blog

آشنایی با نحوه تفکر ویراستاران به منظور افزایش شانس انتشار مقاله

آشنایی با نحوه تفکر ویراستاران به منظور افزایش شانس انتشار مقاله

اگر بدانید که ویراستاران چگونه می‌اندیشند، می توانید شانس انتشار مقاله خود را در مجلات افزایش دهید. در اینجا چند حقیقت از یک کارشناس ویراستاری که به طور منظم با سردبیران مجلات برجسته امروزی ارتباط دارد، ارائه می دهیم.

 

ویراستاران نیز انتظاراتی دارند.

درست مانند محققان، ویراستاران نیز برای کار خود انتظارات و استانداردهایی دارند. ویراستاران بهترین محتوا را برای مجلات خود می‌خواهند. آن ها تمایل دارند مجلاتشان منبعی معنادار و مفید برای جوامعی که به آن ها خدمت می‌کنند، باشد. بنابراین، محتوایی که وارد مجله می شود برای آن ها از اهمیت بالایی برخوردار است. یک ویراستار محتوایی قصد دارد که به افزایش ارتباط، کیفیت، تأثیرگذاری تحقیق و معیارهای مجله، مانند ضریب تأثیر (Clarivate) یا امتیاز چارک (Scopus) کمک کند.

ویراستاران انگیزه زیادی دارند. در نظرسنجی Springer Nature در سال 2018 با بیش از 5000 ویراستار انجام شد، متوجه شدیم که 72٪ از آن ها در نقش خود انگیزه بسیاری دارند. چیزی که اهمیت دارد این است که هنگام ارسال مقاله خود به یک مجله، این نکته را نیز در نظر داشته باشید. هنگامی که با ویراستاران در مورد مجله‌شان صحبت می کنید خیلی دوست دارند. ویراستاران صحبت‌کردن درباره مجله‌شان را بسیار دوست دارند به همین دلیل باید در مورد اینکه چرا ویراستاران باید مقاله شما را به عنوان یک مقاله مناسب برای مجله خود در نظر بگیرند، بحث کنید.

نکته مهم: بسیاری از نویسندگان در هنگام ارسال مقالات از یک مجله به مجله دیگر نمی دانند که باید کاورلتر مقاله خود را ویرایش کنند.  این اشتباه اساسی را مرتکب نشوید! مطالعه اهداف و دامنه یک مجله هدف به منظور تشخیص نکات مهم و مدنظر سردبیر بسیار اهمیت دارد. با داشتن این اطلاعات، باید بتوانید در درک موارد زیر به ویراستاران کمک کنید:

  • اهمیت تحقیق شما برای خوانندگان مجله آن ها.
  • چگونه مقاله شما  به مجله آن ها کمک مثبتی می‌کند – و بنابراین باید مرتبط، قابل مطالعه و استناد توسط سایر افراد باشد.

ویراستاران بسیار پرمشغله هستند.

همانند محققان، ویراستاران نیز به شدت تحت فشارهستند. آن ها ممکن است محققین فعالی باشند و در کنار فهرستی بی پایان از وظایف پژوهشی، مجله ای را ویراستاری و مدیریت کنند.

در همان نظرسنجی Springer Nature در سال 2018 با بیش از 5000 ویراستار، متوجه شدیم که ویراستاران به طور متوسط ​​تنها 2.5 ساعت در هفته برای امور تحریریه وقت صرف می کنند!

وسوسه انگیز است که تصور کنید ویراستار شما تمام روز را مشغول مطالعه‌ی  مقالات باشد، اما این دور از واقعیت است. ویراستاران در واقع تنها بخش کوچکی از هفته خود را صرف بررسی مطالب ارسالی می کنند. آن ها وظایف گسترده‌ی دیگری را بر عهده دارند که می تواند شامل بودجه بندی، استخدام، شرکت در جلسات، بحث های مربوط به تولید، و همچنین کار تحقیقاتی و آموزشی بالقوه آن ها باشد.

توصیه می شود همراه با ارسال مقاله خود، یک کاورلتر مختصر و واضح بنویسید.

کاورلتر فقط باید یک صفحه و به طور مختصر نوشته شود:
  • چرا باید مطالعه شما انجام شود.
  • اهداف شما چیست.
  • یافته های کلیدی شما چه چیزهایی هستند؟
  • چرا کار شما برای خوانندگان مهم است.

ویراستاران انرژی زیادی را صرف می کنند – و باید در صورت امکان در انرژیشان صرفه جویی کنند. حفظ انرژی بخش مهمی از تکامل انسان است. ما طبیعتاً می خواهیم ساده ترین مسیرهای زندگی را طی کنیم.

ویراستاران همیشه حاضر نیستند یک روز کامل را صرف تفسیر مقاله‌ی شما کنند. حتی اگر این وقت را داشته باشند، به احتمال زیاد کار شما ارزش سرمایه گذاری زمانی زیادی را ندارد. مرور مقاله خودتان را به تجربه‌ای آسان برای ویراستار خود تبدیل کنید:

  • از انگلیسی ساده و واضح استفاده کنید.
  • از جملات کوتاه (حداکثر 20 کلمه) استفاده کنید.
  • قالب بندی مجله خود را اعمال کنید. ویراستاران به این امر عادت خواهند کرد و بنابراین ارزیابی مؤثر و سریع مقاله‌ی شما برای آن ها سریع تر و آسان تر خواهد بود.
  • حرکت بین متن و شکل را آسان و واضح کنید. همه چیز را به ترتیب و به درستی شماره گذاری کنید.
  • از تصاویر توصیفی استفاده کنید به طوری که دلیل انجام آزمایش، روندهای کلیدی و تفسیر شما از روندها را توضیح دهد. اطمینان حاصل کنید که زیرنویس‌های شکل‌های شما مستقل هستند تا بتوان به راحتی آن‌ها را خارج از متن و جدا از بقیه مقاله درک کرد.

ویراستاران‌تمایل دارند با نام شناخته شوند.

مردم عاشق شنیدن نام خود هستند. لطفاً هرگز به عنوان «مدیر مسئول عزیز» به سردبیری ایمیل نزنید. از نامشان استفاده کنید! «اسم یک شخص برای آن شخص است، شیرین ترین و مهم ترین صدا در هر زبانی» نقل قولی از نویسنده خودیاری دیل کارنگی است.به همین دلیل است که وقتی سیاستمداران به سؤالات افراد جامعه پاسخ می‌دهند، می‌شنوید که هنگام صحبت با آنها، نام آن شخص را چند بار تکرار می‌کنند. آنها برای انجام این کار آموزش دیده اند.

این کار ممکن است نیازمند کمی تحقیق باشد. در وب سایت مجله جستجو کنید تا نام و وابستگی ویرایشگر مربوطه را بیابید.

این یک راه خوب برای اطمینان از اینکه نامه‌ها و ایمیل‌های شما تا حد امکان شخصی هستند و به مقاله شما بالاترین شانس ممکن برای پذیرش را می‌دهند، است.

 

ویراستاران روش خاص خود را برای انجام کارها دارند.

از تمام اطلاعات موجود در وب سایت مجله استفاده کنید تا بدانید مجله از مقالات ارسالی نویسنده چه انتظاراتی دارد.

توصیه می‌کنم قبل از ارسال مقاله، اهداف و دامنه، دستورالعمل‌های قالب‌بندی و سایر سیاست‌های مجله را مطالعه کنید. ویراستار خواهد دید و واقعاً قدردانی می کند که شما برای یادگیری همه این الزامات برای مجله آن ها وقت گذاشته‌اید.

 

کلام آخر

ایجاد ارتباط با سردبیران مجلات  و ارائه تحقیقات مرتبط و با کیفیت بالا برای مجلات آن ها کلید انتشار موفقیت آمیز مقاله شما است.

به ویراستاران بیان اجازه دهید از طریق خدمات ویرایش انگلیسی زبان، قالب‌بندی مقالات و خدمات توصیه مجله شما را راهنمایی کنند.

نویسنده

afsaneh es

دیدگاه بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *