blog

تصحیح مقاله ژورنال : فرآیند، هزینه، و چک لیست

تصحیح مقاله ژورنال

ممکن است بیش از چند ماه طول بکشد تا مقاله شما در یک مجله منتشر شود. در یک فرآیند طولانی و پیچیده، تصحیح مقاله ژورنال می تواند به شما کمک کند نیاز به داوری بیش از حد را از بین ببرید. تعداد زیادی از مقالات ارسال‌شده به مجلات به دلیل استفاده نامناسب از زبان و قالب بندی نامناسب در نهایت رد می شوند. اگر می‌خواهید از این سرنوشت برای مقاله‌ای که سخت روی آن کار کرده‌اید جلوگیری کنید، تصحیح مقاله بسیار مهم است.

 

تصحیح مقاله ژورنال چیست؟

تصحیح مقاله ژورنال فرآیند بررسی دقیق یک مقاله برای تصحیح اشتباهات و اطمینان از بالاترین کیفیت آن قبل از ارسال آن برای چاپ در یک مجله است. با پررنگ کردن خطاها در زبان و قالب بندی، وضوح و انسجام کلی مقاله شما را بهبود می بخشد. تصحیح گامی مهم در فرآیند انتشار است. این کار تضمین می کند که مقاله استانداردهای بالای مورد نیاز برای انتشار را دارد و شانس آن را برای پذیرش توسط یک مجله به حداکثر می رساند.

 

تصحیح مقاله ژورنال چه کاری می کند؟

تصحیح مقاله شما را بررسی می کند تا مطمئن شوید که بالاترین استانداردهای کیفیت را دارد. آنها برای از بین بردن هرگونه خطا در دستور زبان، املا، علائم نگارشی نوشته شما را به طور کامل بررسی می کنند.

به طور خاص، یک تصحیح‌کننده ژورنال وظایف زیر را انجام می دهد:

  • اطمینان حاصل کنید که مقاله با دستورالعمل های قالب بندی و سبک مجله مطابقت دارد.
  • سازگاری در استفاده از زبان، لحن و استفاده از اصطلاحات را بررسی کنید.
  • مقاله را از نظر وضوح و انسجام مرور کنید، و در صورت نیاز برای بهبود خوانایی، بازبینی هایی را پیشنهاد دهید.
  • اطمینان حاصل کنید که جداول، شکل ها و سایر عناصر بصری دقیقاً برچسب گذاری و ارجاع داده شده اند.
  • منابع و استنادها را برای دقت بررسی کنید.
  • مقاله را از نظر غلط املایی و گرامری مرور کنید.

یک تصحیح‌کننده حرفه‌ای دارای تجربه فراوانی در تصحیح اسناد آکادمیک است. آنها شیوه نامه های خاصی را در خصوص سبک و قالب بندی مورد نیاز مجلات و نشریات اصلی می دانند.  با این حال، تصحیح‌کننده مقاله ژورنال شما باید پیشینه ای در زمینه تحصیلی مربوطه نیز داشته باشد.

از آنجایی که شرکت‌های تصحیح مقالات طیف گسترده‌ای از کارشناسان آکادمیک را استخدام می‌کنند، شما را با یک متخصص موضوع ارتباط برقرار کنید. اگر به دنبال تصحیح‌کنندگان در ظرفیت فردی خود هستید، باید اطمینان حاصل کنید که آنها درک اساسی از موضوع شما دارند.

 

چرا تصحیح مقاله ژورنال حرفه ای مهم است؟

تصحیح مقاله ژورنال حرفه ای برای اطمینان از اینکه مقاله شما استانداردهای بالای مورد نیاز برای چاپ در یک مجله را برآورده می کند، ضروری است. حتی باتجربه ترین و ماهرترین نویسندگان نیز می توانند اشتباهات جزئی مرتکب شوند یا از اشتباهات در کار خود چشم پوشی کنند. تصحیح توسط یک متخصص تضمین می کند که مقاله شما نه تنها بدون خطا بلکه منسجم است.

تصحیح حرفه‌ای وضوح، انسجام و کیفیت کلی مقاله شما را بهبود می بخشد. یک تصحیح کننده حرفه ای می تواند بازخورد ارزشمندی در مورد ساختار و جریان مقاله شما ارائه دهد، زمینه هایی را که نیاز به توضیح دارند را شناسایی کند و راه هایی را برای بهبود خوانایی کار شما پیشنهاد دهد.

مهمتر از آن، تصحیح حرفه‌ای تضمین می کند که مقاله شما مطابق با دستورالعمل های سبک و قالب بندی خاص مجله مورد نظر است. مجلات مختلف الزامات مختلفی دارند و عدم رعایت این دستورالعمل ها می تواند منجر به رد مقاله شما شود.

ممکن است تعجب کنید که چرا تصحیح مورد نیاز است در صورتی که ویرایش نیز بر موضوعات مشابه تمرکز دارد. در حالی که سایر مراحل ویرایش کار شما را به شکل قابل توجهی تحت تأثیر قرار می دهد، تصحیح صرفاً یک بررسی کیفیت است. محتوای مقاله شما را تغییر نمی دهد، بلکه فقط تضمین می کند که بدون خطا و به راحتی قابل مطالعه است.

اساساً تصحیح مقاله ژورنال حرفه‌ای برای اطمینان از این امر ضروری است:

  • کار شما از بالاترین کیفیت برخوردار است.
  • مقاله الزامات مجله هدف شما را برآورده می کند.
  • شما شانس بالایی برای پذیرش مقاله داشته باشید.

 

هزینه تصحیح مقاله ژورنال چقدر است؟

به طور متوسط، هزینه تصحیح یک مقاله مجله می تواند از 0.01 تا 0.05 دلار برای هر کلمه یا 10 تا 50 دلار برای هر صفحه باشد. نرخ تصحیح معمولاً برای کارهای عجولانه و مقالات با زبان تخصصی یا قالب‌بندی پیچیده بالاتر است. عواملی مانند طول مقاله، سطح ویرایش مورد نیاز، و زمان چرخش بر هزینه کلی تصحیح اثر می‌گذارند. به‌علاوه، برخی از تصحیح‌کننده‌ها ساعتی کار می‌کنند، در حالی که برخی دیگر براساس کلمه یا صفحه هزینه می‌گیرند. هنگام استخدام یک تصحیح‌کننده، باید این عوامل را در نظر بگیرید. در حالی که هزینه واقعی تصحیح مقاله ژورنال به مقاله خاص شما بستگی دارد، ما می توانیم تخمین تقریبی به شما ارائه دهیم. در زیر حداقل و حداکثر نرخ تصحیح (به ازای هر 1000 کلمه) برای سه سرویس برجسته تصحیح مجلات فهرست شده است.

شرکت تصحیح‌کننده حداقل هزینه (به ازای هر 1000 کلمه) حداکثر هزینه (به ازای هر 1000 کلمه)
PaperTrue 22 دلار (7 روز) 44 دلار (12 ساعت)
Cambridge Proofreading 22 دلار (7 روز) 57 دلار (24 ساعت)
Scientific Editing 50 دلار (استاندارد) 65 دلار (اکسپرس)

 

چک لیست تصحیح مقاله

تصحیح مقالات به صورت حرفه ای همیشه ایده آل است، اما همه محققان نمی توانند این کار را انجام دهند. در این مورد، هیچ گزینه ای جز تصحیح مقاله ژورنال خود ندارید. این می تواند یک کار چالش برانگیز باشد، اما یک چک لیست می تواند روند را تا حد زیادی ساده کند.

در اینجا نحوه تصحیح مقاله ژورنال آورده شده است:
  • یک یا دو روز از مقاله خود فاصله بگیرید. (بررسی تصحیح با دیدگاه عینی.)
  • عناوین، فاصله و اندازه قلم خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که مقاله شما با الزامات قالب بندی مجله مطابقت دارد.
  • اطمینان حاصل کنید که منابع شما به درستی قالب بندی و ذکرشده است.
  • بررسی کنید که آیا نمودارها، تصاویر و شکل‌های شما بر اساس دستورالعمل‌های مجله برچسب‌گذاری و سازماندهی شده‌اند.
  • ساختار کلی مقاله خود را مرور کنید. آیا واضح و منسجم  است؟
  • برای کوتاه کردن، طولانی کردن یا ساده کردن جملات خود در صورت لزوم، سطح جمله را بررسی کنید.
  • مقاله خود را با صدای بلند بخوانید تا خطاهای زبانی را که ممکن است در حین خواندن بی صدا متوجه آنها نشوید، پیدا کنید.
  • اشتباهات تایپی، غلط املایی، و اشتباهات علامت گذاری را برطرف کنید. (یک ابزار آنلاین مانند Grammarly می تواند کمک کند.)
  • از یک همکار یا دوست بخواهید کار شما را بررسی کند تا اشتباهاتی را که ممکن است از قلم انداخته باشید، تشخیص دهد.

مطمئن شوید که در هر زمان فقط یک موضوع را تصحیح می کنید. این به شما کمک می کند تا به صورت متمرکز و سازمان یافته کار کنید. این چک لیست خاص از موضوعات گسترده تر به محدودتر در سند شما حرکت می کند. این به شما کمک می کند تا به طور سیستماتیک تصحیح کنید تا شانس پذیرش خود را افزایش دهید.

نویسنده

afsaneh es

دیدگاه بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *