blog

10 کتاب و منبع برتر دیگر در زمینه نگارش آکادمیک برای محققان

10 کتاب و منبع برتر دیگر در زمینه نگارش آکادمیک برای محققان

ویلیام سامرست موام، نویسنده مشهور انگلیسی قرن بیستم، در کتاب خود با عنوان 10 رمان برتر و نویسندگان آنها نقل می کند که روزی ناشری از او خواسته بود تا فهرستی از ده رمان برتر جهان را تهیه کند. موام در مورد آن لیست می گوید: «البته فهرست من اختیاری بود. می‌توانستم فهرست دیگری از ده رمان برتر بسازم و به همان اندازه دلایل درستی برای انتخاب آنها ارائه دهم.»

همانطور که سعی کردم ده کتاب برتر یا منابع دیگر را در مورد نوشتن آکادمیک فهرست کنم، آن سخنان را به یاد آوردم. با این حال، هدف این مقاله کاربردی‌تر است، و اگرچه دیگران می توانند فهرست متفاوتی از آنچه من ساخته‌ام، تهیه کنند. اما من مانند موام فکر می‌کنم که «در همه فهرست‌ها، بیشتر کسانی که من انتخاب کرده‌ام، جایگاه مناسبی دارند».

ملاحظات دیگری که باعث انتخاب کتاب برای محققان شده است، تمرکز بر کتاب هایی است که به شما نشان دهد ویژگی های نوشته خوب چیست؟ و برای اینکه بتوانید خوب بنویسید چه مهارت هایی لازم است؟ همچنین شامل سه منبع برای کمک به شما در طول نگارش است، منابعی که بیشتر ماهیت ابزارهای مرجع شبیه به راهنماهای سبک شناخته‌شده دارند – که من عمداً صرفاً به این دلیل که قبلاً به طور گسترده شناخته‌شده بودند از توضحات مربوط به آن ها خودداری کردم.

به همین دلیل، می‌خواستم برخی از کتاب‌های کمتر شناخته شده را برای محققان (در واقع برای نویسندگان آکادمیک) که شایسته شناخته‌شدن گسترده‌تر هستند، برجسته کنم.

گفتنی است در این فهرست به طور تصادفی ده کتاب برتر ذکر شده اند .

 

Stylish Academic Writing

افراد کمی مانند Helen Sword  نوشته‌های آکادمیک را مورد بررسی دقیقی قرار داده‌اند. نتایج مطالعه او برای همه افراد قابل استفاده است. او با درخواست از «بیش از هفتاد فرد دانشگاهی از تمامی رشته‌ها برای توصیف ویژگی‌های «نوشتن آکادمیک مدرن » در رشته‌های مربوطه شروع کرد. او سپس «کتاب‌ها و مقاله‌های بیش از صد نویسنده نمونه را که توسط همتایان خود به او توصیه می‌شد. » تجزیه و تحلیل کرد و مجموعه‌ای از هزاران مقاله از ده رشته را که از مجلات برتر در هر رشته برگرفته بودند، با جزئیات بسیار تجزیه و تحلیل کرد. هلن همچنین در یک تست رایگان از کیفیت نگارش شما ارائه می کند.

 

Words of Science and the History Behind Them

Words of Science همچنین دارای یک جلد همراه است، یعنی More Words of Science، که هر دو توسط ایزاک آسیموف نوشته‌شده‌است، که پرکارترین نویسندگان علم شاید در تمام دوران است. اگرچه آثار نویسندگان آکادمیک جدید شاید بهتر باشند  به (کتاب‌هایش در سال‌های 1959 و 1972 منتشر شده‌اند.)، اما هر از چند گاهی به این کتاب‌ها نیز بپردازد، زیرا، همانطور که آسیموف می‌گویدواژگان علمی پلی است که از طریق آن وارد سرزمین می‌شویم، نه دیواری که ما را بیرون نگه می دارد.

‘ کتاب‌ها بر اساس حروف الفبا مرتب شده‌اند و شامل مقالات کوتاهی هستند که هر کدام بر روی یک کلمه انتخاب شده است. مقاله ها نه تنها معنی کلمه مورد نظر را توضیح می دهند، بلکه چگونگی مشتق شدن، نحوه استفاده از آن، و در صورت لزوم، نحوه تلفظ آن را نیز توضیح می دهند. برخی ممکن است فکر کنند که این دو کتاب برای محققان انتخاب عجیبی برای این فهرست کتاب‌ها هستند، اما اینطور نیست – در نهایت، کلمات سنگ بنای هر نوشته‌ای هستند.

 

How to Write a Lot

برای کسانی که پیدا کردن زمان نوشتن برایشان سخت است، پل سیلویا توصیه های بسیار خوبی ارائه کرده است. در کمتر از 150 صفحه کوچک، How to Write Lot (ویرایش دوم، 2019) مملو از توصیه های عملی فراوان است و نشان می دهد که نگارش سازنده مهارتی است که افراد می توانند آن را بیاموزند.

 

The Classic Guide to Writing Nonfiction

نسخه ششم این اثر در سال 2001 منتشر شده‌است. ویلیام زینسر اولین نسخه را در سال 1976 نوشت، زمانی که بیشتر نوشته ها یا با دست یا با استفاده از ماشین تحریر نوشته می شد. همانطور که زینسر می گوید، «پردازنده کلمه نویسندگان خوب را بهتر و نویسندگان بد را بدتر می کند». با این حال، On Writing Well یک راهنمای مختصر و خواندنی است که «صنعت نوشتن گرم و واضح» را آموزش می‌دهد.

 

The Thinking Person’s Guide to Writing in the 21st Century

استیون پینکر دانشمندی است که در زمینه روانشناسی شناختی مطالعه می کند. علاوه بر این، او نویسنده پرفروش کتاب هایی مانند غریزه زبان و کلمات و قوانین است. این اثر با نمونه‌هایی از نوشتن خوب و نوشتن ضعیف نشان داده‌شده‌است. «برای افرادی طراحی شده‌است که می دانند چگونه بنویسند و می خواهند بهتر بنویسند» و یکی از جدیدترین کتاب ها برای محققان است.

 

 Essential Tasks and Skills

جان سولز و کریستین فیک از تجربیات قابل توجه خود از معلمان در مؤسسه زبان انگلیسی میشیگان استفاده می کنند تا نشان دهند چگونه نویسندگان می توانند با انواع مختلف نویسندگی دست و پنجه نرم کنند. این تجربه دست اول، کتاب آنها را به یکی از منابع برتر برای محققان تبدیل می کند.

 

A Rhetoric for Writers

ژاک بارزون چندین کتاب به یاد ماندنی برای محققان و دانشگاهیان نوشت. پژوهشگر مدرن یکی از این کتاب‌ها است که بیشتر شناخته‌شده‌است. برزون به دانش پژوهی اهمیت می داد و همچنین تمایل داشت که ثمرات دانش آموختگی، ساده و واضح بیان شود. به طور ساده و مستقیم، او نه تنها در مورد انتخاب کلمه مناسب و چیدمان کلمات انتخابی در نحو واضح می نویسد، بلکه به لحن مناسب و نیاز به اصلاح نوشته شما نیز اشاره می کند.

 

The Editor’s Manual

در حالی که تقریباً تمام کتاب‌هایی که تاکنون برای محققان ذکر شد برای مطالعه پس‌زمینه برای تسلط بر مهارت نویسندگی دانشگاهی هستند. The Editor’s Manual وب‌سایتی است که بیشتر به عنوان مرجعی برای جستجوی بخش‌هایی از آن مورد استفاده قرار می‌گیرد. توصیه های خاصی برای شما که در حال نگارش  یا بازنگری هستید، دارد. محتویات به چهار دسته اصلی یعنی کاربرد، نشانه گذاری، سبک و دستور زبان تقسیم می شوند تا کاربران بتوانند به سرعت اطلاعات خاص و مرتبط را در حل یک پرس و جو خاص پیدا کنند.

 

The Academic Phrasebank

the academic phrasebank منبع مفیدی برای محققانی است که در تلاش برای بازنویسی هستند. – سعی می کنند یافته‌های مرتبط همکاران محقق خود را در نوشته‌ی خود بیان کنند. کلمات به جای کپی کلمه به کلمه – (و در این فرآیند، از “بررسی شباهت” که ممکن است به سرقت ادبی اشاره کند دوری کنید). academic phrasebank عبارات معمولی مورد استفاده در نوشتار آکادمیک را توسط بخش‌های معمولی یک مقاله پژوهشی، مانند مقدمه، روش و نتایج، گروه‌بندی می‌کند تا کاربران بتوانند از عبارات رایج‌تری که اغلب در بخش‌های مربوطه استفاده می‌شوند، استفاده کنند.

 

Oxford Learner’s Dictionary of Academic English

این دیکشنری که برای پاسخگویی به کسانی که به طور خاص برای اهداف تحصیلی در حال یادگیری زبان انگلیسی هستند، طراحی شده‌است.  این فرهنگ لغت از معنای هر کلمه با جملات نمونه برگرفته از متون معتبر دانشگاهی پشتیبانی می کند. من این کتاب را چند سال پیش بررسی کرده بودم. و این اولین منبعی بود که با شروع جمع‌آوری این فهرست از کتاب‌ها برای محققان به ذهنم رسید.

نویسنده

afsaneh es

دیدگاه بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *