blog

چگونه از ضمایر در نوشتن مقالات تحقیقاتی استفاده کنیم؟

استفاده از ضمایر در متون آکادمیک

استفاده از ضمایر در مقاله

ساده و روان

برای جریان روان متن خود، ضمایر ابزاری ضروری هستند. هر مقاله، کتاب و هر نوشته‌آکادمیکی نیاز به ضمایر دارد. اگر ضمایر در همه جای یک نوشته با اسم جایگزین شوند، خوانایی متن کاهش می یابد و آن را برای خواننده ناخوشایند می کند.با این حال، استفاده درست از ضمایر نیز برای درک صحیح یک موضوع لازم است.

ساده برای خواندن

در نگارش آکادمیک استفاده از ضمیر دقیق با اسم صحیح در جای درست جمله مهم است. اگر ضمایر یک مقاله را به جای روان‌کردن متن، آن را پیچیده کنند، به طور صحیحی استفاده نشده‌اند.

مفرد / جمع ، شخص

وقتی ضمیری که جایگزین اسم می شود با تعداد و شخص آن اسم مطابقت داشته‌باشد، نوشته معنادارتر می شود. در اینجا عدد دلالت بر مفرد یا جمع‌بودن اسم دارد و شخص دلالت بر اول، دوم یا سوم شخص‌بودن اسم دارد.

جنسیت خاص

ضمایرجنسیت، وضوح نوشتار را به ارمغان می آورد. اگر اسم مؤنث است، ضمیر باید «she» و برای اسم مذکر «he» باشد. اگر جنسیت مشخص نشده‌باشد، باید از هردو ضمیر «he» و «she» استفاده شود. در مورد اسامی جمع باید از «they» استفاده شود.

استثناها

اصطلاحاتی مانند «everyone» و «everybody» به نظر جمع هستند، اما ضمایرمفرد دارند. ضمایرمفرد برای عباراتی مانند “each”، “anyone”، “nobody”، “each” و “someone” استفاده می شود. این ضمایر در نگارش آکادمیک نیز مورد نیاز است.

 

کدام ضمایر در کجا باید استفاده شود؟

ضمیر شخصی

اگر نویسنده از دیدگاه اول شخص مفرد یا جمع می نویسد، ضمایرهایی مانند “I”، “me”، “mine”، “my”، “we”، “our”، “ours” و “us” را می‌توان استفاده کرد. نگارش آکادمیک اینها را ضمایر شخصی می‌داند. این ضمایر دیدگاه نویسنده و نتایج تحقیق را غیرمتعارف و صاحب نظر می‌کنند. از کاربرد این ضمایر باید در نوشته‌های آکادمیک اجتناب شود زیرا یافته‌های تحقیق را کم اهمیت می‌کنند. نویسندگان باید به خاطر داشته‌باشند که بر تحقیقات و نتایجشان باید تمرکز داشته‌باشد، نه خودشان.

ضمیر اول شخص جمع

اگرچه گاهی اوقات می‌توان از “I”در بخش‌های چکیده، مقدمه، بحث و نتیجه‌گیری استفاده کرد، اما باید از کاربرد آن اجتناب کرد. بهتر است به جای آن از “we” استفاده کنید.

ضمیر دوم شخص

استفاده از ضمایری مانند “you “، “your ” و “yours ” نیز در نوشتار آکادمیک مناسب نیست. می توان از آنها برای ارائه دستورالعمل استفاده کرد. بهتر است به جای آن از ضمایرغیرشخصی استفاده کنید.

ضمایر خنثی

انتشارات و راهنمای مطالعاتی ایجاب می کنند که نوشته‌ها از نظر جنسیت خنثی باشد، به همین دلیل است که از “s/he ” یا “they” استفاده می شود.

ضمیر اشاره

هنگام استفاده از ضمایراشاره مانند این، آن، این یا آن ها، باید مشخص شود که به چه چیزی یا کسی ارجاع می شود.

 

کلام آخر

آیا این مقاله را دوست داشتید ؟ آیا تمایل دارید مقالات بیشتری را در مورد خدمات مربوط به ویرایش مقالات بخوانید؟ برای اطلاعات بیشتر از سایر مقالات وب سایت بیان دیدن کنید.

(2 رای)

نویسنده

afsaneh es

دیدگاه بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *