blog

اهمیت ویرایش و تصحیح مقاله آکادمیک

اهمیت ویرایش و تصحیح مقاله آکادمیک

اهمیت نوشتن مقاله آکادمیک چیست؟ و چقدراهمیت دارد که آن را به خوبی ویرایش و تصحیح کنیم؟

یک مقاله تحقیقاتی آکادمیک نشان دهنده مرحله نهایی تحقیق شما است. این تحقیق ممکن است چندین سال به طول بینجامد و شامل کار میدانی، کار آزمایشگاهی، نظرسنجی، تجزیه و تحلیل، بحث با همکاران و غیره باشد. از آنجایی که نگارش تحقیق آکادمیک و تعداد چند صفحه از یک مقاله، حدود 5000 کلمه، نشان دهنده سرمایه گذاری بزرگ پول، تلاش و زمان است، ویرایش و تصحیح یک مقاله پژوهشی وظایف مهمی هستند. این فرآیندها مقاله را تا حد امکان بدون خطا و آماده برای ارسال به مجله هدف می کنند. پس از این مرحله غافل نشوید: شما تقریباً به خط پایان نزدیک شده‌اید.

 

چرا نوشتن آکادمیک برای حرفه یک محقق مهم است؟

هنگامی که مقاله شما منتشر شد، نشان دهنده یک مشارکت دائمی است که نه تنها ظرف چند روز پس از انتشار، بلکه برای همیشه پس از آن برای همه در دسترس است. از آنجایی که یک مقاله آکادمیک منتشرشده در یک مجله بایگانی، نمایه‌سازی، بازیابی و استناد می‌شود. بخشی از مجموعه دانش رشته باقی می‌ماند و نام شما به طور دائم با آن مرتبط است.  و اگر نوشته‌های پژوهشی شما به دلیل عدم ویرایش یا تصحیح مملو از خطا باشد، حتی ممکن است مقاله تحقیقاتی پس گرفته شود.

اشتباهات آشکار املایی، دستور زبان و علامت گذاری در نوشته های تحقیقاتی آکادمیک شما ممکن است بر ذهنیت داوران تاثیر می گذارد. ممکن است تعجب کنند که آیا شما در آزمایشات خود مانند این سه جنبه بی توجه بوده اید یا خیر؟

شما می‌خواهید که داورها و بعداً خوانندگانتان بر پیام مقاله شما تمرکز کنند، بنابراین با اشتباهات بی‌اهمیت حواس آنها را پرت نکنید.

اکنون که شما را در مورد اهمیت ویرایش و تصحیح مقالات آکادمیک متقاعد کرده‌ایم، اجازه دهید ببینیم این دو شامل چه مواردی می شوند. همچنین باید به خاطر داشته باشید که به عنوان یک نویسنده، به محتویات مقاله آکادمیک خود بسیار نزدیک هستید و نمی توانید یک ویراستار یا تصحیح کننده مؤثر باشید. بنابراین، گاهی اوقات، بهتر است کار را به شخص دیگری بسپارید. نکته دیگری که باید به خاطر بسپارید این است که انجام کارهای تکمیلی روی کاغذ شامل چندین دور است که هر دور بر روی یک کار متفاوت تمرکز می کند.

 

اهمیت ویرایش مقالات آکادمیک

در این مقاله، ویرایش به ویرایش کپی اطلاق می‌شود که بر زبان و ارائه نوشته‌های پژوهشی آکادمیک تمرکز دارد و نه بر محتوا. هنگامی که مقاله خود را ویرایش می کنید بر بررسی املا، دستور زبان، علائم نگارشی، استفاده و سازگاری و همچنین اطمینان از اینکه رعایت سبک مجله مورد نظر – مجله ای که می خواهید مقاله را به آن ارسال کنید – تمرکز می کنید.

زبان

ویرایش نوشته‌های پژوهشی مقاله آکادمیک نه تنها شامل مراقبت از جزئیات متن، بلکه شفاف، مختصر و تصحیح کردن متن نیز می‌شود. به عنوان مثال:

متن اصلی (47 کلمه): مطالعات قبلی نشان داده است که دما، بارندگی، ساعات آفتابی و سرعت باد از مراحل گلدهی تا بلوغ گندم زمستانه می‌تواند به طور قابل توجهی بر عملکرد نهایی گندم تأثیر بگذارد. در حالی که ورودی آبیاری یا کود را در طول مدیریت کشت افزایش می‌دهد. همچنین تأثیر مثبتی بر عملکرد گندم دارد.

متن اصلاح‌شده (24 کلمه): دما، بارندگی، ساعات آفتابی و سرعت باد از گلدهی تا بلوغ به طور قابل توجهی بر عملکرد نهایی گندم زمستانه به عنوان آبیاری و کود تأثیر می گذارد.

املا

اکثر مجلات به نویسندگان اجازه می دهند که از املای بریتانیایی (بریتانیا) یا املای آمریکایی (ایالات متحده) استفاده کنند. اگرچه برخی ممکن است بر یکی یا دیگری پافشاری کنند . با این حال برخی دیگر ممکن است از نویسندگان بخواهند که از املای کانادایی یا استرالیایی استفاده کنند. مطمئن شوید که سبک مناسب را برای مقاله آکادمیک خود قبل از بررسی املا انتخاب کرده اید. فرهنگ لغت های داخلی ممکن است دارای برخی از کلمات فنی خاص برای دامنه یا رشته شما نباشند و بهتر است یک فرهنگ لغت تکمیلی برای خود بسازید. نام علمی موجودات ممکن است مشکل ساز باشد، و شما باید مطمئن شوید که نام صحیح و جدیدترین نام در نوشته های تحقیقاتی آکادمیک شما استفاده می شود.

گرامر

اشتباهات آشکار دستور زبان همان تاثیر منفی اشتباهات املایی دارند. کسانی که انگلیسی زبان اول آن ها نیست، اغلب اشتباهات مربوط به مقالات و حروف اضافه را مرتکب می شوند. چنین اشتباهاتی ممکن است برخی از خوانندگان را ناامید کند. بنابراین توصیه می شود که نوشته های تحقیقاتی آکادمیک خود را توسط ویراستار حرفه ای ویرایش کنید. گرامر ضعیف نیز می تواند گمراه کننده باشد. به عنوان مثال، در جمله زیر، عدم تطابق بین “t” و فعل، جمله را مبهم می کند:

“Adipokines constitute a family of factors produced by white adipose tissue that acts as autocrine, paracrine, and endocrine hormones.”

 thatبه چه چیزی اشاره دارد؟ بافت؟ خانواده؟

علامت گذاری

کارکرد علامت گذاری در نگارش پژوهشی آکادمیک این است که نشان دهد چگونه قسمت های مختلف یک جمله در آن جمله به یکدیگر متصل می شوند.

استفاده

یک مقاله آکادمیک ممکن است از نظر املا، دستور زبان و نقطه‌گذاری عالی باشد و به دلیل استفاده نادرست از کلمات، مطالعه آن دشوار باشد. استفاده خوب از لغات مستلزم درک خوب قراردادهای زبان و واژگان آن است، به ویژه رنگ های متفاوت معنایی مرتبط با کلمات ظاهراً مشابه:

مثال ” glaring” با مثال ” shining” یکسان نیست. هر موضوعی واژگان تخصصی خود را دارد و استفاده صحیح نشان دهنده شایستگی شماست. دیگران ممکن است از “فونت” و “تایپ” به جای یکدیگر استفاده کنند، اما انتظار می رود تایپوگراف تفاوت بین آن ها را بداند.

ثبات

اگر یک ویژگی وجود داشته باشد که نگارش تحقیق آکادمیک خوب را از نوشتن بی دقت جدا می کند، آن ثبات بودن است.

 

اهمیت تصحیح مقاله آکادمیک

تصحیح شامل تمرکز بر روی کلمات مجزا و حتی کاراکترهای منفرد است که عمدتاً برای از بین‌بردن خطاها در سطح کلمه و تقویت نوشتار تحقیقاتی آکادمیک شما است. تصحیح مقالات آکادمیک همچنین مستلزم بررسی اینکه آیا نمادها به درستی استفاده شده‌اند یا خیر. علامت منهای با خط فاصله، علامت درجه با حروف بالا صفر و علامت ضرب با حرف x یکی نیست.

ویرایش و تصحیح مقالات تحقیقاتی آکادمیک شما ممکن است بی اهمیت به نظر برسد، به خصوص در مقایسه با ارائه یافته‌های تحقیق اصلی، اما شما از انجام این وظایف ، غفلت نکنید.

به هر حال، بیشتر مجلات با ضریب تأثیر بالا، نرخ رد بالایی نیز دارند، و مقالاتی که نامرتب ارائه می شوند، رد می گردند.

مطمئناً تحقیقات پر زحمت شما سزاوار چنین سرنوشتی نیست؟ بنابراین، ویرایش و تصحیح، وظایف مهمی برای برجسته کردن نوشته‌های پژوهشی آکادمیک شما هستند.

 

سرویسی برای نیازهای ویرایش و تصحیح شما

اکنون باید اهمیت نوشتن مقاله آکادمیک و اینکه چرا باید به درستی ویرایش و تصحیح شود را بدانید. اگر شما یک دانشجو یا محقق اولیه هستید، ویرایش و تصحیح می تواند حیاتی باشد زیرا تمایل به ایجاد یک سابقه انتشار خوب دارید. یکی از راه هایی که می توانید از آماده‌بودن مقاله تحقیقاتی خود برای ارسال به مجله اطمینان حاصل کنید این است که مقاله خود را به صورت حرفه‌ای ویرایش کنید.

سرویس ویرایش پیشرفته بیان مطابق با نیازهای شما طراحی شده است. در این سرویس، ویراستاران خبره مقاله شما را از نظر زبان و خوانایی کلی بهبود می‌بخشند و از استفاده دقیق از اصطلاحات فنی به شما اطمینان می‌دهند تا بتوانید مقاله آکادمیک خود را با خیالی راحت به مجلات ارسال کنید. این سرویس قابل اعتماد و با کیفیت بالا با هزینه ای مناسب به محققان ارائه می شود و به آن ها کمک می کند تا به انتشار موفقیت آمیز مقاله خود نزدیک تر شوند.

نویسنده

afsaneh es

دیدگاه بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *