blog

چگونه پایان نامه دکتری خود را به کتابی موفق تبدیل کنیم؟

تبدیل پایان نامه دکتری به کتاب

انجام تحقیقات به عنوان بخشی از دوه دکتری سودمند است. هم برای محققی که ساعت های بی شماری در این تلاش سرمایه گذاری کرده است و هم برای کسانی که تعیین می کنند آیا این تحقیق باید به اعطای مدرک دکتری منجر شود یا خیر. با این حال، آیا مخاطبان بزرگتر می توانند از این مطالعه بهره ببرند؟ بله؛ تحقیقات انجام شده به عنوان بخشی از دوره دکتری هسته اصلی بسیاری از کتاب های موفق دانشگاهی است.

 

قبل از انتشار پایان‌نامه دکتری خود به عنوان کتاب به چه انتخاب هایی فکر کنید؟

اکثریت قریب به اتفاق مواقع از مقالات مجلات برای انتشار تحقیقات دکتری استفاده می شود. این تحقیق گاهی در یک کتاب نوشته می شود. وقتی صحبت از به اشتراک گذاری تحقیقات دکتری می شود، احتمالات زیادی وجود دارد که باید بین دو طیف انتشار در نظر گرفته‌شود:

  • پایان نامه دکتری شما باید به موضوعی بپردازد که برای گروه قابل توجهی از دانشگاهیان مورد علاقه باشد تا به طور کامل به یک کتاب تبدیل شود. یک کتاب، بر خلاف پایان نامه، با یک پاسخ شروع می شود و اهمیت آن را در محیط تحقیقاتی بزرگتر بیان می کند و در عین حال پیشرفت و تأثیر آن را مستند می کند.
  • برای استفاده از بخش هایی از پایان نامه دکتری در یک کتاب، انجام تحقیقات مداوم و/یا مشارکتی ضروری است.
  • اگر بخشی از پایان‌نامه دکتری در یک کتاب ویرایش‌شده در یک موضوع بزرگتر گنجانده شود، این مطالعه با تحقیقات مرتبط در یک موضوع مرتبط مطابقت دارد. با کار با گروهی از نویسندگان، یک کتاب به خوبی ویرایش‌شده نیاز به گسترش حوزه تحقیقات مبتنی بر دکتری را برآورده می کند.
  • با قرار دادن شرط‌بندی‌های کوچک‌تر در بخش‌های مختلف مطالعه، یک دانشجو دکتری می‌تواند با تقسیم پایان‌نامه دکتری خود به چندین مقاله برای انتشار، شرط‌های خود را پوشش دهد.

 

ویراستاران هنگام تصمیم‌گیری برای انتشار کار شما چه چیزی را در نظر می گیرند؟

این وظیفه ناشر کتاب است که نویسندگان و خوانندگان را به هم پیوند دهد. این ارتباط برای به اشتراک گذاشتن تحقیقاتی که نتیجه یک دکتری است، حیاتی می باشد. بنابراین، هنگام تصمیم گیری برای استفاده از روش انتشار، در نظر گرفتن دیدگاه ناشر مفید است. یک ناشر هوشمند هنگام ارزیابی پیشنهادی برای یک کتاب در سطح پژوهش ابتدا از خود سه سوال می پرسد:

  • آیا زمینه تحقیق به اندازه کافی گسترده است که برای خوانندگان ما (پژوهشگران جهان) جالب باشد؟
  • آیا کیفیت به اندازه کافی خوب است؟
  • آیا می توان کار را با دریافت نقد حرفه ای به عنوان بخشی از روند بررسی کتاب برای اصلاح هر گونه نقص بهبود بخشید؟

فراتر از این تحقیقات اساسی، نویسندگان آینده نگر باید تغییرات قابل توجه و مستمر صنعت کتاب دانشگاهی، به ویژه در رفتار خواننده را نیز در نظر بگیرند. روش ایجاد و انتشار کتاب‌ها در نتیجه پیشرفت‌های فناوری دیجیتال و افزایش قابل توجه میزان تحقیقاتی که اکنون در دسترس است، تغییر کرده است. “کشف” مفهوم اساسی در این بخش است. ناشران باید با استفاده از کانال‌های مختلف به کشف‌پذیری پژوهش کمک کنند تا اطمینان حاصل شود که خوانندگان بالقوه می‌توانند به راحتی به کتاب‌ها دسترسی داشته باشند تا نویسندگان را با خوانندگان ارتباط دهند. نویسندگان می توانند با رعایت چند دستورالعمل ساده به این روند کمک کنند:

  • عنوان اصلی کتاب باید بدون ارجاع به جزئیات کتابشناختی، آن را به درستی مشخص کند و تا حد امکان مختصر باشد.
  • علاوه بر این، عناوین فصل‌ها باید در صورت امکان، خود را به وضوح نشان دهند.
  • برای بهبود فراداده کتاب می توان از خلاصه یا چکیده فصل استفاده کرد.

 

آماده‌سازی پیش‌نویس نهایی برای چاپ به عنوان کتاب

پس از آن که هیئت تحریریه ناشر تأیید نهایی خود را صادر کرد، قرارداد کتاب منعقد می شود. سپس نویسنده می تواند پس از دریافت نظرات ناشر و داور، اقدام به ساخت یک مقاله جامع بر اساس تحقیقات دکتری خود کند. در حالی که هنگام تهیه پیش نویس نهایی برای انتشار کتاب باید عوامل مهم زیادی را در نظر گرفت، هر کتابی متمایز است. مهمتر از همه، مخاطبان خود را همیشه در ذهن داشته باشید.

  • کتاب به طور کلی برای دانش پژوهان تهیه می شود و پایان نامه ای نیز برای افراد کارآزموده نوشته می شود. هر چیزی که در درجه اول برای افراد کارآزموده مفید است باید حذف شود یا به شدت تغییر داده‌شود.
  • صرف نظر از سبک نوشتن، افراد کارآزموده مطالب را مطالعه می کنند. خوانندگان کتاب این کار را نخواهند کرد. در نتیجه، احتمالاً بازنویسی قابل توجهی برای علاقه مند نگه داشتن خوانندگان مورد نیاز خواهد بود.
  • مراحل خود را دوباره دنبال کنید. برای تجدید نظر در ساختار و در نظرگرفتن داستان کلی کار آماده‌باشید.
  • به وقت خواننده احترام بگذارید. هر جا که می توانید ساده کار کنید؛ پایان نامه اغلب حاوی تکرار است. طول از پیش تعیین‌شده کتاب را در نظر داشته‌باشید.
  • اگر تحقیق دامنه محدودی دارد، به ویژه در فصل های مقدماتی و پایانی، یک دیدگاه جهانی یا بین رشته‌ای اضافه کنید.

نویسنده

afsaneh es

دیدگاه بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *