فرمت های سابمیت آزاد

آیا شما به عنوان یک محقق باید بر گردآوری اطلاعات تمرکز کنید یا بر ساختار کار خود مطابق با الزامات مجله هدف متمرکز شوید؟ برای حفظ استانداردهای انتشار خود، هر مجله مجموعه ای از دستورالعمل های فنی و قالب بندی خاص خود را دارد که به آنها پایبند است. وقتی هر روز در آزمایشگاه برای انجام کارهای تحقیقاتی که در نهایت منتشر خواهد شد، کار می کنید، ممکن است آشنایی با الزامات سبک و قالب بندی متمایز هر مجله چالش برانگیز باشد. در نتیجه، محققان از ویراستاران و ناشران درخواست کرده‌اند که فرآیند نگارش مقالات را ساده‌تر کنند. اکنون برخی از مجلات سابمیت با فرمت آزاد را اتخاذ کرده اند تا روند پر زحمت قالب بندی را کاهش دهند.

بخش تحقیقات و روابط آکادمیک Elsevier در سال 2012 نظرسنجی را برای درک بهتر این موضوع توسط نویسندگان انجام داد و نتایج نشان داد که یک سوم نویسندگان فرآیند آماده‌سازی و قالب‌بندی مقاله را پرزحمت و زمان‌بر می‌دانند. بیایید با این پست درباره فرمت های سابمیت آزاد و نحوه اجرای آنها توسط مجلات بیشتر بیاموزیم.

 

فرمت سابمیت آزاد چیست؟

سابمیت آزاد نوعی روش ارسال است که در آن قالب اثر ارسالی مشمول قوانین یا محدودیت خاصی نیست. نویسنده آزاد است که محتوا را به هر نحوی که صلاح می‌داند ارائه دهد، که به آنها آزادی خلاقیت و انعطاف‌پذیری بیشتری می‌دهد. فرمت های سابمیت آزاد، بر خلاف سابمیت به مجلات سنتی، به نویسندگان اجازه می دهد تا تحقیقات خود را به گونه ای ارائه کنند که به بهترین وجه متناسب با سبک نگارش، روش تحقیق و نتیجه گیری آنها باشد.

برخی از مجلات ممکن است مقالات ارسالی را به سبک آزاد بپذیرند. اما نویسندگان همچنان باید تمام مطالب مورد نیاز برای داوری همتایان (مانند متن اصلی، جداول و شکل‌ها، و منابع.)، و همچنین فهرست نویسندگان و جزئیات تماس آنها را درج کنند. بعلاوه، یک سبک ارجاع رایج (مانند سال نویسنده، اعداد superscripted ، یا اعداد درون پرانتز) و ارائه یکنواخت محتوا (مانند عدم ترکیب املای آمریکایی و انگلیسی، اعمال عناوین بخش یکسان، و انتخاب یک نوع فونت) ضروری است.

اگرچه نویسندگان در هنگام سابمیت به مجلات با فرمت آزاد فرصت بیشتری دارند، انجام این کار همچنان نیازمند برنامه ریزی دقیق و توجه به جزئیات است. نویسندگان باید مراقب باشند که مطالب ارسالی آنها تخصصی، سازماندهی شده و ساده باشد تا شانس تایید آنها افزایش یابد. زیرا قالب ارسال از قبل تعیین شده نیست.

 

مزایای فرمت سابمیت آزاد چیست؟

سابمیت مقاله به مجلات با فرمت آزاد مزایای متعددی برای نویسندگان و خوانندگان دارد. این مجلات فرصتی را برای نویسندگان فراهم می کنند تا تحقیقات خود را به روشی منحصر به فرد و نوآورانه ارائه دهند. که این کار می تواند به افزایش دیده شدن مقاله و تأثیر کار آنها کمک کند. همچنین به نویسندگان اجازه می دهند تا تحقیقات خود را به طور مؤثرتری منتقل کنند. زیرا می توانند از عناصر چندرسانه ای برای تکمیل نوشته خود و شفاف سازی مفاهیم پیچیده استفاده کنند. برای خوانندگان، سابمیت با فرمت آزاد، تجربه مطالعه جذاب‌تر و تعاملی‌تر را فراهم می‌کنند،. زیرا می‌توانند به عناصر چندرسانه‌ای دسترسی داشته باشند، با شکل‌ها و جداول تعامل داشته باشند، و تحقیق را به روشی پویاتر بررسی کنند.

 

کدام اجزای یک مقاله در فرمت سابمیت آزاد گنجانده شده است؟

فرمت های سابمیت آزاد اغلب شامل طرح، سبک، قالب بندی و ساختار کلی یک مقاله می شود. اما کیفیت و محتوای کار نسبت به قوانین دقیق ارائه مقاله اولویت دارد. هنگام سابمیت مقاله در فرمت آزاد ، نویسنده می تواند سبکی را انتخاب کند که به بهترین صورت نتایج کارشان را منعکس می کند.

چکیده، کلیدواژه‌ها، مقدمه، مواد و روش‌ها، نتایج، بحث و نتیجه گیری، آثار هنری/جدول با عنوان، و همه الزامات دیگری که از استدلال پژوهشی نویسنده پشتیبانی می‌کنند، باید گنجانده شوند. افشای تضاد منافع و سایر اظهارات اخلاقی نیز باید گنجانده شود. فرمت آزاد نباید مشخصات اساسی برای ارسال را که توسط ناشر تعیین شده‌است. مانند الزامات صفحه عنوان، محدودیت در تعداد جداول یا شکل ها، یا سایر اجزای ضروری را تغییر دهد. فرمت آزاد بیشتر به نحوه  قالب بندی متن مربوط می شود. ساختار و معیارهای محتوایی برای ارسال معمولاً متمایز از این است.

صرف نظر از استفاده از فرمت آزاد، ناشر ممکن است همچنان الزامات خاصی برای این ویژگی ها داشته باشد که باید رعایت شوند. همیشه توصیه می شود برای درک کامل آنها و اطمینان از اینکه مقاله تمام استانداردهای مربوطه را برآورده می کند، به سراغ الزامات سابمیت مجله بروید.

 

چگونه مجلات سابمیت‌مقاله را در فرمت آزاد می پذیرند؟

در حال حاضر بیش از 350 مجله از فرمت های سابمیت آزاد پشتیبانی می کنند که به نویسندگان اجازه می دهد آثار خود را با استفاده از هر متن استاندارد و سبک نقل قول بدون رعایت دستورالعمل های قالب بندی ارسال کنند. این کار می‌تواند زمان مورد نیاز برای آماده‌سازی مقاله را کاهش دهد و به شما امکان می‌دهد روی مهم‌ترین بخش یعنی تحقیق خود تمرکز کنید.

مجلات به روش‌های مختلفی مقالات سابمیت را در قالب آزاد می‌پذیرند:

1- سیستم های سابمیت الکترونیکی

 بسیاری از مجلات از سیستم های سابمیت الکترونیکی استفاده می کنند که به نویسندگان اجازه می دهد آثار خود را در هر قالبی که انتخاب می کنند ارسال کنند. این پلتفرم‌ها نویسندگان را قادر می‌سازند تا آثار خود را به‌عنوان یک فایل واحد، همراه با هر مؤلفه چندرسانه‌ای تکمیلی آپلود کنند.

2- الگوها و قوانین

 برخی از مجلات الگوها و قوانینی را برای سابمیت با فرمت آزاد به نویسندگان ارائه می دهند، که به تضمین ساختار مناسب، ظاهری تخصصی و خوانایی کمک می کند.

3- رویه داوری همتایان

 بسیاری از مجلات در حال اجرای یک روش داوری دقیق همتایان هستند که مستلزم ارزیابی محتوا، قالب و ساختار سابمیت ها به منظور حفظ کیفیت انتشار با سابمیت های با فرمت آزاد است.

4- پشتیبانی فنی

 برای تضمین موفقیت سابمیت های با فرمت آزاد ، چندین مجله به نویسندگان پشتیبانی فنی ارائه می‌دهند. از جمله کمک در قالب‌بندی و آماده‌سازی سابمیت مقاله و همچنین راهنمایی در مورد استفاده از اجزای چندرسانه‌ای. در صورتی که ویراستاران مجله در مورد قالب‌بندی مقاله سختگیر هستند، می‌توانید از سرویس ارسال مجله Rovedar استفاده کنید تا اطمینان حاصل کنید که تمام معیارهای مورد نیاز را برآورده می‌کنید.

 

کلام آخر

در نتیجه، برای اطمینان از اینکه مطالب به درستی منتشر شده‌است، در نهایت به نحوه استفاده ناشر از فرمت سابمیت آزاد در مقالات منتشرشده بستگی دارد. تنوع بیشتر در ظاهر مقالات منتشرشده ممکن است ناشی از استفاده ناشر از این استراتژی باشد. زیرا نویسندگان می توانند سبک قالب بندی مورد نظر خود را انتخاب کنند. برای حفظ یکنواختی و تضمین خوانایی مقالات، ناشر ممکن است همچنان قوانین یا محدودیت‌هایی را اعمال کند. به منظور اطمینان از کیفیت و تأثیر مشارکت های فرمت های سابمیت آزاد، مجلات معمولاً آنها را با پشتیبانی فنی و ارزیابی کامل ارائه  می دهند.

(1 رای)

نویسنده

afsaneh es

دیدگاه بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *