blog

شش نکته طلایی برای تهیه جداول و شکل های مقاله پژوهشی

مقدمه‌ای بر نوشتن بخش مواد و روش‌ها

6 نکته طلایی برای تهیه جداول و شکل‌های مقاله پژوهشی

جداول و شکل ها نقشی اساسی در افزایش کیفیت و تأثیر کلی مقاله دارند. بنابراین ، اطمینان از بی نقص بودن ، موثر بودن و جذاب بودن جداول و ارقام موجود در نسخه تحقیقی ، حائز اهمیت است. ابتدا تصمیم بگیرید که آیا جدول ، شکل یا متن بهترین قالب برای ارائه داده های شما است. سپس ، هنگام تهیه مقاله خود، این دستورالعمل های کلی را برای تولید جداول و شکل‌های موثر دنبال کنید:

1- اطمینان حاصل کنید که جداول و ارقام موجود درمقاله شما به طور واضح توضیح داده‌شده‌اند و می توانند مستقل از متن باشند.

2- محتوای جداول و شکل‌های خود را در متن تکرار نکنید. در عوض ، از متن برای تمرکز بر اهمیت یا نکات کلیدی جداول و شکل های خود استفاده کنید.

3- مقادیر و جزئیات را به طور مداوم در جداول و متن ارائه دهید (به عنوان مثال ، اختصارات ، نام گروه ها ، نام گروه‌های درمانی).

4- برای جداول و شکل‌های خود ، عناوین واضح انتخاب کنید و سر ستون‌ها ، برچسب های ردیف‌ها ، عناوین شکل و … را به طور واضح و مناسب بنویسید.

5- دستورالعمل های مجله مورد نظر خود را برای تهیه جداول و شکل ها از نظر تعداد تصاویر مجاز، سبک شماره گذاری ، عناوین ، وضوح تصویر ، قالب های پرونده و غیره بررسی کنید.

6- اگر جدول یا رقمی را منتشر کرده‌اید که قبلاً منتشر شده‌است ، اطمینان حاصل کنید که از دارنده حق چاپ (معمولاً ناشر) اجازه می‌گیرید و منبع آن را ذکر می‌کنید.

جداول و نمودارها شما کمک می‌کند تا داده‌های پیچیده را به صورت مختصر و جذاب در مقاله ارائه دهید ، همچنین به سردبیران مجلات ، داوران و خوانندگان این امکان را می دهد تا یافته‌های تحقیق شما را سریعا مرورکنند.

نویسنده

atena.attaran