blog

ویرایش مقاله ژورنالی چیست؟

مقاله ژورنال

اگر می‌خواهید مجله‌های پیشرو مقاله شما را بپذیرند، ویرایش مقاله ژورنالی ضروری است. اما چگونه؟ ویرایش و تصحیح مقالات ژورنالی شامل چه فرآیندهایی است؟ خدمات ویرایش آکادمیک چه بررسی هایی را روی مقاله تحقیقاتی شما انجام می دهند؟

 

سردبیر مجله در مقابل ویراستار مقاله ژورنالی

قبل از اینکه جلوتر برویم، اجازه دهید این موضوع را روشن کنیم: بین سردبیر مجله و ویراستار مقاله ژورنال تفاوت وجود دارد.

“ویرایش ژورنال” مترادف با “ویرایش مقاله ژورنالی” برای اشاره به فرآیند ویرایش و تصحیح مقالات ژورنالی استفاده می شود. اما باید بدانید که ویراستار ژورنال با ویراستار مقاله ژورنال متفاوت است.

یک ویراستار ژورنال تنها با پذیرش بالاترین کیفیت مقالات پژوهشی، کیفیت مجله خود را حفظ می کند. . مجلات علمی ویراستاران ژورنال را استخدام می کنند تا دستورالعمل های واضحی را ایجاد کنند و مقالات ارسالی را با انصاف قضاوت کنند.

با این حال، یک ویراستار مقاله ژورنال، شخصی است که شما برای ویرایش مقاله خود به کار می گیرید. آن‌ها مقاله شما را از نظر اشتباهات زبانی یا قالب‌بندی بررسی می کنند و بر اساس تجربه خود در این زمینه نکاتی را پیشنهاد می کنند.

بنابراین، یک ویراستار مقاله ژورنال پیش نویس مقاله شما را قبل از ارسال آن به سردبیر مجله ویرایش می کند.

 

ویرایش ژورنال چیست؟

ویرایش مقاله ژورنال تضمین می کند که مقاله تحقیقاتی شما قبل از ارسال آن، به یک مجله، عاری از هرگونه خطا است. یک ویراستار دانشگاهی سطوح مختلفی از ویرایش را انجام می دهد تا انواع مختلف خطاها را از سند شما حذف کند.

بنابراین، در اینجا یک تعریف اساسی از ویرایش ژورنال آورده‌شده‌است:

ویرایش مقاله ژورنال یا ویرایش ژورنال، فرآیند حذف خطاهای زبانی و قالب بندی مقاله شما جهت آماده سازی  برای انتشار است.

ویرایش ژورنال شامل فرآیندهای مختلفی است. یک ویراستار دانشگاهی به دنبال هر گونه خطای زبانی، دستوری، املایی یا علامت گذاری در مقاله شما می گردد. جدای از این، همچنین بررسی های کاملی را برای دستورالعمل های مجلات خاص در مورد ارجاع، قالب بندی و ساختار مقاله انجام می دهند.

بنابراین، ویرایش مقاله ژورنال زبان  و محتوای شما را اصلاح می‌کند. اما آیا واقعا به آن نیاز دارید؟ آیا ارزش به کار گیری خدمات ویرایش آکادمیک را برای چیزی که می توانید با نرم افزارهای ویرایشی انجام دهید، دارد؟

 

چرا به ویرایش مقاله ژورنال نیاز دارید؟

خدمات ویرایش مقاله ژورنال تضمین می کند که مقاله شما از تمام دستورالعمل های تعیین شده توسط مجله انتخابی شما پیروی می کند. آن ها ویراستارانی را به  کار می گیرند که در زبان ماهر هستند و در موضوع شما تخصص دارند.

بنابراین، یک ویراستار آکادمیک می‌تواند اشتباهاتی را که احتمالا از دیدتان پنهان می ماند را تشخیص دهد. تجربه آن باعث می شود که نظرات و پیشنهادات مفیدی را در مورد چگونگی بهبود مقاله خود ارائه دهند. اما دلایل بیشتری وجود دارد که خدمات ویرایش آکادمیک برای انتشار در یک مجله معتبر ضروری است.

در اینجا دلایلی وجود دارد که چرا شما نیاز به استخدام یک سرویس ویرایش مقاله ژورنال دارید:

1- ویرایش ژورنال شانس شما را برای پذیرش مقاله افزایش می دهد.

قالب بندی ضعیف و خطاهای زبانی بزرگترین دلیلی است که سردبیران مجلات اکثر مقالات را رد می کنند. البته دلیل خوبی دارد: مقاله شما باید تحقیقات شما را به شیوه ای واضح و قابل درک ارائه کند.

ویرایش و تصحیح مقالات ژورنال برای پذیرش آن ها توسط یک مجله کاملا ضروری است.

2- تصحیح علمی نوشتار شما را به راحتی قابل درک می کند.

زبان بدون خطا و قالب بندی مناسب تضمین می کند که ایده های شما به درستی منتقل می شوند. دقیقاً به همین دلیل است که بسیاری از قوانین نوشتن آکادمیک وجود دارد که محققان باید از آن ها پیروی کنند!

سبک های مختلفی مانند APA، MLA، و شیکاگو به طور خاص برای این منظور توسعه یافته اند. تصحیح و ویرایش مقاله علمی تضمین می کند که مقاله شما از این قوانین پیروی می کند و هر کسی از جامعه علمی می تواند نوشته شما را درک کند.

کارهای ویرایش تخصصی مانند ویرایش APA تضمین می کند که مقاله شما دستورالعمل ها را به طور کامل دنبال می کند، بنابراین شانس شما برای پذیرش افزایش می یابد.

3- ویرایش و تصحیح مقالات ژورنال باعث اعتبار نویسنده می شود.

نوشتن نامشخص و قالب بندی نامفهوم، ایده هایی را که می خواهید از طریق مقاله خود به آن ها منتقل کنید، تضعیف می کند. اگر مقاله شما اشتباهات دستوری زیادی داشته باشد، زحمات شما را برای انجام تحقیق از بین می برد. .

بررسی مقاله توسط ویراستار نه تنها آن را برای انتشار آماده می کند، بلکه باعث اعتبار نویسنده در ذهن خواننده می شود.

 

نرم افزار ویرایش ژورنال در مقابل ویراستاران انسانی

در مورد اینکه چرا ویراستاران انسانی بهتر از هوش مصنوعی هستند. در اینجا یک مثال ساده وجود دارد: وقتی به دنبال ویرایش مجلات پزشکی هستید، آیا به یک نرم افزار بیشتر از یک ویراستار پزشکی باتجربه اعتماد دارید؟

اگر پاسخ روشن نیست، نه، شما این کار را نمی کنید. یک انسان تفاوت های ظریف زبان و پیچیدگی های موضوع شما را بهتر از یک نرم افزار درک می کند. یک ویراستار متخصص هم قوانین علمی و دستوری و هم استثنائات آن ها را درک می کند.

وقتی موضوع، پذیرش مقاله توسط یک مجله معتبر است، چرا ریسک کنید؟ خدمات ویرایش آکادمیک هم تجربه و هم تخصص مورد نیاز مقاله شما را فراهم می کند.

 

خدمات ویرایش آکادمیک چه بررسی هایی را انجام می دهند؟

شما می توانید ویرایش علمی و تصحیح را به عنوان دو مرحله مجزا در نظر بگیرید: ویرایش و تصحیح.

تصحیح مقاله علمی آخرین مرحله در فرآیند ویرایش است. همه موانع پیش روی مطالعه مقاله را برطرف می کند و مقاله شما را برای ارسال آماده می کند.

بنابراین، می توانیم ویرایش و تصحیح مقاله ژورنال را به سه مرحله کلی تقسیم کنیم:

  1. ویرایش اساسی
  2. ویرایش صوری
  3. تصحیح

بیایید این دسته بندی ها را مرور کنیم و مراحلی را که ویراستار مقاله انجام می دهد را درک کنیم.

 

1- ویرایش اساسی

ویرایش اساسی یا ویرایش محتوا، بررسی محتوا، ساختار و سبک مقاله شما است. تمرکز بر حصول اطمینان از جریان و ساختار مناسب در نسخه خطی و همچنین شناسایی فضاهایی برای بهبود محتوای آن است.

ویراستار مقاله ژورنال در این ویرایش به سبک قالب بندی، دستورالعمل های ساختار و سایر مشخصات مجله توجه می کند. در اینجا مشکلات حل‌شده در این نوع ویرایش آمده است:

قالب و ساختار

برخی از مجلات ممکن است دستورالعمل های خاصی در مورد ساختار مقاله داشته باشند، اما اکثر آن ها از فرمت استاندارد IMRAD پیروی می کنند. این به معنای مقدمه، روش ها، نتایج و بحث یا نتیجه گیری است.

ویراستار تضمین می کند که محتوای شما در بخش ها و زیربخش های مناسب طبق دستورالعمل های مجله مرتب شده‌است. جدا از این، سبک قالب‌بندی شامل صفحه عنوان، ستون‌های متن، صفحه‌بندی، فونت‌ها، حاشیه‌ها، جداول و شکل‌ها نیز می‌شود.

اگر فکر می کردید ویرایش ژورنال آسان است، دوباره درباره آن فکر کنید!

کیفیت محتوا

طیف وسیعی از مسائل وجود دارد که یک ویراستار در محتوای شما بررسی می کند. آن ها بررسی می کنند که آیا هر بخش از مقاله به اندازه کافی قابل توجه است یا خیر. آیا مقدمه اطلاعات پس زمینه کافی را ارائه می دهد؟ آیا بخش روش ها می تواند کوتاه تر باشد؟ بخش نتایج، یافته‌های مشخصی ارائه می دهد؟

ویراستار همچنین برای اطمینان از صحت اطلاعات موجود در مقاله یک بررسی واقعیت انجام می دهد.

استفاده از زبان

بررسی زبان به جای عناصر مکانیکی، مانند دستور زبان یا املا، به عناصر لحنی و سبکی نوشتار شما می‌پردازد. در این مرحله، ویراستار اختصار، عینی بودن مقاله شما را بررسی می کند.

به خصوص در ویرایش علمی، هدف اطمینان از ساده و واضح بودن زبان است. ویراستار شکوفایی های غیر ضروری و کلیشه ها را حذف می کند و جملات طولانی و بی دلیل را کوتاه می کند.

_ من مشاهده کرده ام که آزمایش دکتر مینشان روی جهش ویروسی بسیار چشمگیر است.

+ یافته‌ها نشان می‌دهد که آزمایش دکتر مینشان روی جهش‌های ویروسی نیازمند تحقیقات بیشتر است.

_ می توان از نتیجه این مطالعه استنباط کرد که یک طوفان ژئومغناطیسی ممکن است در سال 2029 رخ دهد.

+ این مطالعه نشان می دهد که احتمال وقوع یک طوفان ژئومغناطیسی در سال 2029 بسیار زیاد است.

 

2- ویرایش صوری

ویرایش صوری بر عناصر مکانیکی زبان و سبک تمرکز دارد. مهم ترین آن سبک ارجاع است، اما بررسی های مهم دیگر شامل دستور زبان، علامت گذاری و املا است. اگر ویرایش اساسی کیفیت محتوای شما را بالا می‌برد، ویرایش صوری تضمین می‌کند که محتوای شما به خوبی خوانده می‌شود.

در این مرحله ویراستار خطاهای مکانیکی را در نوشتن حذف می کند. آن ها همچنین اشتباهات جزئی در قالب‌بندی را برطرف می‌کنند و پایان فرآیند ویرایش نسخه‌های خطی مجله را نشان می‌دهند. پس از این مرحله، تصحیح سند را به خود اختصاص می دهد.

بیایید نگاهی به مسائلی بیندازیم که یک ویراستار صوری به آن ها توجه می کند.

سبک ارجاع دادن

خدمات ویرایش ژورنال ها اطمینان حاصل می کنند که مراجع، مطابق با دستورالعمل ها هستند. ویرایش APA یا ویرایش MLA توجه خاصی به نقل‌قول‌ها می‌کند و هرگونه اشتباهی را که ممکن است در آن رخ داده باشد، علامت‌گذاری می‌کند.

اصطلاحات علمی

شاخه های علم دارای قراردادهای خاصی از اصطلاحات هستند، و وظیفه سردبیر است که از رعایت آن ها اطمینان حاصل کند. بنابراین، ویرایش ژورنال پزشکی تمام واحدها و اصطلاحاتی را که احتمالاً در یک مقاله پزشکی پیدا می کنید را بررسی می کند.

یک ویراستار مقاله ژورنالی مطمئن می شود که مقاله شما از تمام اصطلاحات مناسب با علائم نگارشی مناسب تشکیل شده‌است.

اشتباهات گرامری

ویراستار صوری تمام اشتباهات گرامری را از نوشته شما حذف می کند. آن ها اشتباهات رایج دستور زبان، مانند اشتباهات در سازگاری فاعل و فعل، زمان فعل و مراجع ضمایر را حل می کنند. در اینجا چند نمونه آورده شده است:

_ نمونه های موجود در سایت با نمونه های اصلی مطابقت ندارد.

+ نمونه های یافت شده در سایت با نمونه های اصلی مطابقت ندارند.

_ وقتی منبع را پیدا کردیم، پدیده را مطالعه کردیم.

+ هنگامی که منبع را پیدا کردیم، پدیده را مطالعه کردیم.

_ در این مقاله نوشته شده‌است که ردیابی نوترینوها دشوار است.

+ در این مقاله آمده‌است که ردیابی نوترینوها دشوار است.

بررسی دستور زبان یکی از مراحل کلیدی در ویرایش ژورنال است زیرا نوشته شما را به صورت تصاعدی روشن می کند. توجه خواننده اکنون به ایده های شما معطوف است و نه اشتباهات فاحش در مقاله شما.

ثبات

سازگاری درونی برای همه اشکال نوشتار مهم است، به ویژه در یک مقاله ژورنالی. ویرایش صوری تضمین می کند که استفاده شما از اصطلاحات علمی، واحدها و ارقام کلیدی در سراسر مقاله ثابت است.

اشتباهات املایی و نگارشی

این اشتباهات نسبتا جزئی نیز می تواند حواس خواننده شما را از محتوای مقاله شما منحرف کند. چشم ویراستار برای تشخیص این خطاها آموزش دیده است، که ممکن است تشخیص آن ها به تنهایی دشوار باشد.

در حالی که ممکن است یک یا دو اشتباه املایی در یک مقاله قابل بخشش باشد، اما اشتباهات در علامت گذاری قابل بخشش نیستند. گذشته از اینکه مانع مطالعه مقاله می شود، اشتباه درعلامت گذاری نیز می توانند قالب بندی و سبک ارجاع شما را مختل کنند. بنابراین، بررسی املا و نگارش یک گام مهم در ویرایش صوری مقاله ژورنالی است.

 

3- تصحیح

تصحیح مقالات ژورنالی آخرین مرحله در ویرایش ژورنال است. تمام خطاهای باقی‌مانده از مقاله شما را حذف می کند و آن را برای ارسال آماده می کند. در این مرحله، تصحیح کننده خطاهای نسبتاً جزئی مانند اشتباهات املایی و علامت گذاری را حل می کند.

ممکن است بپرسید که اگر ویرایش صوری تمام جنبه های مکانیکی زبان را مدیریت می کند، چرا تصحیح مورد نیاز است؟

پاسخ این است که تصحیح چیزی بیش از یک دور ویرایش است. این آخرین بررسی دقیق سند شما قبل از اینکه روی میز سردبیر مجله قرار بگیرد، است. بنابراین، یک تصحیح کننده نه تنها خطاهای محتوایی و زبانی، بلکه هر چیز دیگری را که ممکن است مانع خوانایی مقاله شود را نیز بررسی می کند.

تصحیح ممکن است شامل مواردی مانند ترتیب جداول و نمودارها یا ارائه داده‌ها در نسخه خطی باشد. تصحیح‌کننده، مقاله پژوهشی را هم از منظر سردبیر مجله و هم از دیدگاه خواننده می‌بیند.

به علاوه، دو مرحله اول در ویرایش ژورنال اغلب اشتباهات کوچکی را با خود به همراه دارند! تصحیح مرحله‌ای است که این خطاها را حذف می کند و تضمین می کند که مقاله واقعاً برای چاپ آماده است.

 

آیا نیاز به استخدام یک سرویس ویرایش مقاله ژورنال دارید؟

پاسخ ساده است: بله

خدمات ویرایش آکادمیک شیوه نامه ها را برای مجلات خاص و سبک های استناد حفظ می کند. تخصص و تجربه آن ها نه تنها با حذف اشتباهات در مقاله شما، بلکه از طریق پیشنهادات مفیدی که ارائه می دهند به شما کمک می کند.

بنابراین، سرویس ویرایش گروه بیان با اصلاح زبان و قالب بندی مقاله، شانس مقاله شما را برای انتشار افزایش می دهد.

هزینه به کارگیری یک سرویس ویرایش مقاله ممکن است بسته به جدول زمانی که روی آن کار می کنید متفاوت باشد. هر چه وقتتان برای ویرایش کمتر باشد احتمالاً هزینه بیشتری پرداخا خواهید کرد.

نویسنده

afsaneh es

دیدگاه بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *