blog

10 نکته برتر برای طراحی چکیده گرافیکی

10 نکته برتر برای طراحی چکیده گرافیکی

در اینجا 10 نکته برتر برای طراحی چکیده گرافیکی آورده‌ایم.

 

1- نوع چکیده گرافیکی را تعریف کنید.

چکیده‌گرافیکی را می توان به روش های مختلفی طراحی کرد. بر اساس رویکرد شما، چکیده گرافیکی نهایی، سبک و زیبایی‌شناسی را که برای آن تعریف کرده‌اید را در برمیگیرد.

وقتی شروع به طراحی چکیده خود می کنید، در همان ابتدا نوع آن را مشخص کنید. این کار به شما کمک می کند تا طرحی معتبر که برای هدف شما دارای بهترین کارایی است را داشته باشید.

می‌پرسید انواع مختلف چکیده‌گرافیکی چیست؟ ما یک لیست مفید برای پاسخ به این سوال داریم:

نمودار: این نوع چکیده شامل نمودارها و زبان فنی است و اغلب در مجلات اختصاصی شیمی استفاده می شود.

چکیده تصویری: این نوع چکیده شامل یک عنوان، تصاویر، داده‌های کلیدی و یک نماد بصری است.

اینفوگرافیک: این نوع چکیده تصاویر را برجسته می کند و تمایل به استفاده از متن کمتری دارد.

کمیک: این نوع چکیده تصاویر جذاب را با طنز و متن حمایتی ترکیب می کند تا ایده‌های کلیدی را منتقل کند.

هنگام انتخاب بهترین نوع چکیده گرافیکی برای مقاله، مخاطب خود را نیز در نظر داشته باشید. شناخت مخاطبان به شما در انتخاب بهترین نوع چکیده‌گرافیکی برای انتقال واضح و مختصر اطلاعات کمک می کند.

 

2- از ابزارهای مناسب برای ایجاد چکیده گرافیکی خود استفاده کنید.

هنگامی که یک نوع چکیده گرافیکی را انتخاب کردید، قدم بعدی یافتن ابزار مناسب برای طراحی آن است. شما به ابزاری نیاز دارید که به شما امکان می دهد به طور شهودی به دنبال اشکال و گرافیک مناسب با موضوعتان باشید. از آنجایی که دسترسی به نرم افزارهای حرفه‌ای مانند CorelDraw و Photoshop برای هر محقق یا دانشجویی امکان پذیر نیست، یک جایگزین مناسب ضروری است.

Mind the Graph چکیده‌گرافیکی کاربرپسندی را ارائه می‌کند و به شما در ایجاد چکیده های گرافیکی زیبا و علمی تنها با چند کلیک کمک کند.

توجه: تمام چکیده های گرافیکی این مقاله با استفاده از Mind The Graph ایجاد شده‌اند.

 

3- روی هدف چکیده گرافیکی خود تمرکز کنید.

چکیده گرافیکی عنصری است که شما به مقاله تحقیقاتی تکمیل شده خود اضافه می کنید و چیزی جدا از آن نیست. هنگامی که در حال طراحی چکیده‌گرافیکی خود هستید، به یاد داشته باشید اهدافی را که در مقاله خود تعیین کرده اید، برجسته کنید.

اهداف مقاله شما باید نیروی محرکه چکیده گرافیکی شما باشد. تمرکز بر اهداف مقاله کمک می کند تا اطمینان حاصل کنید که چکیده گرافیکی شما با محتوای مقاله تحقیقاتی مطابقت دارد. این بدان معناست که پیام اصلی، نکات مهم و نتایج در چکیده‌گرافیکی شما وجود داشته باشد و به راحتی قابل مشاهده باشند.

چکیده گرافیکی

4-پیام اصلی چکیده گرافیکی خود را برجسته کنید.

هدف اصلی یک چکیده گرافیکی این است که پیام اصلی و نکات اولیه یک مقاله تحقیقاتی را به طور مؤثری به بینندگان آن منتقل کند. هر مقاله‌ی تحقیقاتی با یک هدف از پیش تعریف شده و یک پیام اصلی برای برقراری ارتباط تنظیم می شود.

هنگامی که در حال ایجاد چکیده گرافیکی خود هستید، برجسته‌کردن پیام اصلی از طریق عناصر گرافیکی اهمیت دارد. عناصر گرافیکی می توانند شامل اشکال رنگارنگ، تصاویر، فلش ها، بنرها، کلیپ آرت و متن گرافیکی هنری باشند. می‌توانید پیام اصلی را با تغییر اندازه، سبک، رنگ‌ها و فاصله عناصر در چکیده گرافیکی خود برجسته کنید.

چکیده گرافیکی

5-نتایج تحقیق خود را نشان دهید.

در طول فرآیند ایجاد مقاله تحقیقاتی، استاد یا مشاور پایان نامه شما احتمالاً بر اهمیت استفاده از روش شناسی صحیح تأکید نموده است.  با این حال، وقتی صحبت از چکیده های گرافیکی به میان می آید، نتایج تعجب برانگیز به نظر می رسد.

به یاد داشته باشید که برجسته‌کردن نکات مهم برای ایجاد یک چکیده گرافیکی موثر چقدر مهم است؟ نتایج تحقیق شما یکی از مهمترین نکات را تشکیل می دهد. نتایج باید همیشه در یک چکیده‌گرافیکی گنجانده شود.

از آنجایی که بخش نتایج مقاله شما یافته‌های کلیدی را مورد بحث قرار می دهد، احتمالاً افراد را تشویق می کند که بقیه مقاله شما را بخوانند. همین اصل در مورد چکیده گرافیکی شما نیز صدق می کند.

چکیده گرافیکی

6- متن را عاقلانه در چکیده گرافیکی خود بیاورید.

برخلاف تصور رایج، اگر حرف های زیادی در مورد یک موضوع برای گفتن داشته باشید لزوماً شما را عاقل و باهوش نشان نمی‌دهد. در واقع، باسوادترین افراد معمولاً از کلمات بسیار کمی استفاده می کنند – هم در ارتباطات کتبی و هم در ارتباطات شفاهی.

هنگام ایجاد یک چکیده‌گرافیکی، قصد دارید بهترین قدم خود را رو به جلو بگذارید اما ممکن است بیش از حد پرحرف نشان داده‌شوید. برای مؤثرتر بودن چکیده خود، اقدامات پیشگیرانه‌ای برای جلوگیری از این امر انجام دهید.

فقط از کلماتی که ارزش چکیده‌گرافیکی شما را بالا می برند، استفاده کنید. چگالی متن کمتر می تواند چکیده شما را به راحتی خوانا کند، که این موضوع می تواند به تعامل بالاتری تبدیل شود.

مقاله

7- از برچسب های ساده در چکیده‌گرافیکی خود استفاده کنید.

همیشه اصل معروف K-I-S-S (اصل سادگی) را به خاطر بسپارید که در نگارش آکادمیک به همان اندازه‌ در کپی رایتینگ رعایت می شود. برچسب‌های موجود در چکیده‌گرافیکی شما باید بتوانند ایده‌ای را حتی با خوانندگانی زمینه‌ای ندارند، ارتباط برقرار کند.

در اینجا نمونه ای از یک چکیده‌گرافیکی منتشر شده است که اطلاعات مهم را با استفاده از برچسب ها برجسته می کند.

مقاله

8-چکیده گرافیکی خود را مرتب کنید.

هیچکسی درهم و برهمی به خصوص در یک اینفوگرافیک یا تصویری که قرار است آموزشی باشد را دوست ندارد. این موضوع سرعت پردازش خواننده را کاهش می دهد و جریان چکیده گرافیکی را می شکند.

به همین دلیل است که داشتن یک طراحی شفاف و مرتب بسیار مهم است. طبیعی است که احساس کنید بسیاری از نکاتی که در مقاله با این همه پشتکار در کنار هم قرار داده‌اید باید در چکیده‌گرافیکی گنجانده شود. با این حال، مهارت واقعی این است که بدانید برخی از نکات مهم تر هستند.

در اینجا نمونه ای از یک چکیده‌گرافیکی است که یافته های اصلی را برای خلاصه کردن پیام یک مقاله تحقیقاتی برجسته می کند را آورده‌ایم.

چکیده

9-چکیده گرافیکی خود را مینیمالیست کنید.

ایجاد یک طراحی منحصر به فرد و جذاب در کنار عناصر متنی بسیار مهم است. راه هوشمندانه برای طراحی یک چکیده‌گرافیکی، دستیابی به تعادل بین اطلاعات و عناصر بصری است.

 مینیمالیسم ارتباط زیادی با حفظ اساسی ترین عناصر و رها کردن بقیه دارد. این فلسفه می تواند برای طراحی شما معجزه کند و اطمینان حاصل کنید که چکیده‌گرافیکی شما مرتب، ساده و قابل درک است.

در اینجا مثال خوبی که مینیمالیسم را نشان می دهد را آورده‌ایم.

از عناصر ساده استفاده کنید و به آن ها به اندازه کافی فاصله دهید و در عین حال هر متن یا توضیحات اضافی را برای دستیابی به مینیمالیسم در چکیده‌گرافیکی خود به حداقل برسانید.

چکیده گرافیکی

10- انتخاب رنگ مناسب برای چکیده گرافیکی داشته باشید.

هنگامی که در حال طراحی چکیده گرافیکی خود هستید و می خواهید تأثیر آن را به حداکثر برسانید. یکی از راه های اثبات‌شده برای انجام این کار استفاده از رنگ های مناسب است.

رنگ‌های روشن و پررنگ همیشه انتخابی عالی برای برجسته‌کردن عناصر و داده‌های مهم در چکیده‌های گرافیکی هستند. حتی می‌توانید از گرادیان‌ها برای افزودن جزئیات بیشتر به داده‌هایی که می‌خواهید خواننده شما به طور خاص با آن‌ها درگیر شود، استفاده کنید.

اگر از رنگ‌های کسل‌کننده یا رنگ‌هایی استفاده می‌کنید که در پس‌زمینه ادغام می‌شوند، احتمال زیادی وجود دارد که آن بخش‌ها یا عناصر خاص نادیده گرفته شوند.

یکی از آخرین عناصری که هنگام انتخاب رنگ برای چکیده گرافیکی خود باید به خاطر بسپارید این است که برخی از بینندگان ممکن است کوررنگ باشند. تحقیق در مورد پالت های دوستدار افراد کوررنگ و گنجاندن آن ها در طراحی خود را در نظر بگیرید. به این ترتیب، مخاطبان گسترده‌تری می‌توانند به طور کامل از تلاش و تحقیقات تأثیرگذار شما قدردانی کنند.

چکیده‌

نتیجه

طراحی چکیده گرافیکی برای مقاله تحقیقاتی شما می تواند به یک کار دشوار تبدیل شود، به خصوص زمانی که می خواهید قابل توجه باشد. برای متمایز شدن چکیده گرافیکی مقاله خود، افزودن مهارت حرفه‌ای به چکیده‌گرافیکی همیشه یک ایده عالی برای پیگیری است. چکیده گرافیکی خود را ویرایش کنید تا مطمئن شوید که هیچ خطایی در مسیر پیام شما قرار ندارد.

نویسنده

afsaneh es

دیدگاه بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *