blog

نوشتن چکیده مقاله یک فعالیت لحظه آخری نیست

چکیده مقاله

بالاخره مقاله خود را تمام کرده‌اید و متوجه می شوید که نوشتن چکیده را فراموش کرده‌اید. شما یکسری از جملات موجود در مقاله را با هم ترکیب می کنید و سعی می کنید مقاله خود را به صورت آنلاین سابمیت کنید. به نظر می رسد مجله محدودیت کلمه ای سختی برای چکیده دارد و سیستم به شما اجازه نمی دهد که آن را سابمیت کنید. بنابراین به سرعت چند کلمه یا جمله را برش می دهید و مقاله را سابمیت می کنید. مقاله در عرض یک هفته desk- reject می شود. نکته‌ای که سردبیر به آن اشاره می‌کند این است که چکیده به وضوح سهم مقاله را بیان نمی‌کند.

چکیده ممکن است مهمترین بخش مقاله شما باشد، بنابراین مهم است که آن را به درستی بنویسید. عنوان اولین برداشت خواننده از مقاله را ایجاد می کند. مقدمه و نتیجه گیری، ممکن است تنها بخشی از مقاله باشد که برخی از ویراستاران پرکار قبل از تصمیم گیری در مورد desk- reject آن را بخوانند. بنابراین نوشتن چکیده قطعاً یک فعالیت لحظه آخری نیست و نیاز به آزمون و خطای زیادی دارد! این پست نکاتی را در مورد اینکه چه چیزی در چکیده خود بگنجانید و چگونه در اولین پیش نویس خود بهبود ببخشید به شما ارائه می دهد.

چه چیزی باید در یک چکیده گنجانده شود؟

مانند هر قسمت از یک نسخه خطی، قالب دقیق می تواند برای هر رشته و مجله خاص باشد.

پیشینه تحقیق، صحنه را برای مقاله شما تنظیم می کند و نشان می دهد که چرا موضوع مهم است.

شکاف تحقیق، چه چیزی است که هنوز در مورد این موضوع نمی دانید؟

موضوع/سوال تحقیق، مقاله شما دقیقاً در مورد چیست؟

نظریه ای که از آن استفاده می کنید [در صورت وجود].

روش ها و داده های تحقیق که در مقاله استفاده می شود.

نتایج کلیدی؛ اطمینان حاصل کنید که محتوای واقعی نتایج خود را درج می‌کنید، نه چیزی مانند «ما نتایج خود را ارائه می‌کنیم که با تحقیقات قبلی تأیید/تعارض دارد» که چیزی به خواننده نمی‌گوید.

مفاهیم برای تئوری و عمل، گاهی اوقات می توان این بخش را در یک چکیده 100 کلمه ای حذف کرد. اگر این را در نظر گرفتید، ننویسید «ما در مورد مفاهیم تئوری و عمل بحث می‌کنیم»، بلکه به خواننده بگویید که آنها چه چیزی هستند.

اکثر مجلات فقط 100 تا 200 کلمه را برای یک چکیده مجاز می دانند و اگر چکیده حتی یک کلمه بیشتر از تعداد کلمات باشد، به شما اجازه نمی دهند دستنوشته خود را ارسال کنید. گنجاندن تمام اطلاعات بالا در این تعداد کلمات کاملاً یک چالش است، بنابراین اغلب باید راهی برای ترکیب خلاقانه عناصر مختلف در یک جمله پیدا کنید. در اینجا چند نمونه

نمونه‌هایی از چکیده‌ها

هر دوی این مقالات در ژورنال تجارت جهانی منتشر شده اند که محدودیت 100 کلمه ای برای چکیده های خود دارد. بنابراین تک تک کلمات مهم است. اگرچه هر دو چکیده بیشتر مؤلفه های مورد بحث در بالا را پوشش می دهند، اما کاملاً متفاوت هستند که نشان دهنده تأکید تفاوت دو مقاله است.

معرفی یک مفهوم جدید به این حوزه

در این مقاله، دانشجوی دکترا، شی فن، مفهوم روانشناختی تایید هویت (قومی) را به حوزه تجارت بین‌المللی، با تمرکز ویژه بر مهاجران مشابه قومی معرفی کرد. شی همچنین یک مقاله مفهومی در مورد این موضوع و همچنین یک مقاله بر اساس داده‌های نظرسنجی دوتایی و یک مقاله پزشک‌محور بر اساس داده‌های مصاحبه منتشر کرد. از آنجایی که این یک مفهوم بسیار جدید بود، تعریف آن به صورت انتزاعی ضروری بود تا اطمینان حاصل شود که داوران شروع به خواندن مقاله در چارچوب ذهنی درست کرده‌اند. با این حال، این کلمات بسیاری را به خود اختصاص داد که به این معنی بود که سایر عناصر چکیده باید محدود یا حذف شوند.

چکیده1

ارائه دقت تجربی به مفاهیم موجود

تحقیقات در مورد تفاوت‌های زبانی در شرکت‌های چندملیتی عمدتاً بر اساس داده‌های مصاحبه بوده است و تنها تعداد بسیار محدودی از کشورهای محل اقامت و میزبان را پوشش می‌دهد. این مقاله – چهارمین و آخرین مقاله در مورد موانع زبانی در MNC ها – بنابراین در یک مطالعه کمی در مقیاس بزرگ گزارش می دهد که نشان می دهد چگونه سیاست ها و عملکردها در کشورهای داخلی و میزبان متفاوت است. مقاله داده محور و توصیفی بود تا نظریه محور و تحلیلی. بنابراین تمرکز اصلی بر روی روش و نتایج و همچنین مفاهیم برای مدیریت است تا شکاف / موضوع و نظریه.

چکیده2

چند نکته مهم

مقالات پر استناد در زمینه خود را پیدا کنید و به چکیده برای ایده هایی برای تمرین را خوب نگاه کنید.

فهرستی از کلمات کلیدی تهیه کنید و مطمئن شوید که در عنوان یا چکیده قرار دارند. کلمات کلیدی باید شامل:

  • مفاهیم کلیدی + روش،
  • سطح تحلیل،
  • زمینه اگر غیرعادی، منحصر به فرد یا یک مشارکت کلیدی باشد

چکیده خود را به باشگاه بفرستید!

  • تقریباً هر چکیده ای را می توان با برش کلمات بهبود بخشید. برش کلمات باعث می شود روی موارد ضروری تمرکز کنید
  • بسیاری از ما نوشته‌های خود را با معیارها و انحرافات نامربوط به هم ریخته‌ایم. اگرچه این را می توان در متن اصلی تحمل کرد، اما در انتزاع اغلب کشنده است

برخی مشخصات

  • از اختصارات در چکیده خود استفاده نکنید
  • بیشتر مجلات، ارجاع به چکیده را دوست ندارند
  • کلمات خوب برای برجسته کردن سهم خود: قالب بندی مجدد، تفسیر مجدد، فرمول بندی مجدد، پل ها، تغییر در تمرکز، مفاهیم عمیق

چگونه از desk-reject جلوگیری کنیم؟

نحوه جلوگیری از desk-reject در هفت مرحله (1/8)
با چه کسی می‌خواهید صحبت کنید؟ مجلات هدف (2/8)
عنوان مقاله شما چهره عمومی مقاله است.(3/8)

نویسنده

afsaneh es

دیدگاه بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *