blog

چگونه یک نویسنده همکار خوب باشیم ( و بهترین نویسندگان همکار را پیدا کنیم؟)

چگونه یک نویسنده همکار خوب باشیم ( و بهترین نویسندگان همکار را پیدا کنیم؟)

در این پست نکات لازم برای داشتن نویسنده همکار موثر ذکر شده‌است. برای یادآوری بهتر، نکات لازم پیرامون 5 محور زیر سازماندهی شده‌است.

 

ارتباط

همکاری در پروژه های تحقیقاتی یک کار فشرده‌است. اغلب اوقات، پروژه‌ها بیشتر از حد انتظار طول می‌کشند که می تواند به این دلیل باشد که داده‌ها طبق برنامه‌ریزی اولیه کار نمی‌کنند. سؤالات جدید و جالب‌تری مطرح می‌شوند، یا فرآیند ارسال و بازبینی ناهمواری را تجربه می‌کنید. داشتن نویسندگان مشترکی که احساس می کنید می توانید به آنها تکیه کنید و از نظر عاطفی با آنها ارتباط برقرار کنید، نه تنها آرامش بخش است، بلکه انگیزه شما را نیز حفظ می کند.

من فکر می‌کنم این به‌ویژه بسیار مهم است، زیرا ما در حرفه‌ای کار می‌کنیم که در آن این امتیاز را داریم که تصمیم بگیریم با چه کسی کار کنیم. ( این با تحمیل همکاران شما توسط رئیستان به شما بسیار متفاوت است!) البته، این به این معنی نیست که همه می خواهند با شما کار کنند، پس چه کاری می توانید انجام دهید؟ درست مانند ایجاد دوستی های پایدار، علایق، دیدگاه ها و ایده های شما می توانند به شما کمک کنند تا نقاط مشترکی را در دیگران پیدا کنید. که به برقراری ارتباط با دیگران شما را یاری کنند.

نویسنده همکار

وقتی تحقیقات خود را در یک سمینار ارائه می کنید، می توانید برخی از ویژگیهای شخصی و حرفه ای خود را به اشتراک بگذارید. داوطلب شدن در کمیته‌های علمی، به عنوان مثال در آکادمی مدیریت یا آکادمی بازرگانی بین المللی، به شما امکان می دهد با سایر محققان آشنا شوید – و به دیگران کمک کنید تا شما را بشناسند.

 

صلاحیت

طبق روانشناسی اجتماعی وقتی صحبت از تعاملات مؤثر می شود، دوست داشتن تنها چیزی که اهمیت دارد، نیست. همکار شما نیز باید شایستگی‌های لازم را داشته باشد! هنگام انتخاب یک نویسنده همکار مناسب، افراد به طور طبیعی به سمت ستاره‌های حوزه خود سوق داده می‌شوند.

چیزی که اهمیت دارد این است که ابتدا در مورد آنچه که در آن مهارت دارید و اینکه در کدام زمینه‌های تحقیقاتی می خواهید تخصص کسب کنید، برنامه ریزی کنید. این می تواند یک تخصص در مورد روش خاص، دسترسی به داده‌ها، توانایی انجام بررسی‌های متون منظم یا متاآنالیز، یا دانش عمیق یک جریان خاص از مقالات باشد.

فعالیت‌های آکادمیک که می‌توانند برای شما قابل مشاهده باشند. چه سازماندهی یک سمپوزیوم در یک کنفرانس، یک وبینار، یا یک کارگاه توسعه حرفه‌ای، باید به خوبی با حوزه فعالیت شما هماهنگ باشد تا دیگران بدانند که در اینجا تخصص دارید و می‌توانید مشارکت کنید. حفظ وبلاگ یا پست‌کردن به طور منظم در لینکدین از دیگر امکانات برای به نمایش گذاشتن حوزه تخصصی شماست.

 

مکمل بودن

در صورتی که هر یک از همکاران بتوانند مهارت ها و تخصص های تکمیلی خود را به اشتراک بگذارند، نویسندگی مشترک بسیار ارزشمند است.

مهارت‌های تکمیلی نه تنها همکاری‌ها را سازنده‌تر می‌کنند، بلکه باعث تحریک یادگیری و رشد حرفه‌ای می‌شوند.  نیاز به یادآوری نیست که حفظ یک شبکه گسترده‌تر و نشان‌دادن آشکار تخصص خود باعث می شود که در وهله اول همکار دیگری نام شما را مطرح کند.

نویسنده همکار

تعهد

سه مورد اول به این موضوع اشاره می‌کنند که احتمال بیشتری برای وارد شدن به یک همکاری وجود دارد. اما برای حفظ کاری که می‌توانید انجام دهید چه کاری باید انجام داد؟ اغلب اغلب همکاری ها نتیجه بخش نیستند و این تنها به این دلیل عدم ارتباط کافی و شایستگی مکمل گونه نیست.

یک نویسنده همکار خوب به این معناست که به تعهدات خود پایبند باشید و آنچه را که قول داده‌اید انجام دهید.

اینها ممکن است رفتارهای نسبتاً ساده‌ای باشند، اما گفتن آنها آسان تر از انجام‌دادن است. افرادی که اغلب بیش از حد متعهد هستند و وارد پروژه‌های زیادی می‌شوند، زمان بسیار کمی برای شرکت در هر یک از آن پروژه‌ها دارند. بنابراین اولویت بندی واضح در مورد اینکه کدام پروژه – و کدام نوع پروژه – برای شما اولویت بیشتری دارد، برای پیشبرد کارتان با نویسندگان همکارتان مهم است.

مدیریت انتظارات در اوایل با همکارانتان در مورد اینکه چه زمانی می‌توانید – و نمی‌توانید – روی یک پروژه کار کنید، نکته مهمی است. اگر در ابتدا در برآورد زمان خود محافظه کار باشید و سپس بتوانید کمی زودتر کارتان را ارائه دهید، همکاران شما حتی خوشحال تر خواهند شد!

 

همایش ها

کنفرانس‌ها در واقع مکان مهمی هستند که می‌توانید خود را به عنوان یک نویسنده همکار مناسب نشان دهید و افرادی را پیدا کنید که بتوانید با آنها ارتباط برقرار کنید و مکمل آنها باشید. برنامه ریزی زودهنگام در کنفرانس برای اینکه بتوانید به همکارانی که می خواهید ملاقات کنید ایمیل بزنید بسیار مهم است. و داوطلب‌شدن در انجام یک بخش تحقیقاتی یا یک کنفرانس، فرصت های فوق العاده ای را برای شناخته شدن در جامعه علمی برای شما فراهم می کند.

نویسنده

afsaneh es

دیدگاه بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *