blog

رزومه من مقالات منتشر شده در مجلاتی که حذف شده اند را فهرست می کند. راه حل چیست؟

رزومه من مقالات منتشر شده در مجلاتی که حذف شده اند را فهرست می کند. راه حل چیست؟

با توجه به اینکه تعدادی از مجلات اخیراً از فهرست web of science حذف شده‌اند، محققان نگران تأثیر بالقوه آن بر رزومه خود هستند. این ضربه بزرگی است که متوجه شوید مقاله خود را در مجله ای منتشر کرده اید که آنطور که فکر می کنید مشهور نیست. این موضوع اگر در ابتدای کار تحقیقاتی خود باشید، ببه طور خاص چالش برانگیز است. اما یک مجله “مظنون” در رزومه شما به این معنی نیست که حرفه تحقیقاتی شما از مسیر خارج شده‌است! اگر نگران این هستید که چگونه یک مقاله در یک مجله حذف شده بر شهرت یا اعتبار و رزومه شما تأثیر می گذارد.

در اینجا نکاتی در مورد نحوه گذر از این وضعیت وجود دارد:

1- مقاله را از رزومه خود حذف نکنید. این مقاله همچنان می‌تواند ارزش شما را به عنوان یک دانشمند نشان دهد تا زمانی که محصول واقعی تحقیق و نوشته شما باشد.

2- اگر مقاله قبلاً منتشر شده است، آن را مجدداً به مجله دیگری ارسال نکنید. این تقلب علمی محسوب می‌شود. اگر مقاله هنوز در حال بررسی است و در مورد قانونی‌بودن مجله انتخابی خود شک دارید، می‌توانید آن را از مجله خارج کنید. با این حال، بدون دریافت تأییدیه کتبی از مجله مبنی بر اینکه آنها مقاله شما را از انتشار خارج می‌کنند، آن را به هیچ مجله دیگری ارسال نکنید.

3- اگر فکر می‌کنید مقاله شما حاوی تحقیقات با کیفیت و تاثیرگذاری بالا است، به دنبال راه‌هایی برای پیشبرد آن باشید. شما می‌توانید مطالعه بعدی یا حتی یک بررسی متون را برنامه‌ریزی کنید. اما داده‌های مقاله قبلی را کپی نکنید. این را می‌توان سرقت ادبی از خود تلقی کرد .

4- هنگامی که در طول مصاحبه در مورد مقاله از شما سؤال می‌شود، به طور شفاف ارتباط برقرار کنید. تا زمانی که نسخه خطی اثر واقعی شما باشد، حق دارید به آن افتخار کنید. از برخورد با آن به عنوان یک راز شرم آور اجتناب کنید زیرا این می‌تواند سؤالاتی را در مورد اینکه آیا آگاهانه در نوعی کلاهبرداری شرکت کرده‌اید یا خیر ایجاد کند.

5- به یاد داشته باشید که یک مقاله باعث پیشرفت یا شکست شغلی شما نمی‌شود. حتی اگر دانشجو هستید و این تنها مقاله چاپ‌شده شماست، همچنان می‌توانید پروژه‌ها و دستاوردهای دیگر را در رزومه و در طول مصاحبه پررنگ‌تر کنید.

به یاد داشته باشید که تأثیر یک مقاله چاپ‌شده تنها با نام مجله تعیین نمی شود، بلکه با کیفیت و اهمیت خود تحقیق نیز تعیین می شود. مهم است که به جای تکیه بر شهرت مجله، روی محتوا و ارزش کار خود نیز تمرکز کنید.

نویسنده

afsaneh es

دیدگاه بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *