blog

8 نرم افزار مدیریت مرجع برتر در سال 2022

8 نرم افزار مدیریت مرجع برتر در سال 2022

تصور کنید که تنها با یک کلیک، استنادهایی را به یک مقاله اضافه کنید. این قدرت یک نرم افزار مدیریت مرجع خوب است و این ابزار مدیریت مرجع رویای هر دانشجو و محققی می‌باشد.

نرم افزارهای مدیریت مراجع به شما کمک می‌کنند تا منابع را همانطور که به صورت آنلاین پیدا می‌کنید ذخیره و سازماندهی کنید. به این معنی که هرگز نباید نگران قرار دادن منابع اشتباه باشید.

نرم افزارهای مدیریت مرجع به طور خودکار منابع شما را به سبک دلخواهتان (MLA، APA، شیکاگو و غیره) قالب‌بندی می‌کنند. و آن‌ها را مستقیماً با یک کلیک به سند خود وصل کنید.

هنگام مقایسه EndNote با Zotero یا مقایسه Zotero در مقابل Mendeley، چگونه نرم افزار استنادی را انتخاب می کنید که برای اهداف شما بهترین کارایی را داشته باشد؟

بیایید بهترین نرم افزارهای مدیریت مرجع موجود را بررسی کنیم تا بتوانید بهترین آن‌ها را برای خود انتخاب کنید.

درک اهمیت نرم افزار مدیریت مرجع

جادوی یک نرم افزار مدیریت مرجع مربوط به توانایی آن در سرعت‌ بخشیدن به کار شما به عنوان یک محقق یا دانشجو می‌باشد. هر چه سریعتر بتوانید یک مرجع را ذخیره، سازماندهی و در مقاله خود ذکر کنید، بهتر است.

یک نرم افزار مدیریت مرجع خوب به شما این امکان را می دهد که از هر سیستمی به منابع دسترسی داشته باشید و با دیگران همکاری کنید. این کار ذخیره و سازماندهی تمام اطلاعات شما را انجام می دهد تا کار تحقیقاتی شما یکپارچه باقی بماند.

قبل از اینکه به ویژگی‌های بهترین نرم افزارهای مدیریت مراجع مانند EndNote، Mendeley و Zotero بپردازیم، اجازه دهید در مورد برخی از مزایای کلیدی استفاده از آن‌ها صحبت کنیم.

بهتر است نقل قول های خود را سازماندهی کنید.

اگر بتوانید اواخر شب خود را در محاصره کتاب‌های نیمه باز و برگه‌های کاغذ تصور کنید، متوجه خواهید شد که نوشتن یک مقاله تحقیقاتی چقدر می‌تواند باعث ایجاد آشفتگی گردد. حتی ممکن است جملات نیمه نوشته شده بر روی استیکر یا حتی چندین فایل Word با لینک‌های پراکنده، باز شوند. این سریعترین راه برای از دست‌دادن یک منبع مهم است.

با یک نرم افزار مدیریت مرجع، با استفاده از یک پایگاه داده تحقیقاتی می‌توانید منابع خود را سازماندهی کنید. می‌توانید برای انواع خاصی از منابع، مانند مجلات، ویدیوها یا مقالات، پوشه‌هایی ایجاد کنید. و یا منابع را بر اساس نویسنده یا موضوع تقسیم کنید، و برای مرتب‌سازی برچسب‌هایی به هر منبع اضافه کنید.

حتی می‌توانید وضعیت‌های مختلفی مانند «خواندن» یا «در حال خواندن» را تنظیم کنید تا فرآیند تحقیق خود را سازماندهی کنید. اگر دانشجو یا محققی هستید که به طور منظم داده‍‍‌ها را جمع آوری می‌کنید، یک نرم افزار مدیریت مرجع ممکن است بهترین دوست جدید شما باشد!

هرگز ردیابی منابع خود را از دست ندهید

یکی از سریع‌ترین راه‌ها برای کاهش اعتبار کارتان، ذکر مراجع اشتباه است. بدتر از آن، ممکن است اصلاً به مرجع خود استناد نکنید، که به شدت از اعتبار شما در یک مقاله تحقیقاتی می کاهد. اگر فراموش کنید منبعی را ذکر کنید، ممکن است اتهام سرقت ادبی نیز رخ دهد، که برای دانشجویان یا دانشگاهیان حرفه‌ای اصلا خوب نیست!

یک نرم افزار مدیریت مرجع برای همه منابع شما یک فروشگاه یک مرحله‌ای در اختیارتان قرار می دهد و احتمال سوء استفاده از یک نقل قول یا فراموش کردن آن را کاهش می دهد.

حتی اکثر آن‌ها دارای ادغام Microsoft Word هستند. این ویژگی به شما امکان می دهد استنادها و کتاب شناسی ها را به صورت خودکار قالب بندی کنید. بنابراین هرگز نباید تعجب کنید که آیا نقل قول های MLA شما صحیح است یا خیر!

برای حفظ سازماندهی در کار خود، از یک نرم افزار مدیریت مرجع خوب استفاده کنید. نرم افزارهای مناسب زیادی وجود دارد. بنابراین باید مناسب‌ترین نرم افزار را برای کار خود پیدا کنید.

از زمان خود بهتر استفاده کنید.

هنگامی که شما در حال نوشتن یک مقاله تحقیقاتی هستید، زمان بسیار اهمیت دارد و اینجاست که نرم افزارهای مدیریت مراجع و برنامه های استنادی مفید هستند. آن‌ها وظایف مهم زیر ارائه می دهند:

  • همکاری با نویسندگان مشترک
  • خواندن و حاشیه نویسی PDF
  • جستجو در پایگاه های اطلاعاتی آنلاین
  • قالب بندی استنادها و کتابشناسی ها

بدون یک نرم افزار مدیریت مرجع خوب، ممکن است خود را در معرض یادداشت‌های دست‌نویس ناقص، حاشیه‌نویسی‌های از دست‌رفته همکاران یا نقل‌قول‌های نادرست بیابید که همه این موارد می‌توانند قدرت شما را کاهش دهند و تحقیق شما را معیوب نشان دهند.

با پیگیری بهتر مراجع خود با یک نرم افزار مدیریت مرجع خوب، در زمان صرفه جویی کنید و با اطمینان به تحقیقات خود ادامه دهید.

8 نرم افزار مدیریت مرجع برتر

برای یک فرد معمولی، انتخاب یک نرم افزار مدیریت مرجع ممکن است تصمیم دشواری به نظر نرسد. برای کسانی که در کار پایان‌نامه یا پروژه تحقیقاتی درگیر هستند، گفته می شود که این انتخاب معادل انتخاب همسر است . قبل از تصمیم گیری در مورد همسر مناسب باید با چند نفر مشورت کنید.

در اینجا مواردی وجود دارد که باید هنگام تصمیم گیری در مورد بهترین نرم افزار استنادی در نظر داشته باشید.

  • کدام نرم افزار با پایگاه داده هایی که من اغلب استفاده می کنم بهتر کار می کند؟
  • آیا من یک گزینه سریع و ارزان با منحنی یادگیری کوتاه می خواهم؟
  • آیا نرم افزار می تواند تعداد زیادی استناد را سازماندهی و فیلتر کند؟
  • آیا نرم افزار می تواند برای سبک مقاله من استناد و کتابشناسی ایجاد کند؟
  • آیا نرم افزار باعث تسهیل همکاری می‌شود؟

با در نظر گرفتن این سوالات، بیایید به نرم افزارهای مدیریت مرجع برتر نگاهی بیندازیم.

1- Zotero

zotero مدیریت مرجع

Zotero یک نرم افزار مدیریت مرجع رایگان و منبع باز است که می تواند در رایانه شما بارگیری و در وب نیز استفاده شود. و همگام سازی اطلاعات بین دستگاه ها را آسان می کند. ذخیره و سازماندهی مراجع به صورت آنلاین با افزونه مرورگر Connector که با همه مرورگرهای اصلی کار می کند، بسیار آسان است.

Zotero که برای سیستم‌ عامل‌های مک، ویندوز و لینوکس موجود است، یک رابط تمیز و کم‌نظیر دارد که فهرست کردن اطلاعات مهم را برای گنجاندن در پروژه‌های شما آسان می‌کند.

بررسی Zotero و ویژگی‌های کلیدی

مدیریت مرجع zotero

Zotero به عنوان یک دستیار تحقیقاتی دیجیتال برای کار شما 300 مگابایت فضای ذخیره‌سازی فایل رایگان را ارائه می‌کند و در صورت نیاز امکان خرید فضای بیشتری نیز دارد.

منابع را می‌توان به راحتی با پسوند مرورگر Connector یا با یک شناسه اضافه کرد و می‌توانید منابع خود را با مجموعه‌ها و زیر مجموعه‌ها سازماندهی و کار را بر اساس نویسنده یا نوع تحقیق جدا کنید.

برچسب گذاری Zotero امکان فیلتر کردن آسان منابع را فراهم می‌کند. ویژگی حاشیه نویسی آن نیز مفید است و به شما امکان می‌دهد هنگام مطالعه، یادداشت‌ها را به منابع اضافه و ذخیره کنید.

افزونه مایکروسافت ورد که استنادها و کتابشناسی‌های درون متنی را به هر سبکی به صورت خودکار قالب بندی می‌کند با Zotero نیز ارائه می‌شود. مزیت دیگر این است که همه نقل‌قول‌های شما را می‌توان به کتابخانه Zotero لینک کرد و به‌روزرسانی همه آن‌ها را به انجام داد. در نهایت، می‌توانید بدون هیچ هزینه‌ای با هر تعداد از نویسندگان همکاری کنید. اگر همکاری برای شما مهم است، Zotero ممکن است در مقایسه با  Mendeley که در ادامه به آن خواهیم پرداخت نرم افزار مدیریت مرجع خوبی باشد.

2- Mendeley

مدیریت مرجع mendeley

مانند Zotero، Mendeley یک ابزار قابل دانلود است که به شما امکان می دهد به راحتی منابع را به یک کتابخانه اضافه کنید. می‌توانید منابع را مستقیماً از تمام مرورگرهای اصلی ذخیره و یا آن‌ها را از دسکتاپ خود وارد برنامه کنید.

مندلی را می‌توان در همه سیستم‌ها با گزینه های رایگان و پولی در دسترس داشت. در جمع‌آوری داده‌ها از فایل‌های PDF با استخراج خودکار فراداده و ایجاد ورودی‌های کتابخانه عالی است و حتی با یک نمایشگر PDF داخلی عالی ارائه می‌شود.

بررسی مندلی و ویژگی‌های کلیدی

مدیریت مرجع mendeley

مندلی گزینه‌های رایگان و پولی دارد اما فضای ذخیره‌سازی ابری بیشتری را به‌طور رایگان نسبت به سایر نرم افزارهای مدیریت مرجع، از جمله RefWorks یا EndNote (2 گیگابایت) ارائه می‌کند که معادل حدود 700 تا 800 مقاله است. اگر به فضای ذخیره‌سازی بیشتری نیاز دارید، 5 گیگابایت 55 دلار در سال و نامحدود 165 دلار در سال هزینه دارد.

در حال حاضر، مندلی برای سیستم عامل‌های ویندوز، مک و لینوکس در دسترس است. نسخه‌ی وب آن با تمام مرورگرهای اصلی کار می کند و به شما امکان می دهد منابع را در کتابخانه شخصی خود از هر جایی ذخیره کنید. برای سازماندهی آسان، منابع شما را به‌طور خودکار به «اخیراً اضافه‌شده» و «اخیراً خوانده‌شده» با قابلیت «ستاره‌گذاری» برخی منابع دسته‌بندی می‌کند.

با افزونه مایکروسافت ورد، می‌توانید بدون باز کردن ابزار Mendeley روی دسکتاپ یا حتی نصب، منابع را ذکر کنید. برای کمک به شما در نگه‌داشتن تمام یادداشت‌های خود در یک مکان، مندلی به شما امکان می‌دهد هر PDF را در پلتفرم، حاشیه‌نویسی کنید، بنابراین هرگز مسیر ایده‌های خود را از دست نخواهید داد.

3- EndNote

EndNote

 EndNoteدر مقابل مندلی، توانایی منحصربه‌فردی برای جستجو در پایگاه‌های اطلاعاتی، مانند PubMed، از درون برنامه دارد. EndNote همچنین تبادل مراجع با همکاران را نیز آسان می‌کند و گفته شده است که برای کسانی که در رشته های STEM هستند بسیار مفید است.

مانند سایر مدیران استناد، یک نسخه دسکتاپ مستقل و یک نسخه آنلاین دارد که می تواند در چندین دستگاه استفاده شود. در حالی که نسخه وب EndNote را می‌توان به صورت رایگان استفاده کرد (EndNote Basic)، ویژگی های قوی تری را در نرم افزار پولی آن خواهید یافت.

بررسی EndNote و ویژگی‌های کلیدی

EndNote

در نسخه پولی خود (یک بار خرید 99 تا 249 دلار)، EndNote فضای ذخیره سازی نامحدودی را ارائه می‌دهد که آن را به ابزاری بهتر برای مدیریت مجموعه‌های بزرگ تبدیل می‌کند. هم برای macOS و هم برای ویندوز در دسترس است.

علاوه بر این، عملکرد جستجوی آنلاین EndNote انجام تحقیقات را در داخل EndNote آسان می‌کند. می‌توانید پایگاه‌های اطلاعاتی مانند LISTA، PubMed و Web of Science را از داخل پلتفرم جستجو کنید و منابع را حتی سریع‌تر از مرورگر وارد نمایید.

با این نرم افزار همکاری نیز آسان‌تر است، به خصوص با آخرین نسخه (EndNote 20)، که شامل قابلیت اشتراک گذاری مراجع با حداکثر 200 کاربر EndNote دسکتاپ است.

EndNote همچنین با دادن قدرت ایجاد قوانینی برای سازماندهی خودکار، به شما کمک می‌کند تا مراجع خود را سازماندهی کنید و با اجازه دادن به شما برای درج نقل‌قول‌ها در متن خود بر اساس سبک دلخواه خود با ادغام Cite while You Write، در وقت شما صرفه‌جویی می‌کند.

4- Flowcite

Flowcite

Flowcite یک پلتفرم همه کاره برای دانشجویان و متخصصان است که نه تنها به شما امکان می دهد منابع را جمع آوری و دسته‌بندی کنید، بلکه مقاله خود را نیز بنویسید، قالب بندی کنید.

برخلاف سایر نرم افزارهای مدیریت مرجع، هدف آن بهبود بهره‌وری و پیشبرد تحقیقات بیشتر با ارائه تمام ویژگی‌ها و ابزارهای مورد نیاز شما در یک مکان است.

مانند سایر نرم افزارهای مدیریت مرجع، گزینه‌های رایگان و پولی، برنامه‌های افزودنی به مرورگر، همگام‌سازی بین دستگاه‌ها و امکان واردات انبوه منابع از دسکتاپ شما را دارد.

بررسی Flowcite و ویژگی‌های کلیدی

Flowcite

Flowcite شامل ویژگی‌های قوی بسیاری است که هر آنچه را که برای نوشتن مقاله دانشگاهی خود از ابتدا تا انتها نیاز دارید در اختیار شما قرار می‌دهد. از جمله موارد زیر:

  • دسترسی به بیش از 250 میلیون مقاله مجلات با دسترسی آزاد از داخل پلتفرم
  • ادغام با کتابخانه دانشگاه شما برای جستجوی منبع
  • یک نمایشگر PDF مشترک که در آن شما و همکارانتان می توانید اسناد را با هم حاشیه نویسی کنید.
  • یک کتابفروشی آنلاین که در آن می‌توانید کتاب بخرید یا کتاب‌های الکترونیکی را برای تحقیق اجاره کنید.
  • یک سرویس تشخیص شباهت و تصحیح برای بررسی کار شما قبل از انتشار

گزینه رایگان Flowcite به شما تا 3 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی و امکان همکاری با حداکثر سه نفر را می‌دهد. گزینه پولی آن فقط 9 دلار در ماه است و تا 30 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی، امکان همکاری با 10 نفر و پروژه‌ها، اسناد و جستجوهای نامحدود را به شما می‌دهد.

5- Citationsy

Citationsy

Citationsy به عنوان یک نرم افزار مدیریت مرجع به بیش از 300000 دانشجو و محقق کمک می‌کند تا با هم همکاری کنند، منابع موجود را وارد کنند، با یک کلیک استنادهای درون متنی ایجاد کنند. منابع را حاشیه نویسی کنند، و منابع را در بیش از 10000 سبک استناد ذکر کنند.

برخلاف سایر نرم‌افزارهای مدیریت مرجع، Citationsy به شما اجازه می‌دهد تا با برنامه‌های iOS و Android خود مستقیماً از تلفن همراه خود مراجع را ایجاد کنید. نرم افزار آن یک آزمایش 3 روزه رایگان با سطوح پرداختی مختلف برای دانشجویان و غیردانشجویان پس از پایان دوره آزمایشی ارائه می‌دهد. (4.99 دلار در ماه برای دانشجویان، 9.99 دلار در ماه برای غیردانشجویان).

بررسی Citationsy و ویژگی‌های کلیدی

Citationsy

با Citationsy، می‌توانید به راحتی منابع را در قالب BibTex/LaTeX وارد و صادر کنید. همچنین آن‌ها را به‌صورت آنلاین با افزونه‌های مرورگر Citationsy Chrome، Firefox، Edge یا Safari ذخیره کنید.

تمام داده‌های استناد در Citationsy نیز در فضای ابری ذخیره می‌شوند، بنابراین هرگز نباید نگران از دست‌دادن داده‌ها باشید. همکاری با نویسندگان مشترک، اشتراک گذاری کتابشناسی با یک لینک و اضافه کردن یادداشت‌ها به منابع خود نیز آسان است.

Citationsy همچنین با اپلیکیشن موبایل خود که دارای عملکرد اسکنر کتاب داخلی است. Citationsy خود را از سایر مدیران مرجع جدا می‌کند و به شما امکان می‌دهد زمانی که در حال حرکت هستید به کتاب‌ها استناد کنید.

6- RefWorks

RefWorks

RefWorks یک نرم افزار مدیریت مرجع حرفه‌ای است که به شما کمک می‌کند تا منابع را در حین تحقیق و همکاری در زمینه نوشتن آکادمیک مدیریت کنید. این امکان را به شما می‌دهد تا منابع خود را سازماندهی، ذخیره و به اشتراک بگذارید. همچنین در Microsoft Word و Google Docs، نقل قول‌ها و کتابنامه‌های درون متنی ایجاد کنید. همچنین می‌توانید منابع را مستقیماً از Google Scholar به RefWorks وارد کنید.

RefWorks فقط یک گزینه پولی دارد و برای دسترسی، مؤسسه شما باید یک اشتراک با آن‌ها داشته باشد. یک نسخه قدیمی از RefWorks وجود دارد که مبتنی بر وب است اما به اندازه نسخه جدیدتر، کارآمد نیست.

بررسی RefWorks و ویژگی‌های کلیدی

 مدیریت مرجع RefWorks

در آخرین نسخه RefWorks، می‌توانید تعداد نامحدودی از منابع و سایر مطالب تحقیقاتی را ذخیره کنید. می‌توانید به سرعت منابع را از پایگاه‌های داده آنلاین، کاتالوگ‌ها و سایر ابزارهای مرجع وارد کنید.

مانند سایر نرم افزارهای مدیریت مرجع، شما می‌توانید منابع خود را برای سازماندهی بهتر در داخل RefWorks برچسب‌گذاری کنید. همچنین می‌توانید اسناد تمام متن را حاشیه‌نویسی و نظرات را به طور مشترک اضافه کنید.

با RefWorks، شما می‌توانید داده‌های خود را با DropBox همگام کنید. یک پلتفرم ذخیره‌سازی ابری که به شما امکان می‌دهد یک نسخه محلی از اسناد را بدون اتصال به اینترنت حفظ کنید.

7- Paperpile

Paperpile

Paperpile به شما یک راه آسان برای ذخیره‌سازی بیشتر از فایل‌های PDF می‌دهد. شما می‌توانید فایل‌های CSV یا Excel یا حتی فایل‌های تصویری را از دسکتاپ خود ذخیره و به طور خودکار آن‌ها را به یک کتابخانه با ساختار مناسب تبدیل کنید.

شما به راحتی می‌توانید پوشه‌ها و پیوندهای مشترک ایجاد کنید تا با دیگران از جمله کاربران غیر Paperpile به اشتراک بگذارید. Paperpile به راحتی با Google Apps هماهنگ می‌شود و به شما امکان می‌دهد تمام اطلاعات خود را با یک حساب Google Drive همگام کنید و از هر کجا به آن دسترسی داشته باشید.

Paperpile یک آزمایش 30 روزه رایگان و دو گزینه پولی دارد: یکی برای دانشگاهیان با 2.99 دلار در ماه و دیگری برای مشاغل با 9.99 دلار در ماه.

بررسی Paperpile و ویژگی‌های کلیدی

Paperpile

Paperpile، نیازی به نصب ندارد . Paperpile یک ابزار مرجع کتابشناختی عالی است که هر آنچه را که برای مدیریت و سازماندهی تحقیقات خود نیاز دارید در اختیار شما قرار می‌دهد.

برای افرادی که قبلاً از Google Apps استفاده کرده‌اند و حساب Google دارند، بسیار سودمند خواهد بود، زیرا بیشتر ویژگی‌ها با Google همگام‌سازی می‌شود. اگر Word اولویت شما برای درج نقل قول باشد، دارای افزونه Microsoft Word (در حال حاضر در نسخه بتا) است.

Paperpile همچنین هزاران سبک خاص مجله را ارائه می‌دهد و به شما امکان می‌دهد کار خود را به روشی که دوست دارید قالب‌بندی کنید. با Paperpile، می‌توانید به راحتی داده‌ها را از پایگاه‌های داده معروف مانند Google Scholar و PubMed به مرورگر خود وارد و آن پایگاه‌های داده را در Paperpile جستجو کنید.

از آنجایی که Paperpile از Google Drive برای ذخیره‌سازی استفاده می‌کند، هیچ محدودیتی برای ذخیره‌سازی منابع شما وجود ندارد و می‌توانید به راحتی در Google Docs با دیگران همکاری کرده و مراجع را به اشتراک بگذارید.

8- BibDesk

BibDesk

BibDesk یک نرم افزار مدیریت مرجع سازگار با LaTeX برای کاربران مک است که مدیریت فایل BibTex را ارائه می‌دهد. این یک پروژه رایگان و متن باز است که به شما امکان می‌دهد منابع وب یا فایل را گردآوری و پایگاه داده مرجع خود را به راحتی ویرایش کنید.

می‌توانید مراجع را در قالب‌های مختلف، مانند PubMed، Refer، یا Marc وارد کنید و پایگاه‌های داده آنلاین را از داخل BibDesk جستجو کنید. همچنین می‌توانید منابع خود را با گروه‌ها و کلمات کلیدی هوشمند در حین قالب‌بندی نقل‌قول‌های درون متنی و کتاب‌شناسی برای پردازشگرهای کلمه، مانند Pages، Microsoft Word و TextEdit سازماندهی کنید .

بررسی BibDesk و ویژگی‌های کلیدی

BibDeskمدیریت مرجع

BibDesk فقط برای کاربران مک طراحی شده است و به راحتی با LaTeX ادغام می شود. می توانید از آن برای مدیریت و ویرایش نقل قول های خود، صادر کردن آنها به عنوان فایل های .bib و استفاده از آنها در اسناد لاتکس استفاده کنید.

برای کسانی که با LaTeX آشنا هستند، می‌توانید کتاب‌شناسی و نقل‌قول‌های درون متنی را در قالب سبک دلخواه خود در سند خود ایجاد کنید. به خاطر داشته باشید که افرادی که با LaTeX آشنا نیستند ممکن است استفاده از این مدیر مرجع را کمی سخت تر ببینند.

در BibDesk، می‌توانید به سرعت منابع را به صورت دستی یا با گرفتن یک فایل BibTex از یک پایگاه داده آنلاین، مانند Google Scholar، ایجاد کنید و آن را مستقیماً در BibDesk قرار دهید. برای دانلود BibDesk به OS X نسخه 10.9 یا بالاتر نیاز دارید.

کلام آخر

تعداد زیادی از نرم افزارهای مدیریت مرجع برای انتخاب وجود دارد که هر کدام نقاط قوت خاص خود را دارند. احتمالاً قبل از اینکه نرم افزارمناسب خود را پیدا کنید، باید با چند مورد از آن‌ها را آزمایش کنید. به عنوان مثال، هنگام مقایسه Paperpile با = Mendeley یا Mendeleyدر مقابل Refworks، باید چند نکته را در نظر داشت.

اگر حجم بالایی از منابع برای ذخیره دارید، ممکن است بخواهید یک نرم افزار مدیریت مرجع را انتخاب کنید که امکان ذخیره سازی اضافی را فراهم می‌کند، مانند Paperpile، Mendeley یا EndNote. یا اگر به دنبال یک برنامه ساده مبتنی بر وب هستید که سبک‌تر باشد، ممکن است مدیر مرجعی را که مجبور به دانلود آن هستید، نخواهید. در این صورت، Paperpile یا Flowcite ممکن است برای شما مناسب باشد.

از سوی دیگر، اگر کار مشترک بیشتری انجام می‌دهید، ممکن است یک مدیر مرجع که به چندین کاربر اجازه می‌دهد تا مراجع را در پلتفرم مبادله کنند، مانند Zotero یا EndNote، بهترین گزینه است.

نویسنده

afsaneh es

دیدگاه بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *