blog

نحوه شبکه سازی در یک کنفرانس علمی

نحوه شبکه سازی در یک کنفرانس علمی

بسیاری از محققان کنفرانس علمی را مکانی برای ارائه و شرکت در جلسات مرتبط با رشته خود می‌دانند. با این حال، قدرت واقعی یک کنفرانس علمی در برقراری ارتباط با همکاران و سایر علاقمندان نهفته است. در این مقاله، نحوه آماده شدن برای یک کنفرانس علمی را مورد بحث قرار می دهیم. همچنین به این سوال اساسی پاسخ می دهیم: چرا در کنفرانس‌های علمی شرکت می‌کنیم؟

 

چرا در کنفرانس‌های علمی شرکت می‌کنیم؟

اگر در یک موسسه آموزشی کار می‌کنید، کنفرانس‌ها اغلب نقطه برجسته سال تحصیلی شما هستند. همچنین اگر در زمینه خاصی که نیاز به حفظ آخرین اطلاعات و فناوری دارد مشغول به کار هستید، می‌توانید در کنفرانس‌های علمی شرکت کنید. علاوه بر رد و بدل شدن اطلاعات در یک کنفرانس، فرصتی برای ایجاد ارتباطات و روابط ارزشمند به دست می‌آید. این روابط می‌تواند به نوبه خود باعث پیشرفت شغلی و کار شما شود.

حتی اگر خود را فردی درونگرا می دانید، راه‌هایی برای برقراری ارتباط با دیگران وجود دارد. با این حال، صرف نظر از این، باید تلاش کنید تا حداقل با افرادی که از قبل نمیشناسید، ارتباط برقرار کنید. یک راه عالی برای انجام این کار این است که در مورد کار یک نفر سؤال بپرسید و علاقه نشان دهید که چگونه می‌توانید به آن‌ها کمک کنید تا کارشان را پیش ببرند یا حتی فرصت‌های همکاری احتمالی را پیدا کنند.

 

آمادگی برای یک کنفرانس علمی

ما در مورد نحوه آماده‌شدن برای ارائه در یک کنفرانس به جزئیات زیادی نخواهیم پرداخت. اما، بیایید در مورد چگونگی آماده شدن برای شرکت و نحوه شبکه سازی در یک کنفرانس علمی صحبت کنیم.

قبل از هر چیز، سعی کنید تا جایی که می‌وانید درباره کنفرانس مطالبی یاد بگیرید. قبل از شرکت، فهرستی از رویدادها، کارگاه ها، ارائه‌ها را در کنفرانس خواهید داشت. برای مطالعه این اطلاعات وقت بگذارید و از ارائه‌هایی که برایتان جالب هستند یادداشت برداری کنید. همچنین برای جمع آوری اطلاعات جالب و برقراری ارتباط با سایر افراد برنامه‌ریزی کنید.

همانطور که برای روزهای خود برنامه‌ریزی می‌‌کنید ، به این فکر کنید که با شرکت در کنفرانس علمی می‌خواهید به چه چیزی برسید. آیا به‌دنبال این هستید که مثلاً دید کاریتان را بالا ببرید؟ آیا به دنبال همکاران آینده هستید؟و یا اینکه به دنبال اطلاعاتی هستید که به نوعی شکاف‌های تحقیقاتی شما را پر کند؟ این سؤالات به شما کمک می کند تا مشخص کنید چگونه می توانید وقت خود را در طول در طول کنفرانس متمرکز کنید.

 

نحوه ایجاد ارتباطات سودمند

راه‌های متنوعی برای این که خودتان را در موقعیت‌های مختلفی در طول کنفرانس علمی قرار دهید،وجود دارد که طبیعتاً شما را تشویق می‌کند تا برای پیشبرد کار و تحقیق خود با دیگران ارتباط برقرار کنید.

این راه‌ها می‌تواند شامل موارد زیر باشد:
  • در مراسم افتتاحیه شرکت کنید.اگر قبلاً خلاصه ارائه را مطالعه کرده‌اید،به‌دنبال نام افرادی باشید که در زمینه موردعلاقه شما کاری انجام می‌دهند و سپس در ارائه آن‌ها شرکت‌کنید.
  • به محض دریافت برنامه کنفرانس،آن را مطالعه کنید.در صورت امکان، حتی قبل از رسیدن به آنجا جلساتی را ترتیب دهید.
  • برای رویدادهای سازمان‌دهی‌شده،مانند ملاقات و احوالپرسی و تورهای خارج از محل ثبت نام کنید. برخی از کنفرانس‌های علمی شامل رویدادهایی مانند «شبکه‌سازی سرعتی» یا بحث‌ها و میزگردهای تعاملی هستند.
  • اگر پوستر و نمایشگاهی وجود دارد،موردی را پیدا کنید که به آن علاقه دارید و به طور غیررسمی با ارائه‌دهنده صحبت کنید. همیشه در مورد کار سؤالاتی بپرسید که میزان علاقه شما را نشان‌بدهد.
  • می‌توانید کار خود را در30ثانیه یا کمتر خلاصه کنید؟ممکن است اصطلاح سخنرانی آسانسور را شنیده‌باشید، زیرا به کارآفرینان مربوط می‌شود.اگر قبلاً این کار را نکرده‌اید،برای پاسخ‌دادن به این سوال، پاسخی سریع،مختصر و جالب آماده‌کنید.
  • در سالن نمایشگاه بچرخید،نه فقط برای کالاهای رایگان،بلکه برای صحبت‌کردن با افرادی که در حال نمایش اجناس خود هستند، ممکن است چیزی را بفروشند که برای شما مفید باشد.می‌توانید درباره سازمان‌های حرفه‌ای در حوزه کاری خود،که فرصت‌های مستمری برای ایجاد روابط ارائه می‌دهند،اطلاعات بیشتری کسب کنید.
  • از قدرت شبکه‌های‌اجتماعی بهره‌ببرید. قبل،حین و بعد از کنفرانس،می‌توانید در رسانه‌های اجتماعی با افرادی که ممکن است در کنفرانس علمی شرکت کنند یا حداقل به موضوعاتی که در کنفرانس ارائه می‌شوند علاقه‌مند باشند، ارتباط برقرار کنید.اکثر کنفرانس‌های این روزها هشتگ خاص خود را دارند. از این هشتگ برای شرکت در مکالمات و ملاقات با افراد حتی قبل از شرکت در کنفرانس استفاده‌کنید.
  • مهمترین گام این است که بعد از کنفرانس علمی چه اتفاقی می‌افتد؟برای ایجاد ارتباطات معنی‌دار باید مخاطبین جدیدی را پیگیری کنید.یک یادداشت شخصی،از طریق ایمیل،پیام،لینکدین یا هر راهی که برای آن‌ها بهتر است،ارسال‌کنید.به این ترتیب می‌توانید به مکالمه‌ای که در طول کنفرانس علمی شروع کرده‌اید،ادامه‌دهید.

از زمان خود در یک کنفرانس علمی بهترین استفاده را ببرید.

در حالی که می‌توانید در یک کنفرانس باشید به روال عادی کاری خود ادامه دهید، بهتر است ارتباط خود را با فعالیت‌ها و تعهدات روزمره قطع کنید تا توجه کامل خود را به کسب‌وکار معطوف نمایید. توجه کامل به کنفرانس علمی، از جمله رویدادهای عصرانه و فعالیت های بیرونی، بهترین راه برای ایجاد شبکه در یک کنفرانس علمی است.

البته، همچنان باید تمایل به انجام کارهای عادی خود نیز داشته باشید. بنابراین، ساعات اولیه صبح و عصر را برای بررسی و پاسخ به ایمیل ها و پیام ها برنامه ریزی کنید. ممکن است در نظر داشته باشید که یک آلارم خودکار تنظیم کنید تا به هر کسی که به شما ایمیل می‌زند، زنگ می‌زند یا پیامک می‌فرستد، بگوید که در یک کنفرانس شرکت دارید و فقط می‌تواند در زمان‌های خاصی از روز پاسخ دهید. به خود قول دهید که کنفرانس را در اولویت قرار دهید.

نویسنده

afsaneh es

دیدگاه بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *