blog

تغییرات در مقاله پس از پذیرش

تغییرات در مقاله

تغییرات پس از پذیرش مقالات به تغییراتی اطلاق می‌شود که پس از پذیرش مقاله برای انتشار، اما قبل از انتشار، روی آن انجام می‌شود. چنین تغییراتی می‌تواند به دلایل مختلفی رخ دهد، از جمله پیشنهادات یا درخواست‌های سردبیر یا داوران مجله، به‌روزرسانی داده‌ها یا یافته‌ها، یا خطاها یا حذفیاتی که باید اصلاح شوند.

توجه به این نکته ضروری است که تغییرات پس از پذیرش تنها در صورت لزوم و موجه بودن باید انجام شود. ایجاد تغییرات اساسی در محتوای مقاله پس از پذیرش می تواند به طور بالقوه صداقت و اعتبار تحقیق را به خطر بیندازد . حتی ممکن است منجر به ریترکت شدن مقاله شود.

همچنین می توان پس از پذیرش مقاله برای انتشار، تغییراتی در تألیف ایجاد کرد. اما عموماً موضوعی حساس تلقی می شود و باید با دقت و شفافیت به آن رسیدگی شود. اگر تغییراتی ضروری باشد، نویسندگان باید در اسرع وقت با سردبیر مجله تماس بگیرند تا دلایل تغییر را توضیح دهند و هر گونه مستند یا مدرک لازم را برای حمایت از درخواست ارائه دهند. سپس سردبیر درخواست را ارزیابی می کند. همچنین تعیین می کند که آیا این تغییر مناسب است و آیا نیاز به بررسی یا تأیید اضافی دارد یا خیر.

در برخی موارد، تغییرات ممکن است نیاز به بررسی بیشتر توسط هیئت تحریریه مجله، کمیته اخلاق، یا سایر نهادهای مرتبط داشته باشد. به عنوان مثال، اگر تغییری شامل اضافه‌شدن نویسنده جدیدی باشد که قبلاً در تحقیق شرکت نداشته‌است، مجله ممکن است به تأیید نویسنده جدید نیاز داشته‌باشد که آنها مقاله نهایی را خوانده و با آن موافق هستند. و اینکه آنها معیارهای تألیف را دارند. همانطور که توسط کمیته بین المللی ویراستاران مجلات پزشکی (ICMJE) یا سایر دستورالعمل های مرتبط تعریف شده‌است.

 تغییرات در تألیف تنها در صورت لزوم و موجه بودن باید انجام شود .

هرگونه تغییری که در ایجاد می‌شود باید شفاف باشد. به وضوح به همه طرف‌های درگیر از جمله سردبیر مجله، نویسندگان مشترک و هر مؤسسه یا سازمان تأمین مالی مربوطه اطلاع داده‌شود.

 هنگام ایجاد تغییرات پس از پذیرش در یک مقاله، نویسندگان باید از دستورالعمل های مجله پیروی کنند و به طور واضح با سردبیر ارتباط برقرار کنند. بسته به میزان تغییرات، ممکن است سردبیر نیاز به بررسی و تأیید آنها قبل از انتشار مقاله داشته‌باشد. در برخی موارد، سردبیر همچنین ممکن است درخواست کند که مقاله برای بررسی بیشتر مجددا ارسال شود.

به طور کلی، تغییرات پس از پذیرش در مقاله باید با دقت و توجه انجام شود تا اطمینان حاصل شود که نسخه نهایی مقاله منتشرشده به طور دقیق تحقیق را منعکس می کند و یکپارچگی علمی آن را حفظ می کند.

نویسنده

afsaneh es

دیدگاه بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *