blog

نتیجه‌گیری: آخرین برداشت‌ها از مقاله به حساب می‌آیند!

نتیجه‌گیری: آخرین برداشت‌ها از مقاله به حساب می‌آیند!

همانطور که در پست‌های قبل عنوان، چکیده و مقدمه بحث کردیم. اما با وجود این، نتیجه‌گیری نیز همچنان مهم است. در پایان یک جلسه، توافقاتی را که انجام داده‌اید، مرور می‌کنید، میزان لذت دیدار با همکاران خود و شاید به‌ویژه چیزی که از آن لذت می‌بردید را تقویت می‌کنید. شما معمولاً یک جلسه را با یادآوری همه چیزهایی که درباره آنها موافق نبودید به پایان نمی‌رسانید، یا یک مناسبت اجتماعی را با همه چیزهایی که دوست نداشتید به پایان نمی‌رسانید.

پس چرا بسیاری از افراد آکادمیک مقاله خود را با محدودیت پایان می دهند؟ البته باید محدودیت های مطالعه خود را به درستی بنویسید، اما این کار را به عنوان بخشی از بخش بحث و نه بخش نتیجه گیری انجام دهید. پایان‌دادن به مقاله با محدودیت – حتی زمانی که با پیشنهادهایی برای تحقیقات آینده همراه باشد – هر خواننده‌ای را ناامید می‌کند. آنها ممکن است از خود بپرسند که چرا من زحمت مطالعه این مقاله را به خود دادم، در صورتی که این همه اشکال دارد؟ بنابراین لطفاً: مقاله خود را با محدودیت‌ها به پایان نرسانید.

نمونه‌هایی از نتیجه‌گیری

اکثر مجلات انعطاف قابل توجهی در انتظارات خود برای نتیجه‌گیری بخش‌ها دارند. در اکثر مجلات کسب و کار و مدیریت، معمول است که مقاله خود را با یک پاراگراف کوتاه که  کل مطالعه را خلاصه می‌کند، به پایان برسانید. این تصویر آینه‌ای از چکیده است و اغلب شامل همان عناصری است که در آنجا بحث کرده‌ایم (پیشینه/زمینه تحقیق، شکاف تحقیق، سؤال تحقیق، روش‌ها، نتایج و پیامدها)، اگرچه معمولاً کمی بیشتر به موارد گسترده‌تر توجه می‌کند. پیامدهای مقاله نسبت به چکیده وجود دارد و ممکن است در پایان یک فراخوان خاص برای اقدام داشته باشد. در اینجا دو نمونه وجود دارد:

نتیجه‌گیری متمرکز بر نظریه/مفهوم

در این مقاله مفهوم روانشناختی تایید هویت (قومی) به حوزه تجارت بین‌المللی، با تمرکز ویژه بر مهاجران مشابه قومی معرفی شده‌است. همچنین یک مقاله مفهومی در مورد این موضوع و همچنین یک مقاله بر اساس داده‌های نظرسنجی دوتایی و یک مقاله پزشک‌محور بر اساس داده‌های مصاحبه منتشر شده است. در چکیده مفهوم آن را معرفی شده است.

در نتیجه، بر مشارکت های کلیدی این مطالعه تمرکز شده است. تمرکز بر کارمندان کشور میزبان به جای مهاجران و استفاده از یک روش آزمایشی، که هنوز در تجارت بین المللی بسیار غیر معمول است. با این حال، نتیجه‌گیری با تأکید مجدد بر سهم نظری/مفهومی به پایان رسانده‌ شده است. زیرا – به جای نتایج خاص – این همان چیزی است که احساس کرده‌اند، سهم اصلی مطالعه است.

نتیجه‌گیری 1

نتیجه گیری مبتنی بر زمینه/عمل

این مقاله مجموعه‌ای است که در آن به بررسی سطح تنوع جنسیتی و بین‌المللی در هیئت تحریریه مجلات دانشگاهی پرداخته‌شده‌است. محققان دریافتند که تنوع جغرافیایی هیئت‌های تحریریه در طول زمان افزایش یافته‌است. اما بخش بسیار زیادی از اعضای هیئت‌مدیره هنوز از کشور خود می‌آیند. گرایشی که در ایالات متحده با بیش از 80 درصد عضویت در کشور خود قوی‌ترین است. با این حال، به جای تمرکز بر نتایج خاص در بخش پایانی، تصمیم گرفته‌شده‌است به جای آن بر اهمیت تنوع هیئت تحریریه و پیامدهای احتمالی فقدان تنوع تمرکز شود تا یک فراخوان قوی برای اقدام ارائه شود.

نتیجه‌گیری 2

چگونه مقاله خود را به طور موثر پایان دهیم؟

آنچه افراد آکادمیک از مقاله شما به خاطر خواهند آورد، به شدت به یکی دو جمله آخر مقالتان بستگی دارد. بنابراین سعی کنید مقاله را با یک یادداشت قوی و با جمع بندی مناسب به آن پایان دهید. اطمینان حاصل کنید که آخرین جمله یا 2 تا 3 جمله کوتاه آخر مقاله شما می تواند به تنهایی یک برداشت قدرتمند ارائه دهد.  ترجیحاً نشان دهد که چه چیزی را می خواهید در نتیجه مقاله خود تغییر دهید. در اینجا چند مقاله وجود دارد که در آن این موارد وجود دارد:

نتیجه‌گیری 1

بنابراین، ما استدلال می‌کنیم که مقایسه بین رشته‌ای منصفانه و فراگیر عملکرد پژوهشی امکان‌پذیر است، مشروط بر اینکه از Google Scholar یا Scopus به‌عنوان منبع داده استفاده کنیم، و از hI، سالانه اخیراً معرفی شده – یک شاخص h اصلاح شده برای طول حرفه و نویسندگی مشترک. الگوها – به عنوان معیار انتخابی [Harzing & Alakangas، 2016]

نتیجه‌گیری 2

در نتیجه، ما توصیه می‌کنیم که مطالعات در زمینه تجارت بین‌الملل قبل از هر چیز بر زمینه خانه و کشور میزبان تمرکز کرده و در برابر وسوسه استفاده از فاصله (فرهنگی) به عنوان یک مفهوم مهم مقاومت کنند، بنابراین از توهم علیت، که در نهایت مانع از پتانسیل تحقیقات تجارت بین‌المللی می‌شود، جلوگیری شود. برای ارائه راهنمایی های مفید به مدیران در مورد پدیده های کلیدی تجارت بین المللی. [Harzing & Pudelko، 2016]

نتیجه‌گیری 3

با توجه به چالش‌های خاص تحقیق نظرسنجی بین‌المللی که در بالا توضیح دادیم، بسیاری از زمینه‌ها در زمینه مدیریت بین‌المللی هنوز تا حد زیادی مورد تحقیق قرار نگرفته‌اند، حتی اگر فرصت‌های زیادی برای پیشرفت دانش ما فراهم کنند. با این حال، امیدواریم با شناسایی برخی از موضوعات کلیدی در تحقیقات پیمایشی بین‌المللی و ارائه راه‌حل‌های مختلف، بتوانیم چنین تحقیقات آتی را تشویق و ترویج کنیم. [Harzing، Reiche & Pudelko، 2013]

نتیجه‌گیری 4

در این مقاله ما اولین تحلیل تجربی در مقیاس بزرگ از مانع زبان و راه حل های آن را ارائه کرده ایم. نتیجه‌گیری‌های ما منعکس‌کننده مقاله مفهومی Feely & Harzing (2003:50) است. زیرا مهم است که «موانع زبانی را به خوبی درک کنیم و راه‌حل‌ها را با هم تطبیق دهیم تا ترکیبی مناسب برای زمینه شرکت باشد». مهمتر از همه، MNC ها باید مانع زبان را جدی بگیرند. تنها در این صورت است که شرکت های چندملیتی قادر خواهند بود در مقابله با مانع زبانی پیشرفت کنند و رقابت خود را در مقیاس جهانی افزایش دهند. [Harzing، Köster & Magner، 2011]

نویسنده

afsaneh es

دیدگاه بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *