blog

پاسخ به داوران همتا: شما نمی توانید هر چیزی که تمایل دارید را به داوران بگویید.

پاسخ به داوران همتا: شما نمی توانید هر چیزی که تمایل دارید به داوران بگویید.

داوری همتا فرآیند بسیار ارزشمندی است، اما می‌تواند بسیار خسته کننده باشد. حتی زمانی که داوران به وضوح در مورد کار شما دچار اشتباه شده‌اند یا به دقت آن را مطالعه نکرده‍‌‎اند، حفظ لحن مثبت و صمیمانه مهم است.

سیستم داوری همتا به طور همزمان رضایت بخش و ناامیدکننده است. پیشنهادات مثبت داوران در جهت بهبود مقاله، اغلب در میان نظرات کمتر مفید پنهان می‌شوند. هنگامی باید به داوری پاسخ دهید که بخشی از مقاله شما را به وضوح نخوانده و یا یکی از نتیجه‌گیری‌های شما را کاملاً اشتباه متوجه شده است. این امر می تواند بسیار وسوسه انگیز باشد و به سادگی می‌توانید به داور بگویید که مقاله را به طور کامل نخوانده است و هیچ پاسخ دیگری باقی نگذارید.

با این حال، داوران همتا با حسن نیت کار می کنند و خدمات مهمی را برای پیشرفت و اکتشاف علم در سراسر جهان ارائه می دهند، بنابراین به آن‌ها پاسخی متفکرانه و کامل ارائه بدهید. داوران برداشت جدیدی از کار شما را ارائه می‌دهند و گاهی اوقات می‌توانند قبل از اینکه مقاله شما به دست مخاطبان بیشتری برسد، نقص‌های مهمی پیدا کنند. در پایان، نویسنده اعتبار مقاله نهایی را به دست می‌آورد، اما بازبینان اغلب نقش اساسی در شکل‌دهی مقاله دارند.

 

نحوه پاسخگویی به داوران

البته، مجبور نیستید با هر پیشنهادی که یک داور ارائه می‌دهد موافقت کنید، اما وقتی می‌خواهید یک یا دو پیشنهاد را رد کنید، پاسخ مودبانه شما به داوران و ویراستاران عامل مهمی برای کسب تصمیم مطلوب درمورد مقاله‌تان است. هنگامی که در یک گفتمان مدنی و عینی با داوران شرکت می کنید، تعهد خود به بورسیه تحصیلی و تمایل به اجازه‌دادن به سیستم داوری همتا برای بهبود مقاله را نشان می دهید.

احتمالا به دنبال راه‌های مودبانه‌ای برای رساندن نظر خود به داوران هستید. در این جا نظراتی وجود دارد که احتمالاً قصد دارید با داور در میان بگذارید. این احتمال وجود دارد که شما مقالات نویسندگان دیگر را بررسی کرده باشید. (و اگر هنوز این کار را نکرده‌اید، به زودی این کار را انجام دهید.) بنابراین پاسخ های خود به داوران را به فرصتی تبدیل کنید تا به نتیجه مطلوب برسید.

 

نمونه پاسخ ها

این جملات فقط نمونه هستند. شما باید نظرات خاص خود را با جملات خودتان بنویسید.

پاسخ اول

آن چه می‌خواهید به‌داوران بگویید: متوجه نشدید چه چیزی در مقاله‌ام نوشته‌ایم!

آن چه باید به‌داوران بگویید: چند جمله‌ از مقاله ما مبهم‌تر از چیزی که تصور می‌کردیم، بوده است بنابراین متن را واضح تر تنظیم کردیم.

پاسخ دوم

آن‌چه می‌خواهید به داوران بگویید: هیچکس پاسخ آن سوال را نمی داند.

آن چه باید به داوران بگویید: این یک سوال معتبر است و ما به طور فعال در آزمایشگاه به دنبال پاسخ آن هستیم. و یا این یک سوال معتبر و مهم است و ما کنجکاو هستیم که نتایج چه خواهند بود. با این حال، ما از مطالعاتی که پاسخ را ارائه می دهند بی اطلاع هستیم.

پاسخ سوم

آن چه می‌خواهید به داوران بگویید: این آزمایش برای همیشه به طول می انجامد!

آن چه باید به داوران بگویید: آزمایش پیشنهادی جالب است و اطلاعات بیشتری در مورد … ارائه می دهد، اما ما احساس می کنیم که خارج از محدوده این مطالعه است.

پاسخ چهارم

آن چه می‌خواهید به داوران بگویید: ما نمی‌گوییم که چیزی را ثابت کردیم – این فقط فرضیه ماست!

آن چه باید به داوران بگویید: ما موافقیم که این توضیح در حال حاضر برپایه‌ی حدس و گمان است بنابراین متن را ویرایش کرده‌ایم تا نشان دهیم که نتیجه‌گیری مقاله، فقط در قسمت نتایج ذکر می گردد. توجه: برای تأکید بیشتر بر اینکه فرضیه ای را بیان کرده‌اید، باید تغییراتی در متن ایجاد کنید، حتی اگر قبلاً احساس می کردید که این قسمت از متن واضح است.

پاسخ پنجم

آن چه می‌خواهید به داوران بگویید: شما حتی آنچه را که ما نوشته‌ایم را نخواندید!

آن چه باید به داوران بگویید: ما قصد نداشتیم [در اینجا ادعای اشتباه داور را وارد کنید]، و بنابراین متن را تغییر داده ایم تا مشخص شود [نتیجه‌گیری صحیح را در اینجا وارد کنید]. توجه: مانند قبل، باید برخی از جمله ها را تغییر دهید.

پاسخ ششم

آن چه می‌خواهید به داوران بگویید: شما در مورد دستور زبان یا قالب بندی بسیار حساس هستید!

آن‌چه باید به داوران بگویید: بابت این خطا پوزش می‌طلبیم و متن را مطابق پیشنهاد اصلاح کردیم.

پاسخ هفتم

آن چه می‌خواهید به داوران بگویید: مهارت‌های نوشتاری من در زبان انگلیسی بهتر از شماست. چرا از غلط املایی من شاکی هستید؟

آن چه باید به داوران بگویید: مقاله ما توسط یکی از همکاران بازبینی و برای بهبود خوانایی اصلاح شده است.

نویسنده

afsaneh es

دیدگاه بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *