blog

نحوه نوشتن یک پست در وبلاگ آکادمیک

نحوه نوشتن پست در وبلاگ آکادمیک

در دنیای امروزی که چرخه خبری 24 ساعته است و رسانه های اجتماعی غالب هستند، وبلاگ نویسی آکادمیک یک الزام برای مورد توجه قرارگرفتن کارتان است. در واقع، وبلاگ ها می توانند راه بسیار موثری برای تبلیغ مقاله و همچنین مشارکت در گفتگو با سایر محققان باشند. اگرچه ایجاد وبلاگ‌ها به زمان قابل توجهی نیاز دارند، اما زمانی که شما و کارتان در محیط شلوغ تحقیقات دانشگاهی بیشتر و بیشتر شناخته می شوید، این تلاش‌ها جبران می شود. در این مقاله، برخی از اصول ساختار وبلاگ آکادمیک، دستورالعمل ها و نکات وبلاگ نویسی آکادمیک را بررسی خواهیم کرد. با انجام این دستورالعمل‌ها، در مقایسه با روش‌های «سنتی» انتشار تحقیقات، با مخاطبان بسیار بیشتری رو‌به‌رو خواهید شد.

 

نحوه ایجاد یک وبلاگ آکادمیک

شروع به کار با وبلاگ آنقدرها هم که تصور می‌کنید، پیچیده نیست. اگر با پلتفرم‌های وبلاگ آشنایی ندارید، ممکن است مدتی طول بکشد تا با گزینه‌ها و قالب‌های مختلف در دسترس آشنا شوید.

بیایید قدم به قدم مراحل را بررسی کنیم. ممکن است برخی از این مراحل را با ترتیب دیگری انجام دهید، که اشکالی به وجود نمی‌آورد. مهمترین نکته این است که در هر مرحله بیندیشید. با همکارانی که وبلاگ‌های موفقی دارند صحبت کنید،  از وبلاگ‌های مورد علاقه خود الگوبرداری کنید، و به پست‌هایی که مورد توجه افراد قرار می‌گیرند، توجه نمایید. با گذشت زمان و تمرین، متوجه خواهید شد که دیده شدن وبلاگ و همچنین توجه به کارتان، افزایش می یابد.

مرحله 1 – موضوع خود را تعریف کنید.

مطمئناً وبلاگ شما با تحقیقات و مقالاتتان مرتبط خواهد بود، اما علاوه بر این شما تمایل دارید خوانندگان بالقوه را نیز جذب پست ها و اطلاعات مربوط به کارتان کنید. به عنوان مثال، اگر تحقیق شما مربوط به روش‌های یادگیری می‌شود، ممکن است بخواهید پست هایی در مورد تحقیق درباره‌ی سبک های یادگیری بنویسید.

مرحله 2 – یک پلتفرم وبلاگ نویسی را انتخاب کنید.

پلتفرم های مختلف وبلاگ نویسی در دسترس هستند و همه آن‌ها بسته به نیاز شما مزایا و معایبی دارند.

مرحله 3 – دریافت یک دامنه

نام دامنه‌ای را انتخاب کنید که پیدا کردن آن برای خوانندگان آسان باشد. اکثر محققان از نوعی نام، کلمات کلیدی تحقیق یا نام پروژه خود استفاده می کنند. همچنین به خاطر داشته باشید که برخی از پلتفرم های وبلاگ‌نویسی قابلیت نام دامنه را نیز دارند.

مرحله 4 – نام گذاری کنید.

در رابطه با نام دامنه خود، می خواهید وبلاگ خود را نامگذاری کنید. این نام می تواند یک نسخه توسعه یافته از نام دامنه شما یا به سادگی نام شما باشد. با این حال، هرچه بتوانید در نام وبلاگ خود خلاقیت بیشتری داشته باشید، توجه افراد بیشتری را جلب خواهید کرد.

مرحله 5 – پروفایل

هنگام ایجاد وبلاگ خود، از شما خواسته می شود که یک پروفایل بنویسید تا خوانندگان شما بتوانند درباره‌ی شما اطلاعات بیشتری کسب کنند. پروفایل برخی از وبلاگ ‌هایی که مورد علاقه‌تان است را بررسی کنید. این بخش دیگری است که می‌توانید در آن خلاق باشید و با توصیف خود به شیوه‌ای منحصربه‌فرد، علاقه خود به کارتان را نشان دهید. فراموش نکنید که در پروفایلتان عکسی از خودتان را نیز به کار ببرید.

مرحله 6 – برنامه ریزی کنید.

هنگامی که همه چیز را تنظیم کردید، و در مورد موضوع وبلاگ خود نیز تصمیم گرفتید، حداقل هفته‌ای یک بار پست بگذارید.

مرحله 7 – دعوت

بعد از اینکه چند پست گذاشتید، از همکاران و دوستان خود دعوت کنید تا از وبلاگ شما بازدید کنند و از دوستان خود نیز دعوت نمایند.

مرحله 8 – مشارکت

شاید مهمترین قدم بعد از شروع ، تعامل با وبلاگ‌های دیگر باشد. وبلاگ ‌های مرتبط با رشته‌ی خود را دنبال کنید و نظرات مرتبط و معنی‌داری را بنویسید. اکثر اوقات، اگر این کار را به طور مداوم انجام دهید، خوانندگان یک وبلاگ آکادمیک دیگر شما را نیز دنبال می کنند. به همین ترتیب، اگر خواننده ای در مورد پست وبلاگ شما نظر می دهد، سریع و شخصا پاسخ دهید. هرچه بیشتر درگیر شوید، فعالیت بیشتری در وبلاگ خود خواهید دید.

مرحله 9 – اشتراک گذاری

اطمینان حاصل کنید که لینک های پست های وبلاگ خود را در هر حساب رسانه اجتماعی که دارید، از جمله فیس بوک، توییتر و لینکدین به اشتراک گذاشته‌اید. تبلیغ کار خود در رسانه های اجتماعی برای کسب جایگاهی در انبوهی از اطلاعات، بسیار مهم است.

مرحله 10 – تاثیرگذاری

هر پلتفرم وبلاگ نویسی ابزارهایی دارد که به شما در درک خوانندگان و نحوه پیدا کردن شما کمک می‌کند. همچنین اغلب می‌توانید در مورد کلمات کلیدی و موضوعات مؤثر دیدکلی کسب کنید تا به ایجاد موضوعات دیگر برای وبلاگ‌ کمک کنید تا بیشترین علاقه را به خود جلب کنند.

 

کلام آخر

این که در حوزه کاری به رسمیت شناخته شوید به آسانی انتشار مقاله نیست. با صرف زمان و تعهد به انتشار پست‌های جالب و مرتبط با رشته تحصیلی خود در وبلاگ، می توانید با خوانندگان و همکاران بالقوه ارتباط واقعی برقرار کنید. شما همچنین می توانید پروفایل خود را در این زمینه توسعه دهید و فرصت های حرفه ای و آکادمیک بیشتری را فراهم کنید.

اساسا، وبلاگ‌نویسی می تواند مکمل روش های سنتی انتشار تحقیقات و ایجاد شبکه در بین همکاران شما باشد. در این روزگار، وبلاگ‌نویسی آکادمیک برای دستیابی به مخاطب و تعامل با همتایان از سراسر جهان ضروری است.

نویسنده

afsaneh es

دیدگاه بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *