blog

عنوان مقاله شما چهره عمومی مقاله است.

عنوان مقاله شما چهره عمومی مقاله است.

عنوان مقاله شما اولین چیزی است که یک ویراستار می بیند. بنابراین مطمئن شوید که توجه آنها را به خود جلب می کند و به وضوح موضوع مقاله را نشان می دهد. ایجاد یک عنوان خوب معمولا یک فرآیند تکراری است. این پست نکات و نمونه هایی از مواردی که باید در عنوان گنجانده شود ارائه می کند.

 

توصیفی…

بدیهی است که عنوان باید توصیفی باشد، نه فقط برای ویراستار، بلکه برای خوانندگان دیگر نیز به همین صورت است. آنها باید بتوانند وقتی مقالاتی در مورد یک موضوع خاص جستجو می کنند، آن را پیدا کنند. این بدان معنی است که در حالت ایده آل عنوان مقاله شما باید شامل موارد زیر باشد:

  • مفاهیم اصلی و/یا سوال تحقیق
  • بافت کشور اگر غیرعادی باشد.
  • روش تحقیق اگر غیرعادی باشد.

برخی از افراد آکادمیک وسوسه می شوند کشور یا روش تحقیق را از عنوان خود حذف کنند، زیرا فکر می کنند اگر مقاله آنها یک کشور یا روش تحقیق اصلی نباشد، ممکن است به ضرر آنها باشد. با این حال، نه سردبیر و نه داوران غافلگیری را دوست ندارند و حذف این اطلاعات ممکن است در واقع منجر به ارزیابی منفی تری شود. بهتر است از همان ابتدا انتظارات آنها را مشخص کنید.

 

.. یا عنوان عجیب؟ هر دو را امتحان کنید!

اگرچه عنوان توصیفی یک عنوان امن است اما، یک عنوان کمی غیرمعمول همراه با یک عنوان فرعی توصیفی ممکن است مورد توجه قرار گیرد و مقاله را به یاد ماندنی‌تر کند. این ممکن است پس از انتشار اهمیت بیشتری داشته باشد، اما همچنان می تواند به برجسته شدن مقاله در روند داوری کمک کند. چند نمونه در زیر آورده شده است.

شی فن یک دانشجوی دکترا است. او نقش هویت قومی را در روابط بین کارمندان کشور میزبان و مهاجران مشابه قومی مطالعه کرد. برخی از عناوین مقاله‌های او از عنوان اصلی استفاده می‌کردند که به معنای انتزاعی به این پدیده از طریق تلفیق (مزایای درک شدن…) یا بازی با کلمات (چگونه مرا می‌بینی، چگونه نمی‌بینی…) به این پدیده اشاره می‌کرد.

در مقاله‌ای که نقش تفاوت‌های زبانی در ارتباطات HQ-فرعی را بررسی می‌کند، تصمیم گرفت از یک عنوان اصلی چند زبانه (“Hablas vielleicht un peu la mia language…”) – شامل اسپانیایی، آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی و انگلیسی استفاده کند. البته هشدار داده شود که این ممکن است یک استراتژی مخاطره آمیز باشد. یکی از داوران اظهار داشت: “در عنوان اشتباهی وجود دارد زیرا بخشی از آن به زبان انگلیسی نیست”. او کاملاً متوجه موضوع نشده است …

در مقاله‌ای که در مورد نقش مهاجران در کنترل شرکت‌های تابعه خارجی بحث می‌کند، از یک قیاس حیوانی (“خرس، زنبور عنکبوت و عنکبوت…”) استفاده شد تا کنترل شخصی مستقیم (یک خرس)، اجتماعی شدن (بامبل‌ها فرهنگ سازمانی را از طریق گستراندن زنبورهای عسل گسترش می‌دهند.” گرده افشانی متقابل) و ارتباطات غیررسمی (عنکبوت ها تارهای ارتباطی را می بافند). به نظر می رسید که این موضوع باعث شد که مقاله در ذهن مردم بماند.

عنوان مقاله

چگونه عنوان خود را ارتقا دهیم؟

زمانی که عنوان مقاله را می‌خواهید بنویسید، سعی کنید چند نفر از همکاران را دور هم جمع کنید و نظر آنها را جویا شوید. آیا آنها متوجه می شوند که مقاله در مورد چیست؟ کار با افراد آکادمیک با پیشینه های مختلف واقعاً می تواند به شما کمک کند تا تمرکز عنوان خود را بهبود ببخشید و آن را برای مخاطبان وسیع تری جذاب تر کنید.برای هر مقاله نباید بیش از 10-15 دقیقه طول بکشد.

عنوان مقاله 2

چند نکته مهم
  • عنوان خود را در Google Scholar جستجو کنید. اگر نتایج مشابه زیادی دریافت کردید، ممکن است بخواهید آن را منحصر به فردتر کنید.
  • اگر عنوان شما شامل یک متغیر مستقل و وابسته است، به وضوح مشخص کنید که کدام است.
  • در اینجا لیستی از چند کلمه وجود دارد که باید از آنها اجتناب کنید.

Between … and … also رابطه ای بین دو مفهوم را پیشنهاد می کند و بسیار دقیق تر است:

examining the relationship between …,

the effect of …,

the influence of …

towards a framework of …,

a comparison of …

  • به طور کلی از استفاده از “towards a…” خودداری کنید، این نشان می دهد که هنوز کاملاً به هدف نرسیده اید.

نویسنده

afsaneh es

دیدگاه بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *