blog

مقدمه مقاله شما: اولین برداشت‌ها از مقاله مهم است.

مقدمه مقاله شما: اولین برداشت‌ها از مقاله مهم است.

پس از چکیده، مقدمه ممکن است مهمترین بخش مقاله شما باشد. اینجا جایی است که مستقیماً و به روشنی به سردبیر و خواننده می گویید که چرا باید مقاله را بخوانند. با عنوان و چکیده، اولین برداشت مقاله را نیز ایجاد می کند و لحن را برای بقیه مقاله تعیین می کند. با نتیجه‌گیری، این بخش‌ها ممکن است تنها بخش‌هایی از مقاله باشند که برخی از ویراستاران پرکار قبل از تصمیم‌گیری در مورد desk-reject آن را می‌خوانند.

غیرعادی نیست که یک سوم از زمان نوشتن خود را صرف تکمیل این بخش کنید. در این پست نکاتی در مورد اینکه چه چیزی باید در یک مقدمه خوب گنجانده شود و چگونه اطمینان حاصل شود که عنوان، چکیده و مقدمه با یکدیگر هماهنگ هستند را ارائه می دهد.

ایمیل در مقایسه با مقدمه مقاله

مقدمه مقاله بسیار شبیه به ایمیل هستند. تصور کنید ایمیلی مانند این را می خوانید: ” من از شما می خواهم که این کار را انجام دهید.”. به احتمال زیاد شما نمی توانید رعایت کنید؟ با این حال، این همان چیزی است که بسیاری از مقدمه های مقالات می خوانند. اگر برای کسی که مدتی است یا اصلاً به او ایمیل نزده اید نامه می نویسید، احتمالاً شامل موارد زیر می شوید:

کمی زمینه، مانند اینکه چگونه شخص را می شناسید یا آخرین بار کجا او را ملاقات کرده اید،
ایمیل درباره چیست و چرا مهم است،
چرا پاسخ دادن به ایمیل [آنچه برای آنها در آن است] به نفع آنهاست.
مقدمه یک مقاله آکادمیک خیلی متفاوت نیست، شما زمینه را ارائه می دهید، توضیح می دهید که چرا موضوع تحقیق شما مهم است و به خواننده می گویید چه چیزی در آن برای او وجود دارد.

 

زمینه را فراهم کنید.

شما مستقیماً وارد موضوع تحقیق خود نمی شوید. ابتدا باید زمینه یک منطقه برای تحقیق را با استفاده از:

برجسته کردن اهمیت موضوع (در زندگی واقعی) و/یا
اظهارات کلی در مورد موضوع، و/یا
ارائه مروری کوتاه بر تحقیقات جاری در این زمینه.

برای اهمیت موضوع خود استدلال کنید.

بعد، جایگاه تحقیقاتی خود را با موارد زیر شناسایی کنید:

  • مخالفت با یک فرض موجود، و/یا
  • آشکارسازی شکاف در تحقیقات موجود و توضیح اینکه چرا این شکاف مهم است و/یا
  • مطالعه موضوع در یک زمینه جدید و توضیح اینکه چرا این زمینه مهم است.

به یاد داشته باشید، فقط به این دلیل که چیزی قبلاً مطالعه نشده است، به این معنی نیست که باید مطالعه شود. شما باید به سوال “پس چه” پاسخ دهید. چرا این موضوع مهم است؟ ایجاد کرک شکم یکی از میلیون‌ها موضوعی است که مطالعه نشده است، اما آیا این بدان معناست که باید باشد؟ به طور جدی تر، فقط به این دلیل که شکافی در ادبیات وجود دارد به این معنی نیست که باید پر شود. این ممکن است منجر به چیزی شود که تحقیقات پلی فیلا نامیده می شود. حتی اگر تحقیقات شما ممکن است به جای اضافه کردن یک دیوار کامل یا حتی طراحی یک خانه کاملاً جدید، فقط یک آجر کوچک به خانه اضافه کند، مطمئن شوید که فقط یک شکاف خط مو را پر نمی کنید.

مقدمه

نکته دیگری که باید در نظر داشته باشیم پرکردن شکاف ها است.  اگر می‌خواهید با افزودن یک دانش دیگر به یک مکالمه بپیوندید، ابتدا باید آجرهای دیگری را که در حال حاضر وجود دارند، تأیید کنید.

اما پس از آن باید دانش جدید خود را به نحوی به آجرهای دیگر متصل کنید. اینجاست که سیمان وارد می‌شود. بدون سیمان آجر شما نمی‌چسبد، با اتصالات آجر دانش جدید شما به آجرهای دیگر متصل نمی‌شود. بنابراین به دقت فکر کنید که چگونه می توانید دانش جدیدی را که در مقاله خود اضافه می کنید به دانش موجود مرتبط کنید.

مقدمه مقاله

در اینجا نمونه ای از نحوه انجام این کار بر اساس یک از مقاله اخیرا چاپ شده، آورده شده است.

مثال مقدمه1

چه چیزی در آن برای خواننده است؟

در نهایت، شما تحقیقات خود را در زمینه تحقیقاتی مهمی که با انجام چهار کار در چهار پاراگراف بعدی مشخص کرده‌اید، قرار می‌دهید. برای هر یک نمونه ای از همان کاغذی را که در بالا استفاده کردم آورده ام.

بیان هدف از مطالعه

در اینجا توضیح می دهید که دقیقاً هدف شما در مطالعه چیست. این باید شامل یک سوال تحقیقاتی واضح باشد. با این حال، دوباره مطمئن شوید که هدف مطالعه خود را فقط بیان نمی کنید، بلکه آن را با دقت به تحقیقات قبلی در زمینه مرتبط می کنید.

مثال مقدمه 2

مشخص کردن ویژگی های کلیدی مطالعه شما

در اینجا روش‌هایی را که برای جمع‌آوری داده‌های خود استفاده کرده‌اید توضیح می‌دهید (با فرض اینکه یک مقاله تجربی باشد. مهم است که نه تنها روش‌های خود را مشخص کنید، بلکه توضیح دهید که چرا این روش‌ها بهترین روش‌هایی هستند که برای مطالعه شما مناسب هستند. مکانی برای توضیح زمینه ای که مطالعه شما در آن انجام شده است.

ویژگی های کلیدی مقدمه

تشریح نتایج و مشارکت های مهم

در قسمت بعدی مقدمه خود، مهمترین نتایج مطالعه خود را شرح می دهید، و مجدداً دقت می کنید که دقیقاً چگونه به تحقیقات فعلی در این منطقه کمک می کند. همانطور که در دو پاراگراف زیر مشاهده می کنید، ابتدا خلاصه ای از یافته های کلیدی خود را ارائه می دهیم. سپس در پاراگراف دوم، ابتدا توضیح می دهیم که چگونه مطالعه ما به نظریه خلق دانش سازمانی کمک می کند. دوم، ما نشان می‌دهیم که چگونه دانش ما را در مورد نقش مهاجران خارج از کشور به عنوان عوامل انتقال دانش ارتقا می‌دهد و به ادبیات بین‌المللی مدیریت منابع انسانی کمک می‌کند. سوم، ما نشان می‌دهیم که چگونه مقاله ما با اتصال تحرک جهانی به تکامل فرعی به ادبیات استراتژی جهانی کمک می‌کند.

مقال مقدمه 3

ارائه یک نمای کلی از ساختار مقاله

در نهایت، مرسوم است که یک مرور مختصر از ساختار مقاله خود ارائه دهید، اگرچه در برخی از مجلات ممکن است این کار اضافی تلقی شود. به نمونه هایی از مجله مورد نظر خود مراجعه کنید تا ببینید آیا این مورد نیاز است یا خیر.

مقدمه4

نحوه هماهنگی‌عنوان، چکیده و مقدمه

این سه عنصر از نسخه خطی شما بر روی یکدیگر ساخته می شوند و هر یک از آنها به تدریج جزئیات بیشتری در مورد نحوه مطالعه ارائه می دهند.

عنوان

عنوان شامل مفاهیم کلیدی و سؤال تحقیق (یا گاهی اوقات نتیجه گیری کلیدی) است.عنوان مطالعه‌ای که در بالا مورد بحث قرار گرفتم این بود: «چگونه مهاجرت متوالی به ایجاد قابلیت‌های فرعی و تکامل شرکت‌های فرعی کمک می‌کند؟ دیدگاه خلق دانش سازمانی.

این شامل مفاهیم کلیدی مطالعه ( مهاجرت متوالی، ایجاد قابلیت های فرعی و تکامل فرعی) در جمله ای است که سؤال تحقیق را برجسته می کند، اما همچنین – به طور ضمنی – نظریه ای را که ما در آن مشارکت می کنیم (ایجاد دانش سازمانی) است.

خلاصه

چکیده هر یک از مفاهیم کلیدی و سؤال تحقیق را باز می کند، اما همچنین شامل پیش زمینه/زمینه، روش ها، نتایج و مفاهیم است. در اینجا چکیده مطالعه ای است که در بالا به آن پرداختم.

 

چکیده

مقدمه

در نهایت، مقدمه یک نسخه کوچک کامل از مقاله است: تأکید بر زمینه مطالعه، مرور ادبیات مختصر است که اهمیت شکاف تحقیق، سؤال تحقیق و مشارکت های کلیدی مطالعه را نشان می دهد. روش‌ها، نتایج و مفاهیم برای تئوری و عمل فقط به طور خلاصه مورد بحث قرار می‌گیرند، زیرا اینها بخش‌های جداگانه‌ای در دست‌نوشته دارند.

نویسنده

afsaneh es

دیدگاه بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *