blog

چرا باید آمار را به طور صحیح و کامل در مقاله تحقیقاتی خود گزارش دهید؟

چرا باید آمار را به طور صحیح و کامل در مقاله تحقیقاتی خود گزارش دهید؟

تجزیه و تحلیل آماری در بسیاری از زمینه های تحقیقاتی، به ویژه در علوم زیست پزشکی و علوم اجتماعی ضروری است. تجزیه و تحلیل نامناسب می‌تواند منجر به نتیجه گیری اشتباه خوانندگان از داده‌ها و در نتیجه تصمیم‌گیری نامناسب در مورد مراقبت های پزشکی، بهداشت عمومی، سیاست های عمومی و غیره شود. بنابراین تعجب آور نیست که بسیاری از دستورالعمل های گزارش دهی مانند CONSORT (استانداردهای تلفیقی گزارش دهی کارآزمایی‌ها.)، STARD (استانداردهای گزارش‌دهی مطالعات دقت تشخیصی)، و STROBE (تقویت گزارش‌دهی مطالعات مشاهده‌ای در اپیدمیولوژی) شامل بخش‌هایی درباره گزارش‌های آماری هستند. بیایید نگاهی به مزایای گزارش تحقیقات آماری خود به طور کامل و دقیق در مقاله خود بیندازیم:

احتمال اظهارات نادرست کمتر است.

هنگامی که نحوه تفسیر و گزارش آماری را که جمع آوری کرده‌اید درک کنید، احتمال نتیجه‌گیری یا فرضیات نادرست نیز کمتر خواهد بود. به عنوان مثال، اگر ضریب همبستگی پیرسون 0.4 را برای رابطه بین X و Y بدست آورید، حتی اگر مقدار p کمتر از 0.05 باشد، احتمالاً در ایجاد هرگونه استنتاج یا توصیه بر اساس این رابطه، محتاط خواهید بود. از نظر آماری معنی دار است.

افزایش اعتبار به عنوان یک محقق

گزارش آماری مناسب نحوه درک خوانندگان از مقاله شما را بهبود می بخشد، به خصوص اگر آن خوانندگان محققان در رشته‌های خود یا مرتبط با شما باشند. هنگامی که تجزیه و تحلیل های شما با جزئیات توصیف می شود، از جمله تمام مفروضات، برخورد با موارد پرت و غیره، شما شهرت یک محقق دقیق و کوشا را به دست می آورید. این وضعیت شما را در سازمان خود بهبود می بخشد. شانس شما را برای همکاری با سایر محققان ارشد معتبر افزایش می دهد و فرصت هایی را برای همکاری با صنعت، ارگان های دولتی، سازمان های غیرانتفاعی و غیره باز می کند.

فرآیند داوری همتایان

آمار نادرست یا ناقص می تواند روند بررسی همتایان را کند کند، زیرا داوران برای پرسیدن سؤالات اضافی زمان می برند. به عنوان مثال، بازبین ممکن است ابتدا درخواست کند که حجم نمونه به وضوح توضیح داده‌شود، و در دور بعدی بررسی، به این نکته اشاره کند که یک آزمون خاص استفاده‌شده برای اندازه نمونه مناسب نیست. این می‌تواند ماه‌های بیشتری به فرآیند بررسی همتا اضافه کند و انتشار را به‌طور قابل‌توجهی به تأخیر بیندازد.

شانس بیشتری برای انتشار در یک مجله با کیفیت بالا

رقابت برای انتشار بسیار سخت است و مجلات اغلب بیشتر از آنچه می توانند منتشر کنند مقاله دریافت می کنند. مقالاتی که حاوی داده‌های قوی و باکیفیت هستند. شانس بیشتری برای انتشار در مجلات معتبر و معتبر دارند، در صورتی که نویسندگان اطمینان حاصل کنند که تمام تحلیل‌های آماری را به طور کامل و دقیق گزارش می‌کنند.

افزایش فرصت برای همکاری

هنگامی که آمار را به طور مناسب گزارش می کنید، سایر محققان می توانند نتایج شما را تکرار کرده و آنها را با داده های موجود مقایسه کنند. این به نوبه خود اعتبار و قابلیت تعمیم تحقیقات شما را افزایش می دهد. هنگامی که فرآیند تحقیق شفاف باشد، سایر محققان می توانند بهتر از یافته های شما استفاده کنند و فرصت هایی را برای همکاری با آنها برای گسترش و تکمیل کار خود ارائه دهند. علاوه بر این، نتایج تحقیقات صحیح شما می‌تواند توجه شرکای بالقوه صنعت، نهادهای عمومی، گروه‌های مدافع و غیره را نیز جلب کند.

استفاده بهتر از تحقیقات شما

گزارش‌های آماری با کیفیت بالا می‌تواند منجر به تصمیم‌گیری آگاهانه‌تر و سیاست‌های مبتنی بر شواهد شود. بنابراین، نتایج تحقیقات شما نه تنها کاربرد بیشتری دارد، بلکه تأثیر و اهمیت بیشتری نیز به دست می‌آورد.

اعتماد عمومی بالاتر به علم

هنگامی که تجزیه و تحلیل های آماری به طور کامل و دقیق گزارش می شوند، احتمال کمتری دارد که مقاله مغرضانه یا حاوی نتیجه‌گیری‌های اشتباه باشد. علاوه بر این، افزایش شفافیت فرآیند تحقیق، شناسایی و تصحیح هرگونه نادرستی یا تفسیر نادرست داده‌ها را قبل از انتشار آسان‌تر می‌کند. در نتیجه، مقاله منتشرشده کمتر مستعد اصلاح یا پس‌گرفتن است و اعتبار عمومی بیشتری به دست می آورد.

نویسنده

afsaneh es

دیدگاه بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *