blog

تغییر در مقالات پس از پذیرش در مجله

تغییرات پس از پذیرش مقاله

پس از تایید مقاله شما برای انتشار، مدارک به نویسنده مربوطه ارائه می شود. بعداز تأیید توسط نویسنده مربوطه، مقاله شما در یک شماره از مجله جمع می‌شود و به شکل نهایی منتشر می‌شود. پس از ارائه بازبینی های خود، از شما انتظار نمی رود که اطلاعات بیشتری به عنوان نویسنده ارائه دهید.

سه مرحله بین سابمیت و انتشار در یک مجله با داوری وجود دارد:

  • زمان بین سابمیت مقاله و اولین تصمیم ‌گیری مجله
  • مدت زمان مورد نیاز برای بازبینی نویسندگان
  • زمانی که از پذیرش مقاله تا انتشارآن طول می‌کشد.

داوری همتا زمانی اتفاق می‌افتد که مقاله به یک مجله هدف ارسال می‌شود. با این حال، چنین فرآیندی اغلب فقط برای نویسنده مرتبط شناخته‌شده‌است. هنگامی که یک مقاله را به یک مجله ارسال می کنید، راه زیادی را طی می کند و وضعیت مقاله با کمک شماره آن ردیابی می شود. اگر مقاله‌ای پس از داوری همتایان پذیرفته‌شود، قبل از انتشار از طریق ویرایش توسعه‌ای و یک روش مروری سنجیده می شود. این  فرآیندی زمان‌بر است که نیاز به بررسی کامل نسخه آماده برای انتشار شما دارد. اگر در اینجا اشتباهی مرتکب شوید، ممکن است رفع آن سخت باشد!

 

تغییرات در اسامی نویسندگان مقاله

ترتیب درخواست اضافه کردن نویسنده قبل از انتشار مقاله نسبت به درخواست‌های پس از انتشار آسانتر است. درخواست برای افزودن نویسندگان قبل از انتشار معمولاً در داخل تیم نویسنده انجام می شود. اما هنگامی که درخواست‌ افزودن نویسنده پس از انتشار ارائه می‌شوند، به ندرت از داخل تیم نویسندگان موجود ارائه میشود، بلکه از طرف یک عضو تیم که  ناراضی است ، درخواست داده می شود.

 

تغییرات در مقاله

ویراستاری دقیق مقاله تضمین می کند که مقاله‌دقیق، واضح، خوانا و به خوبی به زبان انگلیسی نوشته‌شده‌است. حروفچینی در قالب مجله برای چاپ یا پی دی اف، با فونت ها و نمادهای مناسب و با ارقام در اندازه های نهایی، باید انجام شود.

پس از مشورت با نویسندگان همکار، نویسنده مربوطه فایل PDF را به خدمات بررسی مدرک برمی گرداند. نویسندگان می توانند فقط درخواست اصلاحات ضروری (مانند اشتباهات تایپی) را داشته باشند. نویسندگان ممکن است معتقد باشند که اشکال آنها بسیار کوچک است و درخواست کنند که آنها را بزرگتر کنند. پس از اینکه نویسنده مربوطه و سرویس‌های ویرایش درباره تمامی ویرایش‌های انجام‌شده به توافق رسیدند، یک کمک ویراستار کل مدارک را دوباره می‌خواند.

 

خطاهای مشاهده‌شده توسط خوانندگان

گذشته از آنچه در بالا گفته‌شد، اشتباهات در مقالات منتشرشده ممکن است توسط خوانندگانی غیر از نویسنده کشف شود. در چنین شرایطی، ویراستار باید از نویسنده توضیح بخواهد. جدی ترین موارد مربوط به درخواست تجدید نظر در مقالات منتشرشده زمانی رخ می دهد که خواننده گزارش می دهد که یک مقاله به شرح زیر است:

  • کپی‌شده یا سرقت ادبی
  • داده هایی که جعلی یا دستکاری شده‌اند
  • خطاهای فاجعه باری وجود دارد که نویسندگان نمی توانند آنها را توضیح دهند.

نتیجه

درخواست برای ایجاد تغییرات در مقاله پس از تایید بسیار نادر است. ویراستاران سوابق سیستماتیک چنین رخدادهایی را ذخیره نمی کنند.  در نتیجه، تخمین این که چقدر این اتفاق می افتد یا شایع ترین علل آن چیست، آسان نیست.

(3 رای)

نویسنده

afsaneh es

دیدگاه بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *