blog

نکاتی درباره کاربرد استناد برای پشتیبانی بهتر از تحقیق

نکاتی درباره کاربرد استناد برای پشتیبانی بهتر از تحقیق

 از استنادها می‌توان برای پشتیبانی مؤثر از تحقیق استفاده کرد. به استنادها به عنوان خدمه پشتیبان تحقیق خود فکر کنید. آنها نه تنها از ایده های شما حمایت می کنند، بلکه نشان می دهند که شما وظیفه خود را انجام داده‌اید. استنادها با حمایت از کار کارشناسان دیگر بر ادعاهای شما تکیه می کنند. تصور کنید در حال چت کردن با یک دوست در مورد اهمیت خواب شبانه دانش آموزان هستید. می‌توانید استنادی مانند این را ذکر کنید: “یک مطالعه اخیر (A، 2023) نشان داد که داشتن حداقل هشت ساعت خواب می‌تواند عملکرد امتحان را افزایش دهد. بنابراین، خواب برای دانش‌آموزان مهم است!

اکنون، هنگامی که در حال بحث در مورد لباس فرم مدرسه هستید و کسی می گوید که احساس ناراحتی می کند، می توانید با آرامش پاسخ دهید: “من صدای شما را می شنوم، اما تحقیقی از B (2023) وجود دارد که نشان می دهد لباس فرم در واقع حضور دانش آموزان را افزایش می دهد. جالب است، درست است؟

علاوه بر این، استناد ها می توانند مفید باشند:

معرفی ایده‌های جدید در بحث شما

در مورد فواید ورزش بر سلامت روان صحبت کنید، ممکن است بگویید: “آیا می‌دانستید، طبق XX (2021)، ورزش نه تنها سلامت جسمی را بهبود می‌بخشد، بلکه بر سلامت روان نیز تأثیر مثبتی دارد؟ نه فقط برای تناسب اندام!”

مقایسه دیدگاه‌های مختلف

هنگام بحث درباره علل تغییر آب و هوا، می‌توانید به این موارد اشاره کنید: «برخی می‌گویند عوامل طبیعی باعث تغییر اقلیم می‌شوند (YY، 2020)، در حالی که دیگران، مانند ZZ (2019)، استدلال می‌کنند که فعالیت‌های انسانی مقصر اصلی هستند. این یک موضوع پیچیده است. با دیدگاه های مختلف.”

رد استدلال‌های مخالف

در یک بحث فناوری و تعامل اجتماعی، ممکن است پاسخ دهید: “من متوجه شدم؛ برخی معتقدند فناوری ما را منزوی می‌کند (AA، 2018). اما تحقیقات BB در سال 2022 در واقع نشان می‌دهد که فناوری می‌تواند ارتباطات معنی‌داری را بین مردم تقویت کند.”

 

اکنون، در اینجا چهار نکته بسیار آسان برای اینکه استناد های شما به طور موثر عمل کنند، آورده شده است:

دقت

بررسی کنید که استنادها و منابع درون متنی کامل و دقیق هستند. اگر مطمئن نیستید که چگونه منبعی را ذکر کنید، می توانید با یک راهنمای استناد مشورت کنید.

انتخاب مناسب منابع

در استفاده از استنادات زیاده روی نکنید. فقط زمانی که از اطلاعات آنها برای حمایت از ادعاها یا استدلال های خود استفاده می کنید، به منابع استناد کنید.

یکپارچه سازی

استناد ها باید به راحتی در نوشته شما ادغام شوند. از آنها به سادگی در انتهای جملات خود استفاده نکنید. به جای استفاده از استنادات مستقیم زیاد، اطلاعات را از منابع خود بازنویسی یا خلاصه کنید.

استفاده مؤثر

استنادها شواهدی را از متخصصان در این زمینه ارائه می دهند و می توانند به تقویت استدلال شما کمک کنند. برای استناد به ادعاهای تحقیقاتی خود، هنگام استناد به منابع دیگر، حتما توضیح دهید که چگونه کار شما را پشتیبانی می کند.

اگر این نکات را دنبال کنید، می‌توانید از استنادها به طور مؤثر برای حمایت از تحقیقات خود و ایجاد استدلال قوی‌تر استفاده کنید.

نویسنده

afsaneh es

دیدگاه بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *