شیکاگو باشند را آورده ایم.

 

چرا منابع را ذکر می کنیم؟

استناد به منابع، به خواننده این امکان را می دهد که اطلاعات ارائه شده در مقاله تحقیقاتی را به وضوح درک کند. علاوه بر این، محققان را از ارتکاب سرقت ادبی محافظت می کند.

استفاده موثر از پادکست برای انتشار تحقیقات علمی

نویسنده لین هارتر ظهور ضبط صدا و قدرت آن در دستیابی به مردم را در مقاله خود «داستان گویی در فضاهای آکوستیک: پادکست تجسم‌یافته و تعاملی» (2019) ذکر کرده‌است.

هارتر در مورد ظهور پادکست‌ها صحبت می کند و از در دسترس قرار دادن اطلاعات در قالب صوتی بر اساس دو نکته بحث می کند.

  • پادکست ها تمایلات و ظرفیت های محققان را به سمت اشکال چند حسی تحقیق گسترش می دهند.
  • پادکست ها پژوهشگران را به هم پیوند می دهند و تعامل آن ها را افزایش می دهند.

برای حمایت از گنجاندن پادکست‌ها در یک محیط علمی، متعاقباً منابع شروع به ظهور کردند تا به افراد آکادمیک کمک کنند تا پادکست‌های خود را شروع کنند. یکی از این مدل ها در بریتانیا موجود است و بیش از یک دهه است که از آن استفاده می کنند.

 

تاثیر تحقیق از طریق پادکست

این پادکست های پژوهشی با شعار «انتشار، ارتباط، آموزش» بیان می کنند که پلتفرم پادکست «قدرتمند» و در تحقیق مؤثر است. این پادکست‌ها این قدرت را دارند که تحقیقات پیچیده را به روشی جالب و قابل دسترس منتقل کنند. در محدوده این مدل، آنها همچنین داده‌های دقیقی را در مورد عملکرد پادکست‌ها به اشتراک می گذارند. بر این اساس، برای سیاست‌گذاران پرمشغله، پزشکان، دانشگاهیان و دانشجویان، پادکست راهی عالی برای یادگیری تحقیقاتی است که ممکن است جالب یا مفید باشد.

به عنوان یک شنونده، پادکست ها می توانند به شما کمک کنند تا به افراد بیشتری در حوزه تحقیقاتی خود دسترسی پیدا کنید. به عنوان یک خالق، می‌توانید پادکست‌های آموزنده، جالب و قابل پیگیری خود را درباره تحقیقات خود ایجاد کنید و می‌توانید آزادانه یافته‌ها و خروجی‌های تحقیقاتی خود را توضیح دهید.

پادکست‌های تحقیقاتی با سازمان‌ها و افراد کار می‌کنند تا به افرادی که می‌خواهید دسترسی پیدا کنند و تأثیر یافته‌های تحقیق شما و اهمیت و تأثیرگذاری آنها را نشان دهند.

 

چه زمانی باید به پادکست استناد کرد؟

هنگامی که به طور کلمه به کلمه از پادکست نقل قول می کنید، بر اساس ایده های ذکر شده در یک‌پادکست بحث می کنید، یا افکار یا تئوری های یک پادکست را خلاصه می کنید، رفرنس‌دادن به آنها ضروری است. این کار برای نجات خود از ارتکاب سرقت ادبی بسیار مهم است.

راهنمای کامل برای استناد به پادکست ها

استناد به پادکست به سبک ارجاعی که استفاده می کنید، بستگی دارد. اگر مطمئن نیستید که از کدام دستورالعمل های ارجاع استفاده کنید، مطمئن شوید که موسسه یا مجله ای که می خواهید مقاله خود را به آن ارسال کنید را بررسی کرده‌اید، زیرا ممکن است سبک خاصی را تعیین کنند.

به ایتالیک، نقطه، پرانتز و علامت نقل قول توجه ویژه ای داشته باشید. اگرچه جزئیات اهمیت کمتری دارند، اما نقش مهمی در استناد صحیح دارند.

برای استناد به یک پادکست، به اطلاعات زیر نیاز دارید:

  • نام و نام خانوادگی مجری / راوی
  • عنوان قسمت پادکست (اگر به پادکست خاصی اشاره می کنید)
  • نام مجموعه پادکست
  • تاریخ انتشار
  • شماره سریال و قسمت
  • نشانی اینترنتی که از طریق آن پادکست را ارزیابی کردید.
استناد به پادکست با سبک APA

برای استناد به یک پادکست‌خاص با استفاده از ارجاع به سبک APA، می توانید با علامت —شروع کنید.

  • نام جایی است که نویسنده را ذکر می کنید، در مورد پادکست‌ها، معمولاً نام میزبان را ذکر می کنید (به جای آن می توانید تهیه کننده اجرایی را نیز ذکر کنید).
  • پرانتزها حاوی نقش شخص قبل هستند. اگر نام میزبان را ذکر کردید، (میزبان) را قرار دهید.
  • تاریخ به روزی اشاره دارد که پادکست برای اولین بار پخش شد.
  • عنوان اپیزود به معنای عنوان خاص اپیزود است (این را ایتالیک نکنید).
  • شماره قسمت، شماره اپیزود در سریال را نشان می دهد. با این حال، اگر پادکست قسمت‌هایش را شماره‌بندی نمی‌کند، می‌توانید هنگام نقل قول از این موضوع صرفنظر کنید.
  • کروشه های مربع نوع قسمت‌پادکست را نشان می دهد.
  • عنوان مجموعه پادکست باید به صورت مورب باشد.
  • URL پیوندی به قسمت پادکست است. با این حال، اگر از برنامه‌ای برای گوش‌دادن به پادکست استفاده می کنید یا نمی توانید URL را پیدا کنید، می توانید این اطلاعات را رها کنید.

برای استناد به کل مجموعه پادکست، می توانید جزئیات ذکر شده در بالا را با تغییرات جزئی دنبال کنید. به جای ذکر تاریخ، می توانید محدوده سال هایی را که سریال ادامه داشته است بنویسید.

مثال: Enago Academy. (Host). (2022, November). Forecasting the Future of Open Access Publishing. In Enago Academy Podcast. Enago. https://www.enago.com/academy/video podcast open access week/

استناد به پادکست با سبک MLA

برای استناد به یک‌پادکست به سبک MLA، می‌توانید میزبان اپیزود را به‌عنوان نویسنده، و به دنبال آن عنوان قسمت، نام‌پادکست، ذکر فصل‌پادکست و شماره قسمت (در صورت وجود)، ناشر، تاریخ و نشانی اینترنتی فهرست کنید.

علاوه بر این، اگر می‌خواهید یک نقل قول خاص را در متن برجسته کنید، می‌توانید از مهر زمانی استفاده کنید.

مثال: Enago Academy. “Forecasting the Future of Open Access Publishing”. Enago Academy Podcast. Enago Academy, 29 November 2022, https://www.enago.com/academy/video-podcast-open-access-week/

استناد به پادکست با سبک شیکاگو

در سبک شیکاگو، می‌توانید با نام میزبان شروع کنید، به دنبال آن عنوان قسمت در پرانتز، سال، عنوان‌پادکست، منتشرشده / نوشته / کارگردان، فرمت صوتی، زمان اجرا و آدرس اینترنتی.

مثال: Enago Academy. Forecasting the Future of Open Access Publishing. Enago Academy Podcast. Podcast Audio. November 29, 2022. https://www.enago.com/academy/video-podcast-open-access-week/

آیا پادکست‌ها را منبع خوبی برای مرجع می دانید؟ آیا تا به حال پادکست را در مقالات آکادمیک خود ذکر کرده اید؟ به ما بگویید یا در زیر نظر دهید!

نویسنده

afsaneh es

دیدگاه بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *